Přední část u řady vozů je trnem v oku pro diváky i pro FIA. Ale špatné řešení to být nemusí, protože McLaren, který dosud měl vystrčený „jazyk“, údajně nyní chystá podobný čumák, s jakým jezdí Lotus.
Výkonnost týmu z Wokingu v posledních závodech padá dolů, a proto se Eric Boullier a Jonathan Neale snaží přilákat nové posily.
Nezdařený přechod Dana Followse od Red Bullu je nyní předmětem soudního sporu, ale Peter Prodromou příští rok určitě přijde. S McLarenem podepsali i další osobnosti z aerodynamiky: Tony Slater ze Sauberu a Guillaume Cattelani z Lotusu.
„McLaren je nadšený, že má tyto osobnosti, oni byli u mnoha vyhraných závodů a také bojovali o titul,“ řekl Boullier. „Myslím si, že si můžeme být jisti, že tito lidé nám pomůžou, abychom byli opět na vrcholu. Oni mají zkušenosti, v minulosti byli úspěšní.“
Italský Omnicorse a německý Speedweek informují, že vůz McLaren dozná dramatických změn již pro nadcházející závod v Barceloně. Již dříve Pat Symonds řekl, že ostatní týmy jistě bude zajímat asymetrický nos na voze Lotus.
„Lotus v posledních měsících opustilo hodně zaměstnanců, tudíž všechny týmy vědí, jakým směrem se Lotus ubírá.“
Řešení podobné Lotusu tým z Wokingu opakovaně zkoušel v aerodynamickém tunelu. Ani Symonds z Williamsu toto řešení již dříve nezavrhl: „Také jsme se dívali na možnost implementace dvojitého nosu, ale není tak jednoduché ho napasovat na náš vůz.“
Zůstává tedy otázkou, zda skutečně McLaren v Barceloně představí úplně jinou přední část svého vozu nebo nikoliv. Přechod pracovníků k McLarenu a zlepšující se výkonnost Lotusu naznačuje, že by britský tým mohl mít dostatek hodně informací a vsadit právě na toto řešení. Odpověď se dozvíme nejpozději v pátek, až vůz vyjede do úvodní tréninku na okruh ve Španělsku.
V aerodynamice platí nepsané pravidlo: Co je ošklivé, nefunguje. Že by nos Lotusu byl výjimkou?(foto: Lotus Renault)
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.