Daniel Ricciardo do druhého tréninku musel nastoupit sám, protože jeho týmový kolega má technické problémy. Australan si vcelku věřil, ale je překvapen, jak rychlé jsou Mercedesy.
Po úvodních trénincích na Grand Prix Španělska Daniel Ricciardo přiznává, že je trochu frustrován z velké ztráty na Mercedesy. Je totiž jednu sekundu za Hamiltonem. Dodává ale, že není překvapením, že vpředu jsou stříbrné šípy.
„Zlepšujeme se, ale bohužel Mercedes – alespoň se zdá – nezpomaluje, jsou zase o kus před námi,“ řekl Ricciardo po druhém tréninku v Barceloně.
„Je to trochu frustrující. Oni byli vždy silní, tudíž si nemyslím, že by to bylo překvapení. Doufám ale, že tu ztrátu zmenšíme, dneska jsme byli hodně daleko. Snažíme se jim dýchat na záda, ale i tak třetí místo je solidní.“
„Bylo by krásné, pokud bychom brzy mohli bojovat o vítězství, ale nyní jsme prostě třetí, je to maximum, co můžeme udělat.“
Ricciardův týmový kolega Sebastian Vettel odjel dopoledne jen čtyři okruhy a zbytek dne strávil v garáži, protože jeho vůz má poruchu elektroinstalace. Závada je větší, než se na první pohled zdálo.
„Je to malý problém s velkými důsledky,“ řekl Vettel. „Rozhodli jsme se vyměnit celou kabeláž a bohužel je to velký zásah do vozu. Třením se kabely poškodily a zkratovalo to, vůz poté zastavil. Všude jsou senzory, tudíž je to dlouho, než se všechno vymění.“
„Doufám, že to dáme dohromady, ačkoliv to není vůbec příjemné. Jsem přesvědčen, že to bude v pohodě. Daniel dneska odvedl dobrou práci, proto si myslím, že mohu od něj použít některá data.“
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.