Renaultu, jako dodavateli pohonných jednotek, se nelíbí, že některé týmy platby za faktury posílají pozdě.
Francouzský výrobce dodává do Formule 1 pohonné jednotky, které mají nejmenší výkon, proto investuje do inovací, aby odběratelé mohli být konkurenceschopní. Úsilí se vyplácí, Red Bull drží krok s Mercedes.
Ovšem prezident Renaultu Jean-Michel Jalinier před španělskou Grand Prix řekl, že je nespokojen s přístupem některých týmů k placení faktur.
„Abychom mohli plnit náš plán, musíme mít zajištěné finance a naše zdroje jsou v podstatě dva,“ řekl Jalinier. „Jedním z nich Renault, tím jsme schopni zajistit běžné výdaje včetně mezd. Další částí jsou peníze od týmů, protože motory prodáváme týmům.“
„Zde musím říci, že situace není uspokojivá, protože některé týmy platí pozdě. V době, kdy potřebujete peníze, nemůžete si dovolit, aby vám chodily platby pozdě.“
Jalinier nechce říci, které týmy to jsou, ale nejspíše se nebude jednat o Red Bull ani Toro Rosso, za kterými stojí velká nápojová společnost. Podle Renaultu je situace kritická a musí být v dalších týdnech vyřešena.
„Mám vážné obavy. Můžeme žít až do určitého bodu, ale protože se chceme vyvíjet, musíme do podnikání dávat peníze. Ty potřebujeme získat ze svých zdrojů.“
Jalinier byl dotázán, zda by bylo možné omezit dodávky motorů, pokud by týmy stále neplatily. „I to je možnost. Nejprve musíme jednat s týmy a snažit se obnovit platby. Musíme to vyřešit a zaujmout stanovisko, protože takto to pokračovat nemůže.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.