Red Bull věří, že by mohl brzy zdárně konkurovat zatím dominantnímu Mercedesu a bojovat o vítězství v závodech.
Nadcházející dva závody se pojedou v Barceloně a v Monaku, tedy na okruzích, kde je pro dosažení rychlého času na kolo potřebný velký přítlak - ve druhém jmenovaném případě dokonce absolutně nejvyšší z celé sezóny.
V úvodu sezóny se ukázalo, že Mercedes, který má aerodynamiku na špičkové úrovni, těží zejména z výkonnostního náskoku své pohonné jednotky nad tou od Renaultu, která pohání Red Bull. Vůz rakouské stáje však při jízdě produkuje více přítlaku.
"Red Bull je v rychlých zatáčkách velmi, velmi rychlý, z čehož pro mě vyplývá, že možná dosahují o něco vyššího přítlaku než my," potvrzuje pilot Stříbrných šípu - Lewis Hamilton.
Přítlak sice bude v příštích dvou závodech klíčový, ale drobná výhoda Red Bullu v této oblasti nemusí stačit na to, aby obrovský náskok Mercedesu smazal. Renault však chce ve Velké ceně Španělska dosáhnout dalšího pokroku a pomoci svým zákaznickým týmům, mezi něž kromě mistrovské stáje patří Caterham, Lotus a Toro Rosso.
Podle čtyřnásobného mistra světa Alaina Prosta to potrvá už jen pár závodů, než se Renault dotáhne na Mercedes: "Nejdůležitější věcí pro Renault je pracovat a co nejrychleji dosáhnout pokroku. Počkejme si další dva či tři závody, a věci mohou být celkem odlišné."
Souboj Lewise Hamiltona se Sebastianem Vettelem (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Do Barcelony chystají všechny týmy vylepšení svých vozů, velké úpravy má v plánu i Red Bull. Pro Sebastiana Vettela přiveze nové šasi, protože v Číně nechápali, proč v jeho případě dochází k vyšší degradaci pneumatik než u Daniela Ricciarda - a podezření padlo i na nějakou skrytou vadu.
Helmut Marko pro Auto Bild potvrdil, že připraví nové šasi a dají jej úřadujícímu mistrovi světa: "Dostane ho Vettel, už to bylo rozhodnuto." V roce 2012 měl Sebastian ve srovnání s Markem Webberem problémy, ale po výměně šasi bylo najednou všechno lepší a znovu získal sebedůvěru, byl téměř neporazitelný a získal titul."
To by se ještě nemělo moc lišit od dosud používaného vozu, pro Kanadu či Rakousko ale Red Bull již chystá tak rozsáhlé úpravy, že se hovoří o B-specifikaci vozu RB10. Bude to stačit ke stažení náskoku Mercedesu a obratu v sezóně, nebo se naopak Hamiltonovi s Rosbergem podaří dále navyšovat svůj náskok díky vylepšením Mercedesu?
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.