Před závodem v Monte Carlu visí velký otazník. Zda si Mercedes na tomto specifickém okruhu udrží svou neporazitelnost, nebo bude poražen rivaly zezadu. Ani sám Mercedes si není jistý svou dominancí.
Po Barceloně Jenson Button uvedl, že by bylo úžasné, pokud by Mercedes vyhrál všech devatenáct závodů sezony, ale také dodal: „Možná Red Bull vyhraje v Monaku, protože to je okruh, kde to není o výkonu motoru.“
Lewis Hamilton, který vyhrál poslední čtyři závody, varuje, že vůz Mercedes může být v Monaku poražen, protože trať je úzká a jsou tu točité uličky.
„Myslím si, že nás mohou dohnat, protože tu není mnoho rovinek, tudíž si myslím, že to bude hodně vyrovnaný závod,“ řekl Hamilton. „Red Bull má velmi dobrý přítlak a McLaren by tu mohl být také dobrý, ale i přesto my budeme také rychlí.“
Týmový kolega Nico Rosberg souhlasí. „Red Bull se zlepšuje a také Ferrari není daleko. Oni se snaží, jak to jen jde, aby nás dohnali. Ale jsem optimistický, že můžeme zůstat vpředu.“
Porazí Rosberg konečně Hamiltona?
Německý pilot by rád porazil Hamiltona a opět vystoupal na stupínek nejvyšší. „Potřebuji být o kousek lepší a poté budu opět vpředu. Jsem přesvědčen, že nyní je řada na mě,“ řekl Rosberg.
Mika Häkkinen, mistr světa z let 1998 a 1999, řekl, že je příliš brzy na odepsání Rosberga. „Momentálně nemusí Nico dělat něco odlišně,“ řekl Fin. „Musí pokračovat v tom, aby zlepšoval své přednosti a eliminoval slabiny. A to je ten rozdíl, který se v Monaku počítá. Nico je vždy velmi silný na městských tratích.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.