Pastor Maldonado opustil na konci loňské sezony nevýrazný Williams a přešel do Lotusu, který v té době byl rychlý. Ovšem letos se karty obrátily.
Venezuelan přestoupil do Lotusu, který zatím nezískal ani bod, nicméně výkonnost týmu se zlepšuje.
„Williams nefungoval tak, jak by měl, po třech letech jsem hledal novou výzvu a nyní jsem přesvědčen, že jsem hodně motivován,“ řekl Maldonado.
„Rozhodl jsem se přejít sem, protože historie říká, že je to skvělý tým. Když jsem sem přišel, dostal jsem to, co jsem hledal.“
„Atmosféra je příšerná. Říkám to proto, že nyní máme hodně problémů. Tým přišel o hodně lidí, není to takové, jako to bylo dříve, ale myslím se, že auto se změnilo. Očekáváme velkou technickou transformaci. Měli jsme miliony problémů, mnoho z nich bezvýznamných a hloupých, ale zabralo to hodně času.“
Renault se potýká s nízkým výkonem svých pohonných jednotek a Maldonado může jen smutně koukat na výkony obou pilotů Williamsu, kteří získali již 36 bodů. Maldonado i Grosjean jsou stále na nule.
„Jsem velmi klidný, opravdu,“ řekl Maldonado. „Williams věděl, že letos budou mít lepší vůz – to je jasné, protože nemohli na tom být hůře než loni.“
„Vždy to samozřejmě může být horší, ale tak to nelze poměřovat. Loni jsme bojovali s menšími týmy, v porovnání se jménem a velikostí Williamsu. Ukázali, že mohou být dobří, ale těžko říci, zda dokážou opět vyhrávat,“ dodal Venezuelan.
Pastor Maldonado rád plní i své povinnosti vůči fanouškům (foto: Lotus Renault)
Podle horkokrevného Jihoameričana největším rozdílem mezi sezonami 2013 a 2014 spočívá v tom, že nyní není tak důležitá aerodynamika, ale výkon motoru.
„Lotus byl jediným týmem, který mohl soupeřit s Red Bullem, nyní jsou dominantní motory.“
Na závěr byl Maldonado dotázán, zda je fandou současné Formule 1. „Ano i ne. Zaprvé: je to stejné pro všechny a musíme se adaptovat na pravidla. O tom to je, nic víc. Raději jsem měl to, co bylo dříve, ale je jasné, že to bude mít svůj vývoj a brzy budou vozy lepší.“
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.