Lewis Hamilton si je vědom rychlosti svého týmového kolegy a více se bude připravovat na tratě, kde je přirozeně pomalejší než Nico Rosberg. Podle Brita je to klíčový faktor, aby uspěl v boji o titul.
Při prvním závodě sezony Hamiltona potkal technický problém, ale následující tři závody vyhrál. Avšak šampionát vede jeho týmový kolega Rosberg. Brit si chce dávat pozor na okruhy, kde není tak silný.
„Nico jezdí velmi dobře, hodně na mě tlačí, prostě mi šlape na paty,“ řekl Hamilton. „Vidíme to závod od závodu, jsou tu prostě období, kdy je rychlejší on, někdy jsem zase rychlejší já. To bylo poznat i loni.“
„Velmi dobře jsem na tom byl v Číně, ale například v Bahrajnu získal pole position a prostě byl silnější. Letos se musím snažit, abych tu ztrátu pokud možno smazal, což se mi docela daří. Už to není téměř půl sekundy v kvalifikaci, bylo to jenom přes tři desetiny.“
„Snažím se více soustředit na okruhy, kde jsem možná slabší nebo to je velmi vyrovnané. Chci snížit ztrátu. V takových závodech mě to omezuje a myslím, že Bahrajn byl jedním z nich.“
Rosberg má nyní před Hamiltonem výhodu, protože loni ve Španělsku i v Monaku vyhrál kvalifikaci. Poté v závodě dojel na šestém místě a v Monaku dokonce vyhrál. Hamilton tolik úspěšný nebyl, získal dvanáctý, respektive čtvrté místo.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace