Sebastian Vettel před závodem v Monaku věří, že by zatím dominantnímu Mercedesu mohli být velmi blízko. V úzkých uličkách dokonce vidí šanci na vítězství.
Mercedes prvním pěti podnikům letošní sezóny dominoval: získal všechna pole-position i vítězství ve velkých cenách, v posledních čtyřech k Hamiltonovým triumfům navíc Rosberg vždy přidal i druhé místo, a tak není divu, že v šampionátu už vede před rakouskou stájí o úctyhodných 113 bodů.
Městská trať rozprostírající se v ulicích Monaka ale není tolik závislá na výkonu pohonných jednotek, proto má Vettel vysoká očekávání. Na otázku, zda si to tam Red Bull bude moci rozdat s Mercedesem, odpovídá: "Myslím, že ano."
A vysvětluje proč: "Je to těžké předvídat, ale v Monaku možná výkon [motoru] potřebujete o něco méně. Výkon stále potřebujete, ale zřejmě míň než v jiných místech. Možná zaprší, což by nám také mohlo pomoci, takže tam je vždy šance porazit kohokoliv."
Po víkendu ve Španělsku se hodně hovořilo o jeho šasi, které mělo být mírně prohnuté. "Nebylo zkroucené, byl tam jiný problém," uvádí mistr světa. "Myslím si ale, že v neděli šlo o krok správným směrem... rozhodně jsem měl ve voze mnohem lepší pocit, než v předchozích závodech."
Sebastian Vettel očekává, že v Monaku budou Mercedesu mnohem blíž (foto: Red Bull Racing)
Včera mistr světa v Barceloně opět jezdil - zúčastnil se druhého dne testování. Na nastavení pro Monako ale nepracoval: "Ne, fakt ne. Také pokud jde o pneumatiky, použili jsme ty, na kterých jsme jezdili minulý víkend. Bylo to pro nás užitečnější zkusit to a lépe porozumět vozu celkově, než se pouze připravit na jediný závod."
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.