Španělský závod se pro Red Bull s pohonnou jednotkou od Renaultu stal zatím nejúspěšnějším v této sezoně. Rémi Taffin ze společnosti Renault Sport F1 hodnotí dosažený pokrok s optimismem.
Rémi Taffin říká: „Danielovo pódium a čtvrté místo Sebastiana jsou maximem toho, v co jsme mohli o tomto víkendu doufat. Mercedes má velmi efektivní vůz, dosáhl ohromnou převahu nad ostatními.
Čtyři týmy za ním svedly zajímavý boj, takže se dá mluvit o menších rozdílech mezi motory, než v předešlých závodech. Je příjemné, že se Lotus vrací do boje mezi lepšími týmy a dosahuje dobré závodní tempo. Týmům Toro Rosso a Caterham bohužel chyběla rychlost, proto se nemohly v průběhu závodu zlepšovat.
V průběhu posledního víkendu jsme udělali výrazný krok vpřed z hlediska přerozdělení energie a spotřeby paliva. Zlepšila se také charakteristika ovládání pohonné jednotky. Řekl bych, že jsme se z 90 % zotavili a finální vylepšení přijdou. Příští týden je budeme testovat a pevně věřím, že v Monaku předvedeme další pokrok.“
Shrnutí víkendu Renaultu:- pódium pro Red Bull poháněný Renaultem - Daniel Ricciardo dojel třetí- Sebastian Vettel se probojoval z 15. místa na roštu na čtvrté, zajel nejrychlejší kolo během závodu; v šampionátu je čtvrtý- Lotus získal první body v sezóně- zklamání pro Toro Rosso a Caterham, každý musel s jedním vozem odstoupit (Vergne kvůli problému s výfukem, Kobajaši kvůli selhání levé přední brzdy)
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.