Mercedes má dominantní vůz ve startovním poli, ale Nico Rosberg zatím hraje druhé housle, protože Lewis Hamilton vyhrál poslední 3 závody. Vettel by toto nesl těžce.
Souboje týmových kolegů jsou vždy ožehavé téma. U Mercedesu zatím nemají stanovenou jedničku stáje, bylo to poznat během GP Bahrajnu, kde se bojovalo kolo na kolo o vítězství v závodě.
Na včerejší tiskové konferenci piloti diskutovali o pozici toho druhého vzadu, začal Fernando Alonso: „To, co se nyní děje, to je spíše otázka pro Marka Webbera, když loni Sebastian vyhrál devět závodů. Nyní se ptejte Rosberga. Pokud máte zkušenosti, není těžké pochopit, co se v pilotovi děje. Pravděpodobně odpovím, protože já ty zkušenosti mám, ale nyní … samozřejmě Rosberg by rád vyhrál, to je jasné.“
Sebastian Vettel si vzal slovo jen na chvilku a pronesl. „Pokud bych byl Nicem, nyní bych Lewise nenáviděl.“ Maldonado se hned přidal. „Já bych taky Lewise nenáviděl. Ale těžko se odpovídá. Samozřejmě vždy chcete týmového kolegu porazit, vždy chcete odvádět tu nejlepší práci a být lepší než ostatní. Občas je někdo rychlejší než vy, jindy je to naopak. Ale každý pilot je jiný.“
Do diskuse se zapojil i Max Chilton, když uvedl, že Hamiltonovi příliš nezávidí. „Samozřejmě by bylo krásné být v pozici toho lepšího. Je ale těžké porážet někoho, kdo se nikdy nevzdává. Jsem si jistý, že se Rosberg nikdy nevzdá. Určitě budu chtít dosáhnout na další vítězství. Když neustále myslíte jen na vítězství, může to hrát proti vám. Ono je lepší myslet na 100% výkon, pak to vítězství bude snazší.“
Kevin Magnusen se do této debaty nechtěl zapojit, jen pronesl, že nemá, co by k tématu dodal, ale Daniil Kvajt se rozpovídal. „Nechci mluvit za někoho jiného, ale chci mluvit za sebe. Mezi týmovými kolegy není nikdy velké přátelství, proto já chci být vždy nejlepší ze všech, ale samozřejmě za určitých okolností může být váš týmový kolega před vámi, ale to znamená, že něco dělá lépe. Ale jak jsem řekl, je to o okolnostech.“
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace