V Pirelli pochválili Valtteriho Bottase za jeho odvahu, s kterou dosáhl na svém Williamsu v deštivých podmínkách rychlost 316 km/h v průběhu kvalifikace Velké ceny Číny.
Valtteri Bottas měl na svém monopostu přechodné (intermediate) pneumatiky v podmínkách, které podle Pirelli byly „tak mokré, že viditelnost byla minimální kvůli sprše od projíždějících vozů.“ Jezdci byli v rozpacích, jestli mají použít intermediální pneumatiky, nebo pneumatiky do deště. Na konci třetí části, kdy měli jezdci na svých vozech přechodné pneumatiky, byly Mercedesy nejrychlejší.
„Vidět Bottase dosahovat naměřené rychlosti v takových deštivých podmínkách – to jsou momenty, kdy Vám naskakuje husí kůže - a o tom je Formule 1,“ vyjádřil se Paul Hembery z Pirelli poté, co se Fin s Williamsem prohnal v kvalifikaci po zadní rovince za silného deště rychlostí 316 km/h.
„Naše přechodné pneumatiky jsou jedinými nezměněnými v porovnání s rokem 2013, přesto umožňovaly řízení vozu v tak vysoké rychlosti v extrémních podmínkách. Ten výkon jen podtrhuje odvahu a talent dnešních jezdců F1. To je to, co chce každý vidět."
Přechodné pneumatiky díky 2,5mm hlubokému vzorku odvádějí až 25 litrů vody za sekundu (každá, dohromady tedy 100 l/s), v případě pneumatiky do deště jde až o 65 l/s při jízdě plnou rychlostí (tj. dohromady 260 l/s).
Každá pneumatika do deště dokáže odvést až 65 litrů vody za sekundu (foto: Pirelli)
Tuto technologii Pirelli uplatňuje i u svých běžných produktů pro silniční vozy, konkrétně u Cinturato P7 Blue pneumatik, u nichž je brzdná stopa za mokra o 9 % kratší než u konkurence. Díky tomu italský výrobce poprvé získal hodnocení AA v novém značení evropských pneumatik.
Nižší přítlak současných vozů způsobuje, že letos dosahují jezdci F1 vyšší maximální rychlosti, než v minulosti. V nedělním závodu dosáhl Nico Rosberg na rovince 336,8 km/h.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.