McLaren potvrdil, že podnikne právní kroky vůči Red Bullu u Nejvyššího soudu kvůli jejich sporu o zaměstnance.
McLaren věří, že má právně závazný kontrakt na služby aerodynamika, Dana Fallowse, nicméně Red Bull minulý týden oznámil, že se Dan vrací zpět do Milton Keynes. McLaren tak do případu zapojil svoje právníky a vzhledem k tomu, že Red Bull i Fallows k případu mlčí, tak dají celou věc k soudu.
"Smutné, teď to vypadá, že McLarenu nezbude nic jiného, než přesvědčit Nejvyšší soud, aby zareagoval vůči Red Bullu, což bude obsahovat velice vážné otázky ohedně týmové itegrity a smyslu pro fair play," řekl Ron Dennis pro Autosport.
Dle McLarenu s nimi Fallows podepsal kontrakt v září 2013. K přestupu ale nedošlo a byli informování až tehdy, když jejich rival rozeslal zprávu potvrzující, že Dan Fallows bude jejich novým šéfem aerodynamiky.
"Nemá žádný právní podklad, díky kterému by mohl takto otočit, protože už formálně akceptoval a upsal se naší nabídce na zaměstnání. Ještě hořší je, že naše pokusy ho kontaktovat skončily ledovým tichem. Tajemství bylo vyřešeno až o několik týdnů později, když byl najednou oznámen jako šéf aerodynamiky u Red Bullu," pokračuje Dennis.
Rona Dennise jednání Fallowse a Red Bullu pořádně naštvalo(foto: McLaren Mercedes)
McLaren požádal Red Bull o písemné vyjádření k situaci, uspokojující odpověď ale nedostal. Proto se rozhodl s celou záležitostí jít k soudu.
"Kontaktoval Red Bull Fallowse s možností vrátit se k práci pro ně? Informoval Fallows Red Bull, že podepsal smlouvu s jinou společností? Ukázal Red Bullu ten kontrakt? Pokud ano, kdy? A existuje dohoda mezi Red Bullem a Fallosem smlouva o odškodnění vůči jakýmkoliv poplatkům a škodám, které mu buduou přiřknuty?" ptá se výkonný ředitel McLarenu.
Red Bull je přesvědčen, že Fallows byl volný pro podpis nové smlouvy s nimi, protože k McLarenu ještě nenastoupil.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.