Pilot Sauber se dostal na váhový limit pro letošní sezonu, ale stále doufá, že tým mu připraví lehčí vůz, aby nemusel tolik trápit své tělo.
Váha pilotů se stala žhavým tématem, když byly představeny hybridní vozy, přestože se minimální hmotnost zvýšila z 642 kg na 691kg.
Německý pilot je vysoký a tudíž i těžší než většina pilotů ve startovním roštu. Sutilovi nepomáhá ani vůz Sauber C33, protože ten je také těžký. Nicméně pro španělskou Grand Prix bude k dispozici odlehčená varianta.
„Snažil jsem se s tím něco udělat. Dva dny jsem nejedl, pouze jsem pil … zkusil jsem to,“ řekl Sutil. „Nebylo to jednoduché, ale bylo to zajímavé. Nyní už zase jím, je to lepší.“
31letý pilot chtěl zkusit, kde jsou limity jeho těla. Bylo to čistě jeho rozhodnutí. „Nemohl jsem moc sportovat, protože jsem neměl sílu. Udělal jsem to, protože jsem chtěl zjistit limity, abych si byl jistý, že dělám maximum. Nechci usedat do vozu s vědomím, že jsem neudělal maximum.“
„Zkusil jsem to, ale jsem stále naživu, takže nemějte obavy. Bylo to moje rozhodnutí, to považuji za důležité.“
Sutil také dodal, že se těší na páteční tréninky, kde se budou testovat vylepšení, která Sauber do Barcelony přivezl. Rád by opět získal body.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.