Sebastian Vettel před závodem v Monaku věří, že by zatím dominantnímu Mercedesu mohli být velmi blízko. V úzkých uličkách dokonce vidí šanci na vítězství.
Mercedes prvním pěti podnikům letošní sezóny dominoval: získal všechna pole-position i vítězství ve velkých cenách, v posledních čtyřech k Hamiltonovým triumfům navíc Rosberg vždy přidal i druhé místo, a tak není divu, že v šampionátu už vede před rakouskou stájí o úctyhodných 113 bodů.
Městská trať rozprostírající se v ulicích Monaka ale není tolik závislá na výkonu pohonných jednotek, proto má Vettel vysoká očekávání. Na otázku, zda si to tam Red Bull bude moci rozdat s Mercedesem, odpovídá: "Myslím, že ano."
A vysvětluje proč: "Je to těžké předvídat, ale v Monaku možná výkon [motoru] potřebujete o něco méně. Výkon stále potřebujete, ale zřejmě míň než v jiných místech. Možná zaprší, což by nám také mohlo pomoci, takže tam je vždy šance porazit kohokoliv."
Po víkendu ve Španělsku se hodně hovořilo o jeho šasi, které mělo být mírně prohnuté. "Nebylo zkroucené, byl tam jiný problém," uvádí mistr světa. "Myslím si ale, že v neděli šlo o krok správným směrem... rozhodně jsem měl ve voze mnohem lepší pocit, než v předchozích závodech."
Sebastian Vettel očekává, že v Monaku budou Mercedesu mnohem blíž (foto: Red Bull Racing)
Včera mistr světa v Barceloně opět jezdil - zúčastnil se druhého dne testování. Na nastavení pro Monako ale nepracoval: "Ne, fakt ne. Také pokud jde o pneumatiky, použili jsme ty, na kterých jsme jezdili minulý víkend. Bylo to pro nás užitečnější zkusit to a lépe porozumět vozu celkově, než se pouze připravit na jediný závod."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.