Lewis Hamilton umí podle Nigela Mansella parádně vyhrávat a uvolněný přístup ho dělá přirozeně ještě rychlejším.
Hamilton je již mistrem světa, ale je to vcelku vousatý triumf z roku 2008, tudíž se není čemu divit, že má velký hlad po úspěchu. Poslední tři závody vyhrál, ten úvodní v Austrálii bohužel nedokončil, jinak by se také pral o vítězství.
„Žádný pilot nikdy nevyhrál titul ve špatném autě,“ řekl Mansell pro BBC. „Ale můžete ukázat, jak parádně umíte vyhrávat. Lewis toto v letošní sezoně předvádí.“
Hamilton po dlouhých letech v McLarenu ztratil motivaci a loni přešel k Mercedesu. V letošní sezoně se ukazuje, že to byl správný krok.
„On je téměř dokonalý,“ pokračoval Mansell, mistr světa z roku 1992. „Myslím se, že se cítí naprosto uvolněně. Když získáte několik vítězství, jste mnohem sebejistější a máte v kapse další půl sekundu na kolo. Navíc není nic krásnějšího, než vědět, že máte dobré auto – to jsou vždy skvělé pocity.“
Mercedesu se v této sezoně velmi daří. Přestože Hamilton nedokončil závod v Austrálii, na nejvyšší stupínek vystoupal Nico Rosberg a tento Němec stále vede šampionát pilotů, protože v dalších třech závodech dojel vždy druhý za svým týmovým kolegou. Samozřejmě Mercedes vede i pohár konstruktérů se 154 body.
„Jsou třídou sami pro sebe, nemyslím si, že se to v Barceloně změní,“ dodává Mansell.
„V letošní sezoně nebudou neporazitelní, ale myslím si, že bude velmi obtížné snížit jejich náskok, a to kvůli výkonnosti jejich motoru. Lewis a Nico zažívají skvělé časy.“
Mercedes je rychlý nejen na trati, ale také v boxech. (foto: Mercedes-Benz)Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.