McLaren potvrdil, že podnikne právní kroky vůči Red Bullu u Nejvyššího soudu kvůli jejich sporu o zaměstnance.
McLaren věří, že má právně závazný kontrakt na služby aerodynamika, Dana Fallowse, nicméně Red Bull minulý týden oznámil, že se Dan vrací zpět do Milton Keynes. McLaren tak do případu zapojil svoje právníky a vzhledem k tomu, že Red Bull i Fallows k případu mlčí, tak dají celou věc k soudu.
"Smutné, teď to vypadá, že McLarenu nezbude nic jiného, než přesvědčit Nejvyšší soud, aby zareagoval vůči Red Bullu, což bude obsahovat velice vážné otázky ohedně týmové itegrity a smyslu pro fair play," řekl Ron Dennis pro Autosport.
Dle McLarenu s nimi Fallows podepsal kontrakt v září 2013. K přestupu ale nedošlo a byli informování až tehdy, když jejich rival rozeslal zprávu potvrzující, že Dan Fallows bude jejich novým šéfem aerodynamiky.
"Nemá žádný právní podklad, díky kterému by mohl takto otočit, protože už formálně akceptoval a upsal se naší nabídce na zaměstnání. Ještě hořší je, že naše pokusy ho kontaktovat skončily ledovým tichem. Tajemství bylo vyřešeno až o několik týdnů později, když byl najednou oznámen jako šéf aerodynamiky u Red Bullu," pokračuje Dennis.
Rona Dennise jednání Fallowse a Red Bullu pořádně naštvalo(foto: McLaren Mercedes)
McLaren požádal Red Bull o písemné vyjádření k situaci, uspokojující odpověď ale nedostal. Proto se rozhodl s celou záležitostí jít k soudu.
"Kontaktoval Red Bull Fallowse s možností vrátit se k práci pro ně? Informoval Fallows Red Bull, že podepsal smlouvu s jinou společností? Ukázal Red Bullu ten kontrakt? Pokud ano, kdy? A existuje dohoda mezi Red Bullem a Fallosem smlouva o odškodnění vůči jakýmkoliv poplatkům a škodám, které mu buduou přiřknuty?" ptá se výkonný ředitel McLarenu.
Red Bull je přesvědčen, že Fallows byl volný pro podpis nové smlouvy s nimi, protože k McLarenu ještě nenastoupil.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.