Tým Mercedes je samozřejmě spokojený, že vyhrává závody, ale přiznává, že současná Formule 1 může být pro fanoušky nudná.
Lewis Hamilton a Nico Rosberg v dosavadním průběhu sezony nedávají svým soupeřům žádnou šanci, ani v dramatické GP Bahrajnu, kdy si to rozdávali kolo na kolo; všem stejně ujížděli. Ve Španělsku se ukázalo, že rozdíl mezi piloty Mercedesu není velký, ale na žádný souboj na trati nedošlo.
Mercedes vyhrál všechny závody letošní sezony a v posledních čtyřech Grand Prix získal double, to z pohledu diváka může být nezajímavé, či dokonce nudné.
Šéf týmu Toto Wolff se bojí kritiky a řešením je podle něj volné závodění pro Nica i Lewise. „Samozřejmě přemýšlíme nad celkovým obrazem,“ řekl Wolff. „Formule 1 je vždy méně zajímavá, když tu máme jeden dominantní tým.“
„Z mé pozice je jasné, že chci podporovat dominanci Mercedesu. To samé předváděl Red Bull. Posledních devět závodů loňské sezony bylo nudných.“
„Ale když se podíváme na závod ve Španělsku, bylo to tam několik dobrých soubojů – mezi piloty Ferrari a Sebastian Vettel se prokousával polem. Můžeme si udržet současnou výkonnost, jen je potřeba aby piloti spolu závodili.“
„Dlužíme to fanouškům, dlužíme to sportu a dlužíme to značce Mercedes. Naší filozofií je, abychom podstoupili maximální riziko, abychom mohli vidět zajímavý závod.“
Úbytek pozornosti médií
Mercedes také zaznamenal, že díky jejich dominance se jejich vozy méně objevují na televizních obrazovkách. Režie televizních přenosů ignoruje kroužení vozů Mercedes vpředu a zaměřuje se na souboje jezdců vzadu.
Wolff řekl, že s tím toho moc neudělá, ale rád by větší zájem médií. „V Bahrajnu jsme zaznamenali menší zájem než v předchozích závodech, takže je otázka, co s tím budeme dělat? Kvůli tomu zmenšíme rozestupy? Ne, to nefunguje.“
„Musíme hold překousnout, že o nás bude menší zájem.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.