V Pirelli pochválili Valtteriho Bottase za jeho odvahu, s kterou dosáhl na svém Williamsu v deštivých podmínkách rychlost 316 km/h v průběhu kvalifikace Velké ceny Číny.
Valtteri Bottas měl na svém monopostu přechodné (intermediate) pneumatiky v podmínkách, které podle Pirelli byly „tak mokré, že viditelnost byla minimální kvůli sprše od projíždějících vozů.“ Jezdci byli v rozpacích, jestli mají použít intermediální pneumatiky, nebo pneumatiky do deště. Na konci třetí části, kdy měli jezdci na svých vozech přechodné pneumatiky, byly Mercedesy nejrychlejší.
„Vidět Bottase dosahovat naměřené rychlosti v takových deštivých podmínkách – to jsou momenty, kdy Vám naskakuje husí kůže - a o tom je Formule 1,“ vyjádřil se Paul Hembery z Pirelli poté, co se Fin s Williamsem prohnal v kvalifikaci po zadní rovince za silného deště rychlostí 316 km/h.
„Naše přechodné pneumatiky jsou jedinými nezměněnými v porovnání s rokem 2013, přesto umožňovaly řízení vozu v tak vysoké rychlosti v extrémních podmínkách. Ten výkon jen podtrhuje odvahu a talent dnešních jezdců F1. To je to, co chce každý vidět."
Přechodné pneumatiky díky 2,5mm hlubokému vzorku odvádějí až 25 litrů vody za sekundu (každá, dohromady tedy 100 l/s), v případě pneumatiky do deště jde až o 65 l/s při jízdě plnou rychlostí (tj. dohromady 260 l/s).
Každá pneumatika do deště dokáže odvést až 65 litrů vody za sekundu (foto: Pirelli)
Tuto technologii Pirelli uplatňuje i u svých běžných produktů pro silniční vozy, konkrétně u Cinturato P7 Blue pneumatik, u nichž je brzdná stopa za mokra o 9 % kratší než u konkurence. Díky tomu italský výrobce poprvé získal hodnocení AA v novém značení evropských pneumatik.
Nižší přítlak současných vozů způsobuje, že letos dosahují jezdci F1 vyšší maximální rychlosti, než v minulosti. V nedělním závodu dosáhl Nico Rosberg na rovince 336,8 km/h.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.