Pravidla pro sezonu 2014 snížila úroveň přítlaku vozů, proto současné směsi pneumatik jsou příliš tvrdé. Týmy by upřednostnily měkčí gumy, aby se zlepšila přilnavost.
„Formule 1 je o aerodynamice, z mého pohledu je potřeba, abychom zlepšili mechanickou přilnavost, než vylepšovali aerodynamiku,“ řekl Felipe Massa. „Je to možné. V minulosti jsme měli obrovské pneumatiky, nyní takové nepotřebujeme, ale musíme je vylepšit.“
„Problém je, že se díky pravidlům snížila aerodynamická přilnavost, ale ta mechanická zůstala stejná. Proto se stále trápíme.“
Ani ostatním pilotům se nelíbí současné pneumatiky Pirelli, jsou podle nich příliš konzervativní a třeba udělat změnu. „Pneumatiky musíme zlepšit, o hodně. Musí být měkčí, ale ne na jenom jedno kolo, musí být konzistentní,“ dodal Massa.
Kobayashi se také připojil: „Pneumatiky jsou příliš tvrdé. Já říkám, že to jsou kameny, a když máte kamenné pneumatiky, je to těžké. Je to jaké jízda na ledu. Pneumatiky mají být takové, aby se s nimi dobře jezdilo. Momentálně díky pneumatikám nemůžeme jet na 100%. Pokud bychom na ně více tlačili, přehřály by se.“
Příprava pneumatik Pirelli během závodního víkenu (zdroj: Pirelli)
Force India chápe konzervativní přístupŠéf Force Indie Bob Fernley souhlasí, že pneumatiky jsou příliš tvrdé, ale chápe konzervativní přístup Pirelli, protože přes zimu se radikálně změnila pravidla.
„Force India byla jedním z týmů na konci loňského roku, který říkal, že pneumatiky jsou příliš tvrdé, protože nebudeme mít takový přítlak. Ale musíme respektovat pozici Pirelli. Oni jsou první na ráně a se vším tím točivým momentem (díky novým motorům), zaujali konzervativní přístup.“
„Je to špatně pro první rok? Spíše bych řekl, že je to nevyvážené, protože je tu velký rozdíl mezi tím, jaké to bylo loni. Týmy se s tím musí vypořádat, ale je tu příležitost, že pro příští sezonu se to změní.“
Podle Fernleye není nutné zvětšovat rozměr pneumatik, pokud se správně upraví směs. „Všechno možnosti se musí promyslet, ale myslím si, že pokud se změní směs, můžeme mít lepší přilnavost. Pirelli odvádí dobrou práci a chápeme, proč jsou konzervativní.“
„Musíme to akceptovat a podpořit je. Možná je donutíme k tomu, aby příští rok byli více agresivní.“
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.