Daniel Ricciardo má respekt před svým slavnějším týmovým kolegou, který slavil již čtyři tituly mistra světa. Ale pokud je Australan rychlejší, musí to respektovat i Sebastian Vettel.
Týmová režii je žhavé téma u Red Bullu, protože úřadující šampion Formule 1 musel v Číně před sebe pustit Daniela Ricciarda. Australan to vidí jednoznačně – příkazy se musí dodržovat.
„Pokud někoho musíte před sebe pustit, nikdy z toho nebudete šťastní. Nikdo nechce mít pomalejší vůz, je to frustrující,“ pronesl Australan Ricciardo.
„Ale je naší povinností, abychom respektovali příkazy, ačkoliv se nám nelíbí. Je nutné, abychom se poté více snažili a hledat důvody.“
Nováček u Red Bullu Ricciardo je zatím lepší než čtyřnásobý šampion (foto: Red Bull Racing)
„Během závodu všechny týmy dělají propočty na boxové zdi a musíme respektovat, co říkají.“
Podle některých byl v Číně Sebastian Vettel znechucen příkazem týmu, kdy měl Ricciarda před sebe pustit, protože těžce nese, jak je Australan ve stejném voze rychlý, ač je v týmu nováčkem.
Ricciardo má ale respekt z Vettela, protože v nedávné minulosti předváděl parádní výkon. „Oba se známe a dokonce jsme si i řekli, že budeme na trati tvrdě závodit. Já chci jezdit takové závody jako Seb, on zase chce závodit jako já. Na konci dne musíme mít oba respekt před tím druhým, který odvedl lepší práci.“
„Pokud by letos byl Seb úspěšnější, nebudu z toho nadšený, ale budu ho plně respektovat a vzdám mu hold, který si zaslouží. Myslím si, že by to mělo být oboustranné. Oba jsme si vědomi, co je férový souboj. Podle toho k tomu musíme přistupovat.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.