Grand Prix Španělska opět ovlivnila celkové statiky Formule 1, o většinu změn se opět postaral Lewis Hamilton a jeho tým Mercedes. Ale chvilku slávy zažívá Ricciardo i Chilton.
Lewis Hamilton umí jezdit kvalifikace, má na svém kontě 35 startů z prvního místa, avšak v Barceloně to bylo poprvé. V historických tabulkách je na čtvrtém místě za Michaelem Schumacherem, Ayrtonem Sennou a Sebastianem Vettelem. Z dalších aktivních pilotů je na 12. místě Fernando Alonso s 22ti starty z nejvýhodnějšího místa na roštu.
Brit v letošní sezoně z pole position startoval již po čtvrté a 4x slavil vítězství. Krom technického problému v Austrálii, vyhrál ostatní závody v letošní sezoně. Má tedy 4 výhry v řadě, tento počet nebo více se v historii povedl řadě pilotů, jmenovitě Ascarimu, Schumacherovi, Brabhamovi, Clarkovi, Mansellovi, Rindtovi, Sennovi, Prostovi, Hillovi, Alonsovi, Buttonovi a Vettelovi. A právě poslední jmenovaný získal loni 9 vítězství v řadě a jasně vede tuto statistiku.
Nesmíme ani opomenout, že Hamilton získal 26. výhru v kariéře, což ho posunulo na osmé místo v historických tabulkách. Odpoutal se od Jima Clarka a Nikiho Laudy a jistě bude chtít překonat Jackieho Stewarta.
Z pohledu počtu vítězství není tým Mercedes zajímavý, protože jich na svém kontě má jen 18, protože tento tým se do F1 vrátil po více než 50 letech. V počtu výher v řadě je to zajímavější, protože jich má 5 a nyní ve Španělsku překonal svůj vlastní rekord 4 vítězství ze sezony 1955. To se 3x radoval Juan Manuel Fangio a 1x Stirling Moss. Neměli bychom ani zapomenout na 9. double Mercedesu, ač je to pro tým teprve 7. sezona, v historických tabulkách je na pátém místě za Ferrari, McLarenem, Williamsem a Red Bullem. Nyní ve Španělsku překonal tým Lotus, který má na svém kontě 8x double.
Za zmínku jistě stojí páté podium pro Nica Rosberga v řadě, ale v této statistice je až na 70. místě. Z aktivních pilotů je však jediným, kdo proklouzl mezi 70 nejlepších a ještě nezískal titul mistra světa. Bývalých pilotů, kteří se minimálně 5x v řadě podívali na podium a titul nezískali, není také mnoho.
Do statistik se zapsal i Daniel Ricciardo, který poprvé ve své kariéře získal podiové umístění. On na podium vystoupil již při domácím závodě v Austrálii, ale byl diskvalifikován, proto se jako první podium počítá až to ve Španělsku. Z historického pohledu to má pramalý význam, protože je v pořadí 204. pilotem, který podíval na stupně vítězů.
I Sebastian Vettel si zapsal úspěch, zajel nejrychlejší kolo, poprvé v letošní sezoně. Celkem jich má na svém kontě 23 a v historických tabulkách je desátý. Z aktivních pilotů je před ním jen Kimi Räikkönen s 39 nejrychlejšími koly.
Pilotu Williamsu Valtteri Bottasovi se podařilo závod v Barceloně dokončit na 5. místě, čímž vyrovnal svůj osobní rekord z letošní Austrálie. Navíc dokončil všechny letošní závody na bodech a není divu, že je před svým týmovým kolegou Felipem Massou, kterého v letošní sezoně provází smůla.
U Lotusu se poprvé v letošní sezoně dočkali bodového zisku. Na osmém místě dojel Romain Grosjean a získal 4 mistrovské body. Pastor Maldonado pokazil kvalifikaci a v závodě to nenapravil, obsadil až patnácté místo. Lotus jde výkonnostně nahoru a při dobré kvalifikaci v Monaku může opět slavit body.
McLarenu se v letošní sezoně nedaří, již 3. závod v řadě ani jeden z jejich pilotů nedosáhl na body. Již v Malajsii skončila série 13ti závodů v řadě na bodovaných pozicích. Série však trvá u Mercedesu, který bodoval v posledních 25 závodech (od Brazílie 2012) a také u Ferrari, které bodovalo 72 závodů za sebou, od GP Německa 2010 a vede historickou tabulku. Na druhém místě je McLaren, který bodoval 64x, a to mezi závody Bahrajn 2010 a Monako 2013.
Pozoruhodným úkazem ve Formuli 1 je Max Chilton, který nastoupil do 24 závodů a všechny dokončil. Podobný úspěch má na svém kontě i Daniil Kvjat, ale ten odjel jen 5 závodů. 100% úspěšnosti dosáhla v historii řada pilotů, dle v drtivé většině odjeli jenom 1 závod, převážně na oválu v Indianapolis. Z aktivních nebo známých pilotů má velmi dobrou úspěšnost Bottas, Fangio a další.
Pokud se ale podíváme na statistiku dokončených závodů v řadě, tam Max Chilton více vyniká, protože se dotáhl na Schumachera a Massu. Pro někoho možná překvapivě statistiku vede Nick Heidfeld. Aktivní delší sérii má na svém kontě Fernando Alonso, dokončil 22 závodů v řadě. Z povzdálí, s 14ti pohledy na šachovnicový praporek za sebou, sleduje počínání Maxe Chiltona Nico Rosberg, jeho série trvá jen od Belgie 2013.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.