Tým Mercedes je samozřejmě spokojený, že vyhrává závody, ale přiznává, že současná Formule 1 může být pro fanoušky nudná.
Lewis Hamilton a Nico Rosberg v dosavadním průběhu sezony nedávají svým soupeřům žádnou šanci, ani v dramatické GP Bahrajnu, kdy si to rozdávali kolo na kolo; všem stejně ujížděli. Ve Španělsku se ukázalo, že rozdíl mezi piloty Mercedesu není velký, ale na žádný souboj na trati nedošlo.
Mercedes vyhrál všechny závody letošní sezony a v posledních čtyřech Grand Prix získal double, to z pohledu diváka může být nezajímavé, či dokonce nudné.
Šéf týmu Toto Wolff se bojí kritiky a řešením je podle něj volné závodění pro Nica i Lewise. „Samozřejmě přemýšlíme nad celkovým obrazem,“ řekl Wolff. „Formule 1 je vždy méně zajímavá, když tu máme jeden dominantní tým.“
„Z mé pozice je jasné, že chci podporovat dominanci Mercedesu. To samé předváděl Red Bull. Posledních devět závodů loňské sezony bylo nudných.“
„Ale když se podíváme na závod ve Španělsku, bylo to tam několik dobrých soubojů – mezi piloty Ferrari a Sebastian Vettel se prokousával polem. Můžeme si udržet současnou výkonnost, jen je potřeba aby piloti spolu závodili.“
„Dlužíme to fanouškům, dlužíme to sportu a dlužíme to značce Mercedes. Naší filozofií je, abychom podstoupili maximální riziko, abychom mohli vidět zajímavý závod.“
Úbytek pozornosti médií
Mercedes také zaznamenal, že díky jejich dominance se jejich vozy méně objevují na televizních obrazovkách. Režie televizních přenosů ignoruje kroužení vozů Mercedes vpředu a zaměřuje se na souboje jezdců vzadu.
Wolff řekl, že s tím toho moc neudělá, ale rád by větší zájem médií. „V Bahrajnu jsme zaznamenali menší zájem než v předchozích závodech, takže je otázka, co s tím budeme dělat? Kvůli tomu zmenšíme rozestupy? Ne, to nefunguje.“
„Musíme hold překousnout, že o nás bude menší zájem.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.