Red Bull věří, že by mohl brzy zdárně konkurovat zatím dominantnímu Mercedesu a bojovat o vítězství v závodech.
Nadcházející dva závody se pojedou v Barceloně a v Monaku, tedy na okruzích, kde je pro dosažení rychlého času na kolo potřebný velký přítlak - ve druhém jmenovaném případě dokonce absolutně nejvyšší z celé sezóny.
V úvodu sezóny se ukázalo, že Mercedes, který má aerodynamiku na špičkové úrovni, těží zejména z výkonnostního náskoku své pohonné jednotky nad tou od Renaultu, která pohání Red Bull. Vůz rakouské stáje však při jízdě produkuje více přítlaku.
"Red Bull je v rychlých zatáčkách velmi, velmi rychlý, z čehož pro mě vyplývá, že možná dosahují o něco vyššího přítlaku než my," potvrzuje pilot Stříbrných šípu - Lewis Hamilton.
Přítlak sice bude v příštích dvou závodech klíčový, ale drobná výhoda Red Bullu v této oblasti nemusí stačit na to, aby obrovský náskok Mercedesu smazal. Renault však chce ve Velké ceně Španělska dosáhnout dalšího pokroku a pomoci svým zákaznickým týmům, mezi něž kromě mistrovské stáje patří Caterham, Lotus a Toro Rosso.
Podle čtyřnásobného mistra světa Alaina Prosta to potrvá už jen pár závodů, než se Renault dotáhne na Mercedes: "Nejdůležitější věcí pro Renault je pracovat a co nejrychleji dosáhnout pokroku. Počkejme si další dva či tři závody, a věci mohou být celkem odlišné."
Souboj Lewise Hamiltona se Sebastianem Vettelem (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Do Barcelony chystají všechny týmy vylepšení svých vozů, velké úpravy má v plánu i Red Bull. Pro Sebastiana Vettela přiveze nové šasi, protože v Číně nechápali, proč v jeho případě dochází k vyšší degradaci pneumatik než u Daniela Ricciarda - a podezření padlo i na nějakou skrytou vadu.
Helmut Marko pro Auto Bild potvrdil, že připraví nové šasi a dají jej úřadujícímu mistrovi světa: "Dostane ho Vettel, už to bylo rozhodnuto." V roce 2012 měl Sebastian ve srovnání s Markem Webberem problémy, ale po výměně šasi bylo najednou všechno lepší a znovu získal sebedůvěru, byl téměř neporazitelný a získal titul."
To by se ještě nemělo moc lišit od dosud používaného vozu, pro Kanadu či Rakousko ale Red Bull již chystá tak rozsáhlé úpravy, že se hovoří o B-specifikaci vozu RB10. Bude to stačit ke stažení náskoku Mercedesu a obratu v sezóně, nebo se naopak Hamiltonovi s Rosbergem podaří dále navyšovat svůj náskok díky vylepšením Mercedesu?
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.