Pastor Maldonado opustil na konci loňské sezony nevýrazný Williams a přešel do Lotusu, který v té době byl rychlý. Ovšem letos se karty obrátily.
Venezuelan přestoupil do Lotusu, který zatím nezískal ani bod, nicméně výkonnost týmu se zlepšuje.
„Williams nefungoval tak, jak by měl, po třech letech jsem hledal novou výzvu a nyní jsem přesvědčen, že jsem hodně motivován,“ řekl Maldonado.
„Rozhodl jsem se přejít sem, protože historie říká, že je to skvělý tým. Když jsem sem přišel, dostal jsem to, co jsem hledal.“
„Atmosféra je příšerná. Říkám to proto, že nyní máme hodně problémů. Tým přišel o hodně lidí, není to takové, jako to bylo dříve, ale myslím se, že auto se změnilo. Očekáváme velkou technickou transformaci. Měli jsme miliony problémů, mnoho z nich bezvýznamných a hloupých, ale zabralo to hodně času.“
Renault se potýká s nízkým výkonem svých pohonných jednotek a Maldonado může jen smutně koukat na výkony obou pilotů Williamsu, kteří získali již 36 bodů. Maldonado i Grosjean jsou stále na nule.
„Jsem velmi klidný, opravdu,“ řekl Maldonado. „Williams věděl, že letos budou mít lepší vůz – to je jasné, protože nemohli na tom být hůře než loni.“
„Vždy to samozřejmě může být horší, ale tak to nelze poměřovat. Loni jsme bojovali s menšími týmy, v porovnání se jménem a velikostí Williamsu. Ukázali, že mohou být dobří, ale těžko říci, zda dokážou opět vyhrávat,“ dodal Venezuelan.
Pastor Maldonado rád plní i své povinnosti vůči fanouškům (foto: Lotus Renault)
Podle horkokrevného Jihoameričana největším rozdílem mezi sezonami 2013 a 2014 spočívá v tom, že nyní není tak důležitá aerodynamika, ale výkon motoru.
„Lotus byl jediným týmem, který mohl soupeřit s Red Bullem, nyní jsou dominantní motory.“
Na závěr byl Maldonado dotázán, zda je fandou současné Formule 1. „Ano i ne. Zaprvé: je to stejné pro všechny a musíme se adaptovat na pravidla. O tom to je, nic víc. Raději jsem měl to, co bylo dříve, ale je jasné, že to bude mít svůj vývoj a brzy budou vozy lepší.“
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace