Jeden z nejuznávanějších designérů v F1, Adrian Newey, zůstává v dohledné budoucnosti u Red Bullu, ačkoliv u Ferrari byli připraveni mu za jeho služby nabídnout údajně až 20 milionů Liber.
Dnes již 55letý Newey, který byl jednou z hlavních postav stojících za úspěchem Red Bullu, jenž v uplynulých čtyřech letech získal čtyři jezdecké i konstrukterské tituly, ukončil spekulace ohledně jeho bezprostřední budoucnosti, když řekl: "Pro dohlednou budoucnost zůstávám u Red Bullu." Je dobře známo, že o muže, který stojí za dřívějšími mistrovskými stroji také u Williamsu a McLarenu, se nedávno vážně ucházelo Ferrari (více jsme psali zde a zde).
Italský tým, který je v poli Formule 1 asi největším a nejbohatším, už nevyhrál VC více než rok. Po pěti závodech sezony v tabulce MS ztrácí na vedoucí Mercedes 131 bodů a nejlepším letošním umístěním je podium Alonsa z Číny. Další známou a několikrát probíranou věcí je nahrazení Stefana Domenicaliho novým šéfem Marcem Mattiaccim. U Ferrari tedy touží po změně situace opravdu hodně.
Nicméně toto vyjádření Neweyho možná nezabrání spekulacím o tom, že v Maranellu jednou skončí. Obecně se má za to, že v Milton Keynes s vydělá 10 milionů Liber a také se ví, že na možnost poslední velké výzvy v F1 Newey rád slyší. Takže Ferrari by bylo ideální. Ještě minulý týden se Adrian Newey zdál možné nabídce od Ferrari otevřený, když řekl: "Vždycky jsou zde nějaké zvěsti, nebo ne? Co mohu říci? Je to bláznivá sezona. Všichni jsme pod smlouvou, takže v určitém bodě se budu muset zamyslet nad budoucností, ale momentálně se soustředím na to, abychom se dostali zpět na špičku k těm stříbrným vozům."
Zamyšlený Adrian Newey vloni při GP Číny (foto: Red Bull Racing)
Ve světě F1 velmi uznávaný Gary Andersson ve středu řekl: "Je velkou otázkou, jestli Adrian chce ještě dát to množství úsilí předcházející úspěchu a jestli bude chtít být ještě nějakou dobu v F1? Já myslím, že ano, Ferrari by mohlo být novou výzvou a jedině on sám ví, jak se věci opravdu mají u Red Bull Racingu.
Není vždy dobré, když jedna nadšená osoba platí všechny účty. Když by vyhrál šampionáty s Williamsem, McLarenem, Red Bullem a Ferrari, tak by se to mohlo postarat o zajímavé CV. Kdyby šel do Ferrari, tak by mohl zvednout svoji cenu, a když by se pak rozhodl ukončit svoji kariéru v F1, tak by mohl mít možnost na ní navázat s těmi nejexotičtějšími a nejrychlejšími silničními vozy, které byly kdy postaveny. Vím, že kdybych byl Lucou di Montezemolem, tak bych mu to nabídl."
K situaci se také vyjádřil Sebastian Vettel: "V týmu máme Adriana rádi. Během několika posledních let jsem ho docela dobře poznal. Je jednou z klíčových osob v týmu. Jsou zde také další lidé. Je špatné dávat všechnu čest jen Adrianovi, což by vám řekl i sám."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.