V Pirelli pochválili Valtteriho Bottase za jeho odvahu, s kterou dosáhl na svém Williamsu v deštivých podmínkách rychlost 316 km/h v průběhu kvalifikace Velké ceny Číny.
Valtteri Bottas měl na svém monopostu přechodné (intermediate) pneumatiky v podmínkách, které podle Pirelli byly „tak mokré, že viditelnost byla minimální kvůli sprše od projíždějících vozů.“ Jezdci byli v rozpacích, jestli mají použít intermediální pneumatiky, nebo pneumatiky do deště. Na konci třetí části, kdy měli jezdci na svých vozech přechodné pneumatiky, byly Mercedesy nejrychlejší.
„Vidět Bottase dosahovat naměřené rychlosti v takových deštivých podmínkách – to jsou momenty, kdy Vám naskakuje husí kůže - a o tom je Formule 1,“ vyjádřil se Paul Hembery z Pirelli poté, co se Fin s Williamsem prohnal v kvalifikaci po zadní rovince za silného deště rychlostí 316 km/h.
„Naše přechodné pneumatiky jsou jedinými nezměněnými v porovnání s rokem 2013, přesto umožňovaly řízení vozu v tak vysoké rychlosti v extrémních podmínkách. Ten výkon jen podtrhuje odvahu a talent dnešních jezdců F1. To je to, co chce každý vidět."
Přechodné pneumatiky díky 2,5mm hlubokému vzorku odvádějí až 25 litrů vody za sekundu (každá, dohromady tedy 100 l/s), v případě pneumatiky do deště jde až o 65 l/s při jízdě plnou rychlostí (tj. dohromady 260 l/s).
Každá pneumatika do deště dokáže odvést až 65 litrů vody za sekundu (foto: Pirelli)
Tuto technologii Pirelli uplatňuje i u svých běžných produktů pro silniční vozy, konkrétně u Cinturato P7 Blue pneumatik, u nichž je brzdná stopa za mokra o 9 % kratší než u konkurence. Díky tomu italský výrobce poprvé získal hodnocení AA v novém značení evropských pneumatik.
Nižší přítlak současných vozů způsobuje, že letos dosahují jezdci F1 vyšší maximální rychlosti, než v minulosti. V nedělním závodu dosáhl Nico Rosberg na rovince 336,8 km/h.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.