Pravidla pro sezonu 2014 snížila úroveň přítlaku vozů, proto současné směsi pneumatik jsou příliš tvrdé. Týmy by upřednostnily měkčí gumy, aby se zlepšila přilnavost.
„Formule 1 je o aerodynamice, z mého pohledu je potřeba, abychom zlepšili mechanickou přilnavost, než vylepšovali aerodynamiku,“ řekl Felipe Massa. „Je to možné. V minulosti jsme měli obrovské pneumatiky, nyní takové nepotřebujeme, ale musíme je vylepšit.“
„Problém je, že se díky pravidlům snížila aerodynamická přilnavost, ale ta mechanická zůstala stejná. Proto se stále trápíme.“
Ani ostatním pilotům se nelíbí současné pneumatiky Pirelli, jsou podle nich příliš konzervativní a třeba udělat změnu. „Pneumatiky musíme zlepšit, o hodně. Musí být měkčí, ale ne na jenom jedno kolo, musí být konzistentní,“ dodal Massa.
Kobayashi se také připojil: „Pneumatiky jsou příliš tvrdé. Já říkám, že to jsou kameny, a když máte kamenné pneumatiky, je to těžké. Je to jaké jízda na ledu. Pneumatiky mají být takové, aby se s nimi dobře jezdilo. Momentálně díky pneumatikám nemůžeme jet na 100%. Pokud bychom na ně více tlačili, přehřály by se.“
Příprava pneumatik Pirelli během závodního víkenu (zdroj: Pirelli)
Force India chápe konzervativní přístupŠéf Force Indie Bob Fernley souhlasí, že pneumatiky jsou příliš tvrdé, ale chápe konzervativní přístup Pirelli, protože přes zimu se radikálně změnila pravidla.
„Force India byla jedním z týmů na konci loňského roku, který říkal, že pneumatiky jsou příliš tvrdé, protože nebudeme mít takový přítlak. Ale musíme respektovat pozici Pirelli. Oni jsou první na ráně a se vším tím točivým momentem (díky novým motorům), zaujali konzervativní přístup.“
„Je to špatně pro první rok? Spíše bych řekl, že je to nevyvážené, protože je tu velký rozdíl mezi tím, jaké to bylo loni. Týmy se s tím musí vypořádat, ale je tu příležitost, že pro příští sezonu se to změní.“
Podle Fernleye není nutné zvětšovat rozměr pneumatik, pokud se správně upraví směs. „Všechno možnosti se musí promyslet, ale myslím si, že pokud se změní směs, můžeme mít lepší přilnavost. Pirelli odvádí dobrou práci a chápeme, proč jsou konzervativní.“
„Musíme to akceptovat a podpořit je. Možná je donutíme k tomu, aby příští rok byli více agresivní.“
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.