Španělský závod se pro Red Bull s pohonnou jednotkou od Renaultu stal zatím nejúspěšnějším v této sezoně. Rémi Taffin ze společnosti Renault Sport F1 hodnotí dosažený pokrok s optimismem.
Rémi Taffin říká: „Danielovo pódium a čtvrté místo Sebastiana jsou maximem toho, v co jsme mohli o tomto víkendu doufat. Mercedes má velmi efektivní vůz, dosáhl ohromnou převahu nad ostatními.
Čtyři týmy za ním svedly zajímavý boj, takže se dá mluvit o menších rozdílech mezi motory, než v předešlých závodech. Je příjemné, že se Lotus vrací do boje mezi lepšími týmy a dosahuje dobré závodní tempo. Týmům Toro Rosso a Caterham bohužel chyběla rychlost, proto se nemohly v průběhu závodu zlepšovat.
V průběhu posledního víkendu jsme udělali výrazný krok vpřed z hlediska přerozdělení energie a spotřeby paliva. Zlepšila se také charakteristika ovládání pohonné jednotky. Řekl bych, že jsme se z 90 % zotavili a finální vylepšení přijdou. Příští týden je budeme testovat a pevně věřím, že v Monaku předvedeme další pokrok.“
Shrnutí víkendu Renaultu:- pódium pro Red Bull poháněný Renaultem - Daniel Ricciardo dojel třetí- Sebastian Vettel se probojoval z 15. místa na roštu na čtvrté, zajel nejrychlejší kolo během závodu; v šampionátu je čtvrtý- Lotus získal první body v sezóně- zklamání pro Toro Rosso a Caterham, každý musel s jedním vozem odstoupit (Vergne kvůli problému s výfukem, Kobajaši kvůli selhání levé přední brzdy)
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.