Lewis Hamilton si je vědom rychlosti svého týmového kolegy a více se bude připravovat na tratě, kde je přirozeně pomalejší než Nico Rosberg. Podle Brita je to klíčový faktor, aby uspěl v boji o titul.
Při prvním závodě sezony Hamiltona potkal technický problém, ale následující tři závody vyhrál. Avšak šampionát vede jeho týmový kolega Rosberg. Brit si chce dávat pozor na okruhy, kde není tak silný.
„Nico jezdí velmi dobře, hodně na mě tlačí, prostě mi šlape na paty,“ řekl Hamilton. „Vidíme to závod od závodu, jsou tu prostě období, kdy je rychlejší on, někdy jsem zase rychlejší já. To bylo poznat i loni.“
„Velmi dobře jsem na tom byl v Číně, ale například v Bahrajnu získal pole position a prostě byl silnější. Letos se musím snažit, abych tu ztrátu pokud možno smazal, což se mi docela daří. Už to není téměř půl sekundy v kvalifikaci, bylo to jenom přes tři desetiny.“
„Snažím se více soustředit na okruhy, kde jsem možná slabší nebo to je velmi vyrovnané. Chci snížit ztrátu. V takových závodech mě to omezuje a myslím, že Bahrajn byl jedním z nich.“
Rosberg má nyní před Hamiltonem výhodu, protože loni ve Španělsku i v Monaku vyhrál kvalifikaci. Poté v závodě dojel na šestém místě a v Monaku dokonce vyhrál. Hamilton tolik úspěšný nebyl, získal dvanáctý, respektive čtvrté místo.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.