Šéf FIA říká, že nemá žádné slovo v tom, zda budou rozpočtové stropy zavedeny nebo nikoliv. Týmy se musí rozhodnout sami.
Pro sezonu 2014 se radikálně změnily pravidla a v úvodu sezony přední týmy zrušily nepsané pravidlo o rozpočtových stropech. Proti tomu zbrojí menší týmy a bojí se o svou existenci. Iniciátorem zrušení stropů je prý prezident FIA Jean Todt, ale ten odpovědnost odmítá.
„Nejprve musím říci, že nemám páky, abych měnil pravidla,“ řekl Todt. „A pokud se mi to podařilo – třeba na popud prezidenta Ferrari Di Montezemola – dokážete si představit, jaké by byly reakce?“
„Mým úkolem je zajistit správný chod tohoto sportu. Všichni víme, že byla vyjádřena nespokojenost, ale tak už to bývá. Ti, kteří si stěžují, jsou mnohem hlasitější než ti, kteří jsou spokojeni.“
„Toto je mistrovství světa, kde ti, kteří nevyhrávají, si obvykle stěžují,“ pronesl s úsměvem Todt. „Takto to vypadalo vždycky. Ale nyní je tu nový rozhodovací orgán – strategická skupina.“
Todt chtěl, aby skupina – složená z Ferrari, Mercedesu, Red Bullu, McLarenu, Lotusu a Wiilliamsu – co nejdříve projednala rozpočtové stropy. Nicméně skupina vetovala změny a to rozzuřilo menší týmy.
Jean Todt v debatě u Red Bullu při letošní GP Bahrajnu (foto: Red Bull Racing)
„Jsem přesvědčen, že F1 je příliš drahá a mělo by se s tím něco udělat. Ale my, jako řídicí orgán, máme více méně nulovou šanci mluvit do nákladů.“
„Nevěřím, že jsme schopni kontrolovat náklady,“ řekl bývalý šéf Ferrari, „ale týmům jsem řekl: „Pokud se ukáže, že je to možné, budu rád za stanovení limitu.“ Většina týmů souhlasila, ale nyní nedokážu pochopit, proč je šest členů strategické skupiny proti.“
„Jsem zklamaný? Ano, v jistém smyslu jsem, protože nyní bude těžké dosáhnout cíle. Musíme to udělat přes technická a sportovní pravidla.“
Todt je připraven jednat o návrzích, protože cílem je, aby se zmenšily rozdíly mezi velkými a malými týmy, aniž by to mělo dopad na diváky. Navíc to musí schválit většina. „Něco by mělo platit již od roku 2015. Máme tu strategickou skupinu i komisi F1, což je dohromady 18 hlasů, tudíž pokud to má fungovat, musí mít 9 nebo více hlasů. Jinak je to neprůchozí.“
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.