Adrian Sutil by si rád zapsal do své statistiky druhý dokončený závod v letošní sezoně. Esteban Gutiérrez půjde jako vždy na maximum, totéž chce od svého vozu.
Adrian Sutil: „Všichni jezdci okruh v Barceloně znají velmi dobře, protože tady často testují své vozy. Okruh je hezký s vysokými aerodynamickými nároky na monopost. Je tady několik rychlých zatáček a jenom jedna dlouhá rovinka. Poslední sektor je náročný a pomalejší, nejezdí se lehce. Co se týče aerodynamického nastavení, musíme najít nějaký kompromis. S jedním nastavením je to v prvním a druhém sektoru v pohodě, v posledním se stejné nastavení stane nevýhodou a naopak. Od Barcelony očekávám víc, než jsem dosáhl v posledních závodech. Po třech odstoupeních v řadě za sebou chci dokončit závod. Těším se na něj a doufám, že náš výkon už bude lepší.“
Esteban Gutiérrez: „Španělský závod je prvním v Evropě, budou na něm představeny vylepšení vozu. Pro nás je šancí pro zlepšení naší úrovně konkurenceschopnosti. Věřím mému týmu, všichni dělají, co můžou, proto očekáváme progres. Na okruhu Circuit de Catalunya jezdím rád, absolvoval jsem na něm závody v mnoha kategoriích, mám rád zdejší atmosféru. Vloni jsem tam dosáhl nejlepší čas na jedno kolo. Na závod jsem plně připraven, půjdu na maximum, totéž očekávám od mého vozu.“
Giampaolo Dall'Ara, šéf závodních inženýrů Sauberu: „Ve Velké ceně Španělska budou oba Saubery C33 o něco lehčí a dostanou podstatné aerodynamické úpravy. Přední křídlo bude modifikované, rovněž kryt motoru, deflektory a mnoho jiných částí. Kromě toho budeme mít vylepšený software, který nám umožní využít pohonnou jednotku mnohem efektivnějším způsobem. V pátek očekáváme hodně práce s nastavením všech novinek. Odzkoušet si tu pravou směs pneumatik bude těžké, protože volbu Pirelli pro tento závod (tvrdá a středně tvrdá směs) považujeme za konzervativní. V Sauberu se snažíme proměnit úsilí všech členů týmu na lepší dosahované časy našich jezdců. Víme, že i ostatní týmy se zlepšují, bude zajímavé vidět, na jaké úrovni se v současnosti nacházíme. Všemi silami se budeme snažit bodovat.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.