Lewis Hamilton by nebyl rád, pokud by měl opět souboje s Nicem Rosbergem, jako tomu bylo při Grand Prix Bahrajnu.
Pilot Mercedesu porazil Rosberga v posledních třech závodech, ale v Bahrajnu to bylo nejtěsnější. Oba piloti tvrdě bojovali po několik kol o vítězství v závodě. Klidný víkend prožil Hamilton v Číně, tam vyhrál s pohodlným náskokem.
„Nico bude ve všech závodech nesmírně rychlý,“ řekl Hamilton. „V Číně jsem se hodně snažil, aby se neopakoval souboj z Bahrajnu. Chtěl jsem se cítit podobně jako v Malajsii. Musím stále pracovat a udržovat si stejný přístup k práci, protože poté mi všechno vychází.“
Přestože Hamilton byl třikrát za sebou lepší než jeho německý týmový kolega, je stále druhý v průběžném pořadí a má z Rosberga respekt.
„Stále vede šampionát, nebo snad ne? Ve sportech je to vždy psychologická bitva. Samozřejmě při dobrých výsledcích nelze změřit, jaký to má dopad na lidi, ale já vím, jak pozitivní to pro mě je.“
Brit nezapomíná ani na konkurenci z jiných týmů. „Do konce sezony je ještě daleko, nedá se předem určit, co se stane. V Číně Ferrari udělalo velký krok kupředu. Nejsou stejně rychlí, jako my, ale z desátého místa na roštu dojeli třetí, to je docela impozantní.“
„Renault také vylepší motory pro další závod. Nemůžeme jenom přihlížet. Musíme se stále zlepšovat, jsem si jistý, že to dokážeme.“
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace