Mercedes má dominantní vůz ve startovním poli, ale Nico Rosberg zatím hraje druhé housle, protože Lewis Hamilton vyhrál poslední 3 závody. Vettel by toto nesl těžce.
Souboje týmových kolegů jsou vždy ožehavé téma. U Mercedesu zatím nemají stanovenou jedničku stáje, bylo to poznat během GP Bahrajnu, kde se bojovalo kolo na kolo o vítězství v závodě.
Na včerejší tiskové konferenci piloti diskutovali o pozici toho druhého vzadu, začal Fernando Alonso: „To, co se nyní děje, to je spíše otázka pro Marka Webbera, když loni Sebastian vyhrál devět závodů. Nyní se ptejte Rosberga. Pokud máte zkušenosti, není těžké pochopit, co se v pilotovi děje. Pravděpodobně odpovím, protože já ty zkušenosti mám, ale nyní … samozřejmě Rosberg by rád vyhrál, to je jasné.“
Sebastian Vettel si vzal slovo jen na chvilku a pronesl. „Pokud bych byl Nicem, nyní bych Lewise nenáviděl.“ Maldonado se hned přidal. „Já bych taky Lewise nenáviděl. Ale těžko se odpovídá. Samozřejmě vždy chcete týmového kolegu porazit, vždy chcete odvádět tu nejlepší práci a být lepší než ostatní. Občas je někdo rychlejší než vy, jindy je to naopak. Ale každý pilot je jiný.“
Do diskuse se zapojil i Max Chilton, když uvedl, že Hamiltonovi příliš nezávidí. „Samozřejmě by bylo krásné být v pozici toho lepšího. Je ale těžké porážet někoho, kdo se nikdy nevzdává. Jsem si jistý, že se Rosberg nikdy nevzdá. Určitě budu chtít dosáhnout na další vítězství. Když neustále myslíte jen na vítězství, může to hrát proti vám. Ono je lepší myslet na 100% výkon, pak to vítězství bude snazší.“
Kevin Magnusen se do této debaty nechtěl zapojit, jen pronesl, že nemá, co by k tématu dodal, ale Daniil Kvajt se rozpovídal. „Nechci mluvit za někoho jiného, ale chci mluvit za sebe. Mezi týmovými kolegy není nikdy velké přátelství, proto já chci být vždy nejlepší ze všech, ale samozřejmě za určitých okolností může být váš týmový kolega před vámi, ale to znamená, že něco dělá lépe. Ale jak jsem řekl, je to o okolnostech.“
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.