Pravidla pro sezonu 2014 snížila úroveň přítlaku vozů, proto současné směsi pneumatik jsou příliš tvrdé. Týmy by upřednostnily měkčí gumy, aby se zlepšila přilnavost.
„Formule 1 je o aerodynamice, z mého pohledu je potřeba, abychom zlepšili mechanickou přilnavost, než vylepšovali aerodynamiku,“ řekl Felipe Massa. „Je to možné. V minulosti jsme měli obrovské pneumatiky, nyní takové nepotřebujeme, ale musíme je vylepšit.“
„Problém je, že se díky pravidlům snížila aerodynamická přilnavost, ale ta mechanická zůstala stejná. Proto se stále trápíme.“
Ani ostatním pilotům se nelíbí současné pneumatiky Pirelli, jsou podle nich příliš konzervativní a třeba udělat změnu. „Pneumatiky musíme zlepšit, o hodně. Musí být měkčí, ale ne na jenom jedno kolo, musí být konzistentní,“ dodal Massa.
Kobayashi se také připojil: „Pneumatiky jsou příliš tvrdé. Já říkám, že to jsou kameny, a když máte kamenné pneumatiky, je to těžké. Je to jaké jízda na ledu. Pneumatiky mají být takové, aby se s nimi dobře jezdilo. Momentálně díky pneumatikám nemůžeme jet na 100%. Pokud bychom na ně více tlačili, přehřály by se.“
Příprava pneumatik Pirelli během závodního víkenu (zdroj: Pirelli)
Force India chápe konzervativní přístupŠéf Force Indie Bob Fernley souhlasí, že pneumatiky jsou příliš tvrdé, ale chápe konzervativní přístup Pirelli, protože přes zimu se radikálně změnila pravidla.
„Force India byla jedním z týmů na konci loňského roku, který říkal, že pneumatiky jsou příliš tvrdé, protože nebudeme mít takový přítlak. Ale musíme respektovat pozici Pirelli. Oni jsou první na ráně a se vším tím točivým momentem (díky novým motorům), zaujali konzervativní přístup.“
„Je to špatně pro první rok? Spíše bych řekl, že je to nevyvážené, protože je tu velký rozdíl mezi tím, jaké to bylo loni. Týmy se s tím musí vypořádat, ale je tu příležitost, že pro příští sezonu se to změní.“
Podle Fernleye není nutné zvětšovat rozměr pneumatik, pokud se správně upraví směs. „Všechno možnosti se musí promyslet, ale myslím si, že pokud se změní směs, můžeme mít lepší přilnavost. Pirelli odvádí dobrou práci a chápeme, proč jsou konzervativní.“
„Musíme to akceptovat a podpořit je. Možná je donutíme k tomu, aby příští rok byli více agresivní.“
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.