Daniel Ricciardo má respekt před svým slavnějším týmovým kolegou, který slavil již čtyři tituly mistra světa. Ale pokud je Australan rychlejší, musí to respektovat i Sebastian Vettel.
Týmová režii je žhavé téma u Red Bullu, protože úřadující šampion Formule 1 musel v Číně před sebe pustit Daniela Ricciarda. Australan to vidí jednoznačně – příkazy se musí dodržovat.
„Pokud někoho musíte před sebe pustit, nikdy z toho nebudete šťastní. Nikdo nechce mít pomalejší vůz, je to frustrující,“ pronesl Australan Ricciardo.
„Ale je naší povinností, abychom respektovali příkazy, ačkoliv se nám nelíbí. Je nutné, abychom se poté více snažili a hledat důvody.“
Nováček u Red Bullu Ricciardo je zatím lepší než čtyřnásobý šampion (foto: Red Bull Racing)
„Během závodu všechny týmy dělají propočty na boxové zdi a musíme respektovat, co říkají.“
Podle některých byl v Číně Sebastian Vettel znechucen příkazem týmu, kdy měl Ricciarda před sebe pustit, protože těžce nese, jak je Australan ve stejném voze rychlý, ač je v týmu nováčkem.
Ricciardo má ale respekt z Vettela, protože v nedávné minulosti předváděl parádní výkon. „Oba se známe a dokonce jsme si i řekli, že budeme na trati tvrdě závodit. Já chci jezdit takové závody jako Seb, on zase chce závodit jako já. Na konci dne musíme mít oba respekt před tím druhým, který odvedl lepší práci.“
„Pokud by letos byl Seb úspěšnější, nebudu z toho nadšený, ale budu ho plně respektovat a vzdám mu hold, který si zaslouží. Myslím si, že by to mělo být oboustranné. Oba jsme si vědomi, co je férový souboj. Podle toho k tomu musíme přistupovat.“
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace