Před Grand Prix Španělska potvrdil šéf designér Red Bullu Rob Marshall, že Sebastian Vettel dostane nové šasi.
Sebastian Vettel v letošní sezoně nezáří jako v letech předchozích, napomoci mu má nové šasi, které dostane pro evropské závody. Úřadující šampion bude zvýhodněn, protože Daniel Ricciardo by jej měl dostat také, ale až „okolo Silverstonu“.
Na otázku, zda nové šasi přinese nějakou výhodu, Marshal lodpověděl: „Nebylo by, protože jsou stejná. Piloti běžně nežádají změnu šasi, chtějí si zvyknout na to svoje, a jakmile se tak stane, chtějí si ho ponechat co nejdéle!“
„Z našeho pohledu bychom během sezony raději nasadili jedno nebo dvě nová šasi, abychom mohli vyzkoušet více variant. Běžně za sezonu vyrobíme čtyři nebo pět kusů, někdy i šest. Pro piloty to tedy není nic neobvyklého, že jej musí jednou nebo dvakrát za sezonu vyměnit. Běžně jsou použita tak dvě šasi na pilota.“
Úvod evropské části sezony vždy přináší vylepšené vozy jednotlivých týmů a Red Bull není výjimkou.
„Španělská Grand Prix je pravděpodobně první příležitostí pro týmy, aby přivezly velká vylepšení. Během úvodu roku byly vozy na druhé straně planety a vývojový tým měl dost napilno, aby vše do Španělska připravil. Takové vylepšení je komplexní, tudíž podlaha, kryt motoru, přední křídlo a zadní křídlo, pravděpodobně i nové zavěšení a řada dalších drobností.“
Již před sezonou se plánuje, na jaké závody se budou připravovat vylepšení. „Je tu řada závodů, pro které se vylepšení připravují. Je to první evropský závod, má to logistické důvody a také poslední evropský závod, je to poslední šance, jak zlepšit výkonnost vozu, ani ž by se muselo létat po celém světě.“
Marshall ale nebyl sdílný, jaká vylepšení přivede Red Bull do Barcelony. „Všechny týmy přivezou vylepšení a v dalších dnech uvidíme, jak na tom jsme.“
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.