Mercedes má dominantní vůz ve startovním poli, ale Nico Rosberg zatím hraje druhé housle, protože Lewis Hamilton vyhrál poslední 3 závody. Vettel by toto nesl těžce.
Souboje týmových kolegů jsou vždy ožehavé téma. U Mercedesu zatím nemají stanovenou jedničku stáje, bylo to poznat během GP Bahrajnu, kde se bojovalo kolo na kolo o vítězství v závodě.
Na včerejší tiskové konferenci piloti diskutovali o pozici toho druhého vzadu, začal Fernando Alonso: „To, co se nyní děje, to je spíše otázka pro Marka Webbera, když loni Sebastian vyhrál devět závodů. Nyní se ptejte Rosberga. Pokud máte zkušenosti, není těžké pochopit, co se v pilotovi děje. Pravděpodobně odpovím, protože já ty zkušenosti mám, ale nyní … samozřejmě Rosberg by rád vyhrál, to je jasné.“
Sebastian Vettel si vzal slovo jen na chvilku a pronesl. „Pokud bych byl Nicem, nyní bych Lewise nenáviděl.“ Maldonado se hned přidal. „Já bych taky Lewise nenáviděl. Ale těžko se odpovídá. Samozřejmě vždy chcete týmového kolegu porazit, vždy chcete odvádět tu nejlepší práci a být lepší než ostatní. Občas je někdo rychlejší než vy, jindy je to naopak. Ale každý pilot je jiný.“
Do diskuse se zapojil i Max Chilton, když uvedl, že Hamiltonovi příliš nezávidí. „Samozřejmě by bylo krásné být v pozici toho lepšího. Je ale těžké porážet někoho, kdo se nikdy nevzdává. Jsem si jistý, že se Rosberg nikdy nevzdá. Určitě budu chtít dosáhnout na další vítězství. Když neustále myslíte jen na vítězství, může to hrát proti vám. Ono je lepší myslet na 100% výkon, pak to vítězství bude snazší.“
Kevin Magnusen se do této debaty nechtěl zapojit, jen pronesl, že nemá, co by k tématu dodal, ale Daniil Kvajt se rozpovídal. „Nechci mluvit za někoho jiného, ale chci mluvit za sebe. Mezi týmovými kolegy není nikdy velké přátelství, proto já chci být vždy nejlepší ze všech, ale samozřejmě za určitých okolností může být váš týmový kolega před vámi, ale to znamená, že něco dělá lépe. Ale jak jsem řekl, je to o okolnostech.“
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.