Žádná nehoda, žádná chyba a žádné problémy - tak nějak vypadala argentinská soutěž v podání Roberta Kubici. Šestý místem si získal zasloužené první body sezony.
Robertu Kubicovi se konečně podařilo odjet bezrpoblémovou soutěž, když se po několika nehodách v uplynulých soutěžích dostal v poslední době pod palbu kritiky. Možná mu také pomohla delší pauza, která byla mezi soutěžemi v Portugalsku a v Argentině. Bývalý pilot Formule 1 poprvé v kategorii WRC viděl cíl a navíc bez využití pravidla Rally2, k tomu bychom měli připočíst, že Rally Argentina patří k jedněm z nějtěžších. Odměnou mu bylo šesté místo a 8 mistrovských bodů.
Polák přitom soutěž začal pomaleji a tempo postupně navyšoval. "Když uvážíme, jak těžké byly tyto zkoušky a jak málo zkušeností mám, tak to byl hodně dobrý den," řekl Robert Kubica v pátek večer v servise. "Tyto zkoušky [RZ2 a RZ4] byly extrémně úzké a zatáčkovité. S mým omezením ruky bylo hodně těžké jet. Je to hodně frustrující, když nemůžete čistě projet vlásenkou, ale není to nic, co bych nemohl dohnat. V úzkých zatáčkách jsem musel jít do kompromisů, abych ztratil co možná nejméně času."
To sobotní zkoušky už nebyly tak úzké a Kubicovi se jelo hned lépe. Jak sám ale přiznává, rozpis neměl v rychlých pasážích ideální. "Byl to dobrý den, žádné problémy nebo chyby. Podmínky nebyly jednoduché a odpoledne jsme v mlze jeli opatrně. V RZ8 přišel jeden nebezpečný moment, ale nebylo to žádné velké drama," pokračuje jezdec Fordu Fiesta RS WRC.
V neděli to pak bylo napínavé, když Kubicu a Elfyna Evanse hájícího barvy M-Sportu dělilo před poslední zkouškou pouhých 5 sekund. V Power Stage byl ale Kubica o hodně rychlejší a šesté místo si tak pohlídal. "Byla to těžká a namáhavá rally v těžkých podmínkách. Jet zde poprvé a za takových podmínek, to byla velká výzva. Už při seznamovacích jízdách jsme věděli, že to může být těžká rally. Zkoušky byly hodně technické. Když k tomu připočítáte ještě těžké povětrnostní podmínky, tak to určitě nebylo lehké. V tomto sportu neexistuje žádná magie, zkušenosti jsou fundamentální. Je lepší být šestý než vůbec nedojet do cíle. Být čtvrtý nebo druhý by samozřejmě bylo lepší. Momentálně ale musím být realistický. S Maciejkem [Szczepaniakem - navigátor] jsme odjeli velice pozitivní rally."
Spojený je i šéf M-Sportu, Malcolm Wilson. "Za Roberta jsem hodně rád, že odjel takto těžkou rally bez nějakých nečekaných událostí. Vyvaroval se problémům a sbíral zkušenosti. To je na této úrovni hodně důležité. Tyto zkušenosti mohou být pro jeho další vývoj jen prospěšné. Udělal pokrok a v tomto vývoji může jen pokračovat."
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.