Ředitel Pirelli motorsport Paul Hembery doufá, že při nadcházející Grand Prix Španělska nebudou k vidění 4 zastávky v boxech.
Než loni Fernando Alosno vyhrál, absolvoval čtyři zastávky u mechaniků, zatímco druhý Kimi Räikkönen do boxů jel třikrát. Hembery přiznává, že Barcelona je náročná na pneumatiky, ale neočekává takový frmol v boxové uličce.
Pro letošní sezonu jsou k dispozici nové pneumatiky a Pirelli do Španělska přiveze tvrdou a středně tvrdou směs. Tyto pneumatiky by měly okruhu sedět a neměla by se konat více než trojice zastávek v boxech.
„Vždy se říká, že kdo předvede suprový výkon v Barceloně, bude silný kdekoliv. To samé platí o pneumatikách, protože španělský okruh je jeden z nejnáročnějších," řekl Hembery. „Jsou tu dlouhé a rychlé zatáčky, jako je zatáčka číslo tři, kde je na pneumatiky působí velké síly. Samozřejmě opotřebení je velké.“
„Povrch okruhu je také abrazivní a teploty asfaltu mohou být vysoké, což zvyšuje nároky na pneumatiky. V minulosti jsme ve Španělsku viděli čtyři zastávky v boxech. Pro letošek jsme udělali na pneumatikách změny a budeme doufat, že u většiny pilotů neuvidíme více než tři návštěvy mechaniků.“
Po závodě v Barceloně bude následovat testování, které bude probíhat od úterý do středy. Budou se testovat pneumatiky pro další sezonu. Ty se již testovaly v Bahrajnu týmy Caterham, Williams a Mercedes. V úterý z boxové uličky k testování vyjede Sauber a Toro Rosso, druhý testovací den obsadí McLaren a Force India.
„Přípravu pro další sezonu jsme začali dobře díky prvním testům v Bahrajnu. Těšíme se na další test se čtveřicí týmů po závodě v Barceloně,“ dodal Hembery.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.