Žádná nehoda, žádná chyba a žádné problémy - tak nějak vypadala argentinská soutěž v podání Roberta Kubici. Šestý místem si získal zasloužené první body sezony.
Robertu Kubicovi se konečně podařilo odjet bezrpoblémovou soutěž, když se po několika nehodách v uplynulých soutěžích dostal v poslední době pod palbu kritiky. Možná mu také pomohla delší pauza, která byla mezi soutěžemi v Portugalsku a v Argentině. Bývalý pilot Formule 1 poprvé v kategorii WRC viděl cíl a navíc bez využití pravidla Rally2, k tomu bychom měli připočíst, že Rally Argentina patří k jedněm z nějtěžších. Odměnou mu bylo šesté místo a 8 mistrovských bodů.
Polák přitom soutěž začal pomaleji a tempo postupně navyšoval. "Když uvážíme, jak těžké byly tyto zkoušky a jak málo zkušeností mám, tak to byl hodně dobrý den," řekl Robert Kubica v pátek večer v servise. "Tyto zkoušky [RZ2 a RZ4] byly extrémně úzké a zatáčkovité. S mým omezením ruky bylo hodně těžké jet. Je to hodně frustrující, když nemůžete čistě projet vlásenkou, ale není to nic, co bych nemohl dohnat. V úzkých zatáčkách jsem musel jít do kompromisů, abych ztratil co možná nejméně času."
To sobotní zkoušky už nebyly tak úzké a Kubicovi se jelo hned lépe. Jak sám ale přiznává, rozpis neměl v rychlých pasážích ideální. "Byl to dobrý den, žádné problémy nebo chyby. Podmínky nebyly jednoduché a odpoledne jsme v mlze jeli opatrně. V RZ8 přišel jeden nebezpečný moment, ale nebylo to žádné velké drama," pokračuje jezdec Fordu Fiesta RS WRC.
V neděli to pak bylo napínavé, když Kubicu a Elfyna Evanse hájícího barvy M-Sportu dělilo před poslední zkouškou pouhých 5 sekund. V Power Stage byl ale Kubica o hodně rychlejší a šesté místo si tak pohlídal. "Byla to těžká a namáhavá rally v těžkých podmínkách. Jet zde poprvé a za takových podmínek, to byla velká výzva. Už při seznamovacích jízdách jsme věděli, že to může být těžká rally. Zkoušky byly hodně technické. Když k tomu připočítáte ještě těžké povětrnostní podmínky, tak to určitě nebylo lehké. V tomto sportu neexistuje žádná magie, zkušenosti jsou fundamentální. Je lepší být šestý než vůbec nedojet do cíle. Být čtvrtý nebo druhý by samozřejmě bylo lepší. Momentálně ale musím být realistický. S Maciejkem [Szczepaniakem - navigátor] jsme odjeli velice pozitivní rally."
Spojený je i šéf M-Sportu, Malcolm Wilson. "Za Roberta jsem hodně rád, že odjel takto těžkou rally bez nějakých nečekaných událostí. Vyvaroval se problémům a sbíral zkušenosti. To je na této úrovni hodně důležité. Tyto zkušenosti mohou být pro jeho další vývoj jen prospěšné. Udělal pokrok a v tomto vývoji může jen pokračovat."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.