Pastor Maldonado opustil na konci loňské sezony nevýrazný Williams a přešel do Lotusu, který v té době byl rychlý. Ovšem letos se karty obrátily.
Venezuelan přestoupil do Lotusu, který zatím nezískal ani bod, nicméně výkonnost týmu se zlepšuje.
„Williams nefungoval tak, jak by měl, po třech letech jsem hledal novou výzvu a nyní jsem přesvědčen, že jsem hodně motivován,“ řekl Maldonado.
„Rozhodl jsem se přejít sem, protože historie říká, že je to skvělý tým. Když jsem sem přišel, dostal jsem to, co jsem hledal.“
„Atmosféra je příšerná. Říkám to proto, že nyní máme hodně problémů. Tým přišel o hodně lidí, není to takové, jako to bylo dříve, ale myslím se, že auto se změnilo. Očekáváme velkou technickou transformaci. Měli jsme miliony problémů, mnoho z nich bezvýznamných a hloupých, ale zabralo to hodně času.“
Renault se potýká s nízkým výkonem svých pohonných jednotek a Maldonado může jen smutně koukat na výkony obou pilotů Williamsu, kteří získali již 36 bodů. Maldonado i Grosjean jsou stále na nule.
„Jsem velmi klidný, opravdu,“ řekl Maldonado. „Williams věděl, že letos budou mít lepší vůz – to je jasné, protože nemohli na tom být hůře než loni.“
„Vždy to samozřejmě může být horší, ale tak to nelze poměřovat. Loni jsme bojovali s menšími týmy, v porovnání se jménem a velikostí Williamsu. Ukázali, že mohou být dobří, ale těžko říci, zda dokážou opět vyhrávat,“ dodal Venezuelan.
Pastor Maldonado rád plní i své povinnosti vůči fanouškům (foto: Lotus Renault)
Podle horkokrevného Jihoameričana největším rozdílem mezi sezonami 2013 a 2014 spočívá v tom, že nyní není tak důležitá aerodynamika, ale výkon motoru.
„Lotus byl jediným týmem, který mohl soupeřit s Red Bullem, nyní jsou dominantní motory.“
Na závěr byl Maldonado dotázán, zda je fandou současné Formule 1. „Ano i ne. Zaprvé: je to stejné pro všechny a musíme se adaptovat na pravidla. O tom to je, nic víc. Raději jsem měl to, co bylo dříve, ale je jasné, že to bude mít svůj vývoj a brzy budou vozy lepší.“
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.