Daniel Ricciardo má respekt před svým slavnějším týmovým kolegou, který slavil již čtyři tituly mistra světa. Ale pokud je Australan rychlejší, musí to respektovat i Sebastian Vettel.
Týmová režii je žhavé téma u Red Bullu, protože úřadující šampion Formule 1 musel v Číně před sebe pustit Daniela Ricciarda. Australan to vidí jednoznačně – příkazy se musí dodržovat.
„Pokud někoho musíte před sebe pustit, nikdy z toho nebudete šťastní. Nikdo nechce mít pomalejší vůz, je to frustrující,“ pronesl Australan Ricciardo.
„Ale je naší povinností, abychom respektovali příkazy, ačkoliv se nám nelíbí. Je nutné, abychom se poté více snažili a hledat důvody.“
Nováček u Red Bullu Ricciardo je zatím lepší než čtyřnásobý šampion (foto: Red Bull Racing)
„Během závodu všechny týmy dělají propočty na boxové zdi a musíme respektovat, co říkají.“
Podle některých byl v Číně Sebastian Vettel znechucen příkazem týmu, kdy měl Ricciarda před sebe pustit, protože těžce nese, jak je Australan ve stejném voze rychlý, ač je v týmu nováčkem.
Ricciardo má ale respekt z Vettela, protože v nedávné minulosti předváděl parádní výkon. „Oba se známe a dokonce jsme si i řekli, že budeme na trati tvrdě závodit. Já chci jezdit takové závody jako Seb, on zase chce závodit jako já. Na konci dne musíme mít oba respekt před tím druhým, který odvedl lepší práci.“
„Pokud by letos byl Seb úspěšnější, nebudu z toho nadšený, ale budu ho plně respektovat a vzdám mu hold, který si zaslouží. Myslím si, že by to mělo být oboustranné. Oba jsme si vědomi, co je férový souboj. Podle toho k tomu musíme přistupovat.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.