Na tiskové konferenci se včera hovořilo o rychlosti nových vozů. Vítěz kvalifikace byl v Barceloně o 4,5 sekundy pomalejší než loni, i nejrychlejší vůz z GP2 by obsadil 14. místo v F1. Co na to říkají šéfové některých F1 týmů?
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier současnou situaci vysvětluje slovy: "Myslím, že když jsou vozy očividně pomalejší, pak pro to existuje nějaký technický důvod a záměr ze strany technických pravidel auta zpomalit."
"Jak víme, auta jsou z pohledu aerodynamiky méně výkonná. Přišli jsme o foukání na zádi. Pneumatiky jsou konzervativnější než minulý rok a samozřejmě nové motory, nebo řekněme pohonné jednotky, se ovládají odlišně.
Nevidím tedy nic špatného na tom, že jsme pomalejší, protože když v historii došlo k velké změně pravidel, vozy byly vždy pomalejší. Záměrem vždy bylo udržet zábavnost., řekněme mezi inženýry, abychom zajistili, že během dalších měsíců či let opět zrychlíme. Nevím, jak dlouho to potrvá, ale jsem si hodně jistý tím, že určitou rychlost získáme zpět.
Druhou věcí je rychlost GP2. Ta by zřejmě také měla projít programem úspory nákladů, který by ta auta také zpomalil," domnívá se Boullier.
Claire Williamsová ho doplňuje: "Jsme zde pro to, abychom předváděli skvělé závody a tato sezóna některé fantastické závody zatím poskytla - od přední části až po zadní část pole."
Federico Gastaldi z Lotusu pokračuje: "Souhlasím. Jde o nová pravidla - všichni jsme s nimi souhlasili a nyní pracujeme na to, abychom se pokusili předvádět tu nejlepší podívanou. Kvůli tomu jsme zde."
Vozy jsou letos pomalejší zejména kvůli omezení aerodynamického přítlaku (foto: Pirelli)
Zástupce dominantního Mercedesu - Toto Wolff - otázku pomalosti komentuje takto: "Jde o zajímavou otázku, a když se podíváte na časy, získáte úplně falešný obrázek. Když o 25 % osekáte aerodynamiku, seberete foukání, nasadíte jiné pneumatiky, pak nemůžete čekat, že auta budou jezdit rychleji.
Na rovince v Barceloně dosáhlo nejrychlejší auto 347 km/h oproti 318 km/h minulý rok. Takže nevím, co uvidíme v Monze - možná 380 km/h? Mířím tedy k tomu, že jsme přišli o přítlak, což je hlavním důvodem toho, proč jsou auta letos pomalejší," nevidí Wolff problém ve změně motorů.
Šéf Red Bullu Christian Horner na závěr pouze mírní očekávání: "Nemyslím si, že u našeho auta uvidíme v Monze 380 km/h."
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.