Před Grand Prix Španělska potvrdil šéf designér Red Bullu Rob Marshall, že Sebastian Vettel dostane nové šasi.
Sebastian Vettel v letošní sezoně nezáří jako v letech předchozích, napomoci mu má nové šasi, které dostane pro evropské závody. Úřadující šampion bude zvýhodněn, protože Daniel Ricciardo by jej měl dostat také, ale až „okolo Silverstonu“.
Na otázku, zda nové šasi přinese nějakou výhodu, Marshal lodpověděl: „Nebylo by, protože jsou stejná. Piloti běžně nežádají změnu šasi, chtějí si zvyknout na to svoje, a jakmile se tak stane, chtějí si ho ponechat co nejdéle!“
„Z našeho pohledu bychom během sezony raději nasadili jedno nebo dvě nová šasi, abychom mohli vyzkoušet více variant. Běžně za sezonu vyrobíme čtyři nebo pět kusů, někdy i šest. Pro piloty to tedy není nic neobvyklého, že jej musí jednou nebo dvakrát za sezonu vyměnit. Běžně jsou použita tak dvě šasi na pilota.“
Úvod evropské části sezony vždy přináší vylepšené vozy jednotlivých týmů a Red Bull není výjimkou.
„Španělská Grand Prix je pravděpodobně první příležitostí pro týmy, aby přivezly velká vylepšení. Během úvodu roku byly vozy na druhé straně planety a vývojový tým měl dost napilno, aby vše do Španělska připravil. Takové vylepšení je komplexní, tudíž podlaha, kryt motoru, přední křídlo a zadní křídlo, pravděpodobně i nové zavěšení a řada dalších drobností.“
Již před sezonou se plánuje, na jaké závody se budou připravovat vylepšení. „Je tu řada závodů, pro které se vylepšení připravují. Je to první evropský závod, má to logistické důvody a také poslední evropský závod, je to poslední šance, jak zlepšit výkonnost vozu, ani ž by se muselo létat po celém světě.“
Marshall ale nebyl sdílný, jaká vylepšení přivede Red Bull do Barcelony. „Všechny týmy přivezou vylepšení a v dalších dnech uvidíme, jak na tom jsme.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.