Renaultu, jako dodavateli pohonných jednotek, se nelíbí, že některé týmy platby za faktury posílají pozdě.
Francouzský výrobce dodává do Formule 1 pohonné jednotky, které mají nejmenší výkon, proto investuje do inovací, aby odběratelé mohli být konkurenceschopní. Úsilí se vyplácí, Red Bull drží krok s Mercedes.
Ovšem prezident Renaultu Jean-Michel Jalinier před španělskou Grand Prix řekl, že je nespokojen s přístupem některých týmů k placení faktur.
„Abychom mohli plnit náš plán, musíme mít zajištěné finance a naše zdroje jsou v podstatě dva,“ řekl Jalinier. „Jedním z nich Renault, tím jsme schopni zajistit běžné výdaje včetně mezd. Další částí jsou peníze od týmů, protože motory prodáváme týmům.“
„Zde musím říci, že situace není uspokojivá, protože některé týmy platí pozdě. V době, kdy potřebujete peníze, nemůžete si dovolit, aby vám chodily platby pozdě.“
Jalinier nechce říci, které týmy to jsou, ale nejspíše se nebude jednat o Red Bull ani Toro Rosso, za kterými stojí velká nápojová společnost. Podle Renaultu je situace kritická a musí být v dalších týdnech vyřešena.
„Mám vážné obavy. Můžeme žít až do určitého bodu, ale protože se chceme vyvíjet, musíme do podnikání dávat peníze. Ty potřebujeme získat ze svých zdrojů.“
Jalinier byl dotázán, zda by bylo možné omezit dodávky motorů, pokud by týmy stále neplatily. „I to je možnost. Nejprve musíme jednat s týmy a snažit se obnovit platby. Musíme to vyřešit a zaujmout stanovisko, protože takto to pokračovat nemůže.“
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.