Lewis Hamilton umí podle Nigela Mansella parádně vyhrávat a uvolněný přístup ho dělá přirozeně ještě rychlejším.
Hamilton je již mistrem světa, ale je to vcelku vousatý triumf z roku 2008, tudíž se není čemu divit, že má velký hlad po úspěchu. Poslední tři závody vyhrál, ten úvodní v Austrálii bohužel nedokončil, jinak by se také pral o vítězství.
„Žádný pilot nikdy nevyhrál titul ve špatném autě,“ řekl Mansell pro BBC. „Ale můžete ukázat, jak parádně umíte vyhrávat. Lewis toto v letošní sezoně předvádí.“
Hamilton po dlouhých letech v McLarenu ztratil motivaci a loni přešel k Mercedesu. V letošní sezoně se ukazuje, že to byl správný krok.
„On je téměř dokonalý,“ pokračoval Mansell, mistr světa z roku 1992. „Myslím se, že se cítí naprosto uvolněně. Když získáte několik vítězství, jste mnohem sebejistější a máte v kapse další půl sekundu na kolo. Navíc není nic krásnějšího, než vědět, že máte dobré auto – to jsou vždy skvělé pocity.“
Mercedesu se v této sezoně velmi daří. Přestože Hamilton nedokončil závod v Austrálii, na nejvyšší stupínek vystoupal Nico Rosberg a tento Němec stále vede šampionát pilotů, protože v dalších třech závodech dojel vždy druhý za svým týmovým kolegou. Samozřejmě Mercedes vede i pohár konstruktérů se 154 body.
„Jsou třídou sami pro sebe, nemyslím si, že se to v Barceloně změní,“ dodává Mansell.
„V letošní sezoně nebudou neporazitelní, ale myslím si, že bude velmi obtížné snížit jejich náskok, a to kvůli výkonnosti jejich motoru. Lewis a Nico zažívají skvělé časy.“
Mercedes je rychlý nejen na trati, ale také v boxech. (foto: Mercedes-Benz)
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace