Tým Mercedes je samozřejmě spokojený, že vyhrává závody, ale přiznává, že současná Formule 1 může být pro fanoušky nudná.
Lewis Hamilton a Nico Rosberg v dosavadním průběhu sezony nedávají svým soupeřům žádnou šanci, ani v dramatické GP Bahrajnu, kdy si to rozdávali kolo na kolo; všem stejně ujížděli. Ve Španělsku se ukázalo, že rozdíl mezi piloty Mercedesu není velký, ale na žádný souboj na trati nedošlo.
Mercedes vyhrál všechny závody letošní sezony a v posledních čtyřech Grand Prix získal double, to z pohledu diváka může být nezajímavé, či dokonce nudné.
Šéf týmu Toto Wolff se bojí kritiky a řešením je podle něj volné závodění pro Nica i Lewise. „Samozřejmě přemýšlíme nad celkovým obrazem,“ řekl Wolff. „Formule 1 je vždy méně zajímavá, když tu máme jeden dominantní tým.“
„Z mé pozice je jasné, že chci podporovat dominanci Mercedesu. To samé předváděl Red Bull. Posledních devět závodů loňské sezony bylo nudných.“
„Ale když se podíváme na závod ve Španělsku, bylo to tam několik dobrých soubojů – mezi piloty Ferrari a Sebastian Vettel se prokousával polem. Můžeme si udržet současnou výkonnost, jen je potřeba aby piloti spolu závodili.“
„Dlužíme to fanouškům, dlužíme to sportu a dlužíme to značce Mercedes. Naší filozofií je, abychom podstoupili maximální riziko, abychom mohli vidět zajímavý závod.“
Úbytek pozornosti médií
Mercedes také zaznamenal, že díky jejich dominance se jejich vozy méně objevují na televizních obrazovkách. Režie televizních přenosů ignoruje kroužení vozů Mercedes vpředu a zaměřuje se na souboje jezdců vzadu.
Wolff řekl, že s tím toho moc neudělá, ale rád by větší zájem médií. „V Bahrajnu jsme zaznamenali menší zájem než v předchozích závodech, takže je otázka, co s tím budeme dělat? Kvůli tomu zmenšíme rozestupy? Ne, to nefunguje.“
„Musíme hold překousnout, že o nás bude menší zájem.“
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.