Na tiskové konferenci se včera hovořilo o rychlosti nových vozů. Vítěz kvalifikace byl v Barceloně o 4,5 sekundy pomalejší než loni, i nejrychlejší vůz z GP2 by obsadil 14. místo v F1. Co na to říkají šéfové některých F1 týmů?
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier současnou situaci vysvětluje slovy: "Myslím, že když jsou vozy očividně pomalejší, pak pro to existuje nějaký technický důvod a záměr ze strany technických pravidel auta zpomalit."
"Jak víme, auta jsou z pohledu aerodynamiky méně výkonná. Přišli jsme o foukání na zádi. Pneumatiky jsou konzervativnější než minulý rok a samozřejmě nové motory, nebo řekněme pohonné jednotky, se ovládají odlišně.
Nevidím tedy nic špatného na tom, že jsme pomalejší, protože když v historii došlo k velké změně pravidel, vozy byly vždy pomalejší. Záměrem vždy bylo udržet zábavnost., řekněme mezi inženýry, abychom zajistili, že během dalších měsíců či let opět zrychlíme. Nevím, jak dlouho to potrvá, ale jsem si hodně jistý tím, že určitou rychlost získáme zpět.
Druhou věcí je rychlost GP2. Ta by zřejmě také měla projít programem úspory nákladů, který by ta auta také zpomalil," domnívá se Boullier.
Claire Williamsová ho doplňuje: "Jsme zde pro to, abychom předváděli skvělé závody a tato sezóna některé fantastické závody zatím poskytla - od přední části až po zadní část pole."
Federico Gastaldi z Lotusu pokračuje: "Souhlasím. Jde o nová pravidla - všichni jsme s nimi souhlasili a nyní pracujeme na to, abychom se pokusili předvádět tu nejlepší podívanou. Kvůli tomu jsme zde."
Vozy jsou letos pomalejší zejména kvůli omezení aerodynamického přítlaku (foto: Pirelli)
Zástupce dominantního Mercedesu - Toto Wolff - otázku pomalosti komentuje takto: "Jde o zajímavou otázku, a když se podíváte na časy, získáte úplně falešný obrázek. Když o 25 % osekáte aerodynamiku, seberete foukání, nasadíte jiné pneumatiky, pak nemůžete čekat, že auta budou jezdit rychleji.
Na rovince v Barceloně dosáhlo nejrychlejší auto 347 km/h oproti 318 km/h minulý rok. Takže nevím, co uvidíme v Monze - možná 380 km/h? Mířím tedy k tomu, že jsme přišli o přítlak, což je hlavním důvodem toho, proč jsou auta letos pomalejší," nevidí Wolff problém ve změně motorů.
Šéf Red Bullu Christian Horner na závěr pouze mírní očekávání: "Nemyslím si, že u našeho auta uvidíme v Monze 380 km/h."
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.
Lewis Hamilton zahajuje novou éru své kariéry ve Formuli 1, když poprvé oblékne barvy Ferrari při Velké ceně Austrálie. Společně s ním se na startovním roštu objeví řada dalších jezdců v nových týmech, ale právě Hamiltonův debut v ikonickém rudém monopostu budí největší pozornost.