Španělský závod se pro Red Bull s pohonnou jednotkou od Renaultu stal zatím nejúspěšnějším v této sezoně. Rémi Taffin ze společnosti Renault Sport F1 hodnotí dosažený pokrok s optimismem.
Rémi Taffin říká: „Danielovo pódium a čtvrté místo Sebastiana jsou maximem toho, v co jsme mohli o tomto víkendu doufat. Mercedes má velmi efektivní vůz, dosáhl ohromnou převahu nad ostatními.
Čtyři týmy za ním svedly zajímavý boj, takže se dá mluvit o menších rozdílech mezi motory, než v předešlých závodech. Je příjemné, že se Lotus vrací do boje mezi lepšími týmy a dosahuje dobré závodní tempo. Týmům Toro Rosso a Caterham bohužel chyběla rychlost, proto se nemohly v průběhu závodu zlepšovat.
V průběhu posledního víkendu jsme udělali výrazný krok vpřed z hlediska přerozdělení energie a spotřeby paliva. Zlepšila se také charakteristika ovládání pohonné jednotky. Řekl bych, že jsme se z 90 % zotavili a finální vylepšení přijdou. Příští týden je budeme testovat a pevně věřím, že v Monaku předvedeme další pokrok.“
Shrnutí víkendu Renaultu:- pódium pro Red Bull poháněný Renaultem - Daniel Ricciardo dojel třetí- Sebastian Vettel se probojoval z 15. místa na roštu na čtvrté, zajel nejrychlejší kolo během závodu; v šampionátu je čtvrtý- Lotus získal první body v sezóně- zklamání pro Toro Rosso a Caterham, každý musel s jedním vozem odstoupit (Vergne kvůli problému s výfukem, Kobajaši kvůli selhání levé přední brzdy)
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.