Pilot Sauber se dostal na váhový limit pro letošní sezonu, ale stále doufá, že tým mu připraví lehčí vůz, aby nemusel tolik trápit své tělo.
Váha pilotů se stala žhavým tématem, když byly představeny hybridní vozy, přestože se minimální hmotnost zvýšila z 642 kg na 691kg.
Německý pilot je vysoký a tudíž i těžší než většina pilotů ve startovním roštu. Sutilovi nepomáhá ani vůz Sauber C33, protože ten je také těžký. Nicméně pro španělskou Grand Prix bude k dispozici odlehčená varianta.
„Snažil jsem se s tím něco udělat. Dva dny jsem nejedl, pouze jsem pil … zkusil jsem to,“ řekl Sutil. „Nebylo to jednoduché, ale bylo to zajímavé. Nyní už zase jím, je to lepší.“
31letý pilot chtěl zkusit, kde jsou limity jeho těla. Bylo to čistě jeho rozhodnutí. „Nemohl jsem moc sportovat, protože jsem neměl sílu. Udělal jsem to, protože jsem chtěl zjistit limity, abych si byl jistý, že dělám maximum. Nechci usedat do vozu s vědomím, že jsem neudělal maximum.“
„Zkusil jsem to, ale jsem stále naživu, takže nemějte obavy. Bylo to moje rozhodnutí, to považuji za důležité.“
Sutil také dodal, že se těší na páteční tréninky, kde se budou testovat vylepšení, která Sauber do Barcelony přivezl. Rád by opět získal body.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.