Ředitel Pirelli motorsport Paul Hembery doufá, že při nadcházející Grand Prix Španělska nebudou k vidění 4 zastávky v boxech.
Než loni Fernando Alosno vyhrál, absolvoval čtyři zastávky u mechaniků, zatímco druhý Kimi Räikkönen do boxů jel třikrát. Hembery přiznává, že Barcelona je náročná na pneumatiky, ale neočekává takový frmol v boxové uličce.
Pro letošní sezonu jsou k dispozici nové pneumatiky a Pirelli do Španělska přiveze tvrdou a středně tvrdou směs. Tyto pneumatiky by měly okruhu sedět a neměla by se konat více než trojice zastávek v boxech.
„Vždy se říká, že kdo předvede suprový výkon v Barceloně, bude silný kdekoliv. To samé platí o pneumatikách, protože španělský okruh je jeden z nejnáročnějších," řekl Hembery. „Jsou tu dlouhé a rychlé zatáčky, jako je zatáčka číslo tři, kde je na pneumatiky působí velké síly. Samozřejmě opotřebení je velké.“
„Povrch okruhu je také abrazivní a teploty asfaltu mohou být vysoké, což zvyšuje nároky na pneumatiky. V minulosti jsme ve Španělsku viděli čtyři zastávky v boxech. Pro letošek jsme udělali na pneumatikách změny a budeme doufat, že u většiny pilotů neuvidíme více než tři návštěvy mechaniků.“
Po závodě v Barceloně bude následovat testování, které bude probíhat od úterý do středy. Budou se testovat pneumatiky pro další sezonu. Ty se již testovaly v Bahrajnu týmy Caterham, Williams a Mercedes. V úterý z boxové uličky k testování vyjede Sauber a Toro Rosso, druhý testovací den obsadí McLaren a Force India.
„Přípravu pro další sezonu jsme začali dobře díky prvním testům v Bahrajnu. Těšíme se na další test se čtveřicí týmů po závodě v Barceloně,“ dodal Hembery.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.