Force India plánuje velké změny na svém voze až pro domácí britskou Grand Prix, která se jede v červnu. V dalších závodech neočekává znatelný posun výkonnosti.
Indický tým má svou základnu v Silverstonu a v dosavadním průběhu sezony skóroval v každém závodě, ale v Barceloně přišel výkonností propad. Přivezené novinky ve Španělsku nestačily na ostatní týmy.
Stáj se potýkala s nedostatkem přítlaku, ale to by se mělo vyřešit pro závod na Silvestonu. Šéf týmu Bob Fernley pro Autosport řekl: „Ve Španělsku jsme měli vylepšení, která byla připravena pro Čínu i Barcelonu, bylo to optimalizováno pro obě tratě a je jasné, že jsme neukázali maximum. Doplatili jsme na náročnost okruhu.“
„Nyní jedeme do Monaka, což bude hodně zrádný okruh. Můžeme být hrdinové, ale také poražení, ale doufejme v ty hrdiny. Montreal by mohl být pro nás slibným závodem, ale znatelné zlepšení přijde na Silvestonu.“
Fernley dodává, že Force India se musí soustředit na výkonnost v jednotlivých závodech, ale zároveň myslet i na zlepšení šasi.
„Musíme zlepšit přítlak, musíme zlepšit naši výkonnost, ale na konci dne je to o závodění. Dosavadní výsledky v úvodních pěti závodech ukazují, že by to mohlo být lepší. Bodovali jsme v každém závodě. Musíme si být jisti, že v tom budeme pokračovat, a musíme se připravovat závod od závodu.“
Ve Španělsku Force Indii získala jen 3 body, a to díky malému přítlaku, na Silvestonu, který má podobnou charakteristiku, by se to mělo změnit. (Foto: Sahara Force India)
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.