Odvolací soud FIA zveřejnil zdůvodnění jejich rozhodnutí ohledně zamítnutí odvolání Red Bullu proti diskvalifikaci Daniela Ricciarda z Velké ceny Austrálie.
Red Bull byl před jednáním v Paříži, které proběhlo v pondělí, sebejistý. Jejich odvolání proti diskvalifikaci Daniela Ricciarda z úvodního závodu sezóny kvůli překročení limitu průtoku paliva však bylo zamítnuto. Red Bull měl potíže s průtokoměrem dodávaným FIA, použil svůj náhradní a věřili, že dokážou, že pravidla neporušili.
Včera v noci ICA zveřejnil třináctistránkový dokument s detaily ze slyšení. Red Bull argumentoval, že senzor na Ricciardově voze byl nespolehlivý a jejich měření ukazuje, že limit nepřekročili. Na důkaz předložili sérii grafů. "Ukázali, že průtok paliva na voze č.3 podle jejich měření byl beze změn a v limitu, zatímto seznor.č 73 ukazoval velký výchylky," uvádí se v prohlášení ICA.
Dále však upozorňuje, že podle článku 2.7 technických pravidel Red Bull nemůže jednoduše spoléhlat na svůj softwarový model, aby prokázali, že jejich vůz vyhovuje pravidlům. Podle ICA nedokázali, že jejich model měření je přesný nebo přesnější než senzor 73 a proto nemohli dokázat, že limit průtoku paliva na voze Daniela Ricciarda nepřekročili.
Obrana Red Bullu se soustředila na argument, že technické směrnice vydané FIA před sezónou o nových systémech průtoku paliva pro rok 2014, které obsahuje podrobné pokyny o tom, co by se stalo, kdyby čidlo udávalo chybné hodnoty, nejsou oficiálními předpisy.
A přestože ICA souhlasí, že nejsou právně závazné, rozhodl, že pokud se tým rozhodl neřídit se pokyny technického delegáta, musí akceptovat riziko, že důkazy, které by případně chtěli předložit komisařům či soudu, nebudou dostatečné. "Odvolávající (Red Bull) pochopitelně znal rizika, když se neřídil pokyny technického delegáta a akceptoval je."
"Toto se odráží také v rádiové komunikaci kde šéfinženýr Monaghan uvedl, že by před komisaři bránil rozhodnutí neposlechnout technického delegáta a spoléhal na jejich průtokoměr," dodává ICA. Nicméně verdikt jasně uvádí, že s ohledem na technické potíže a fakt, že se jednalo o první závod s touto novou technologií soud neshledává, že by Red Bullu v Austrálii podváděl.
Dokument také potvrdil, že Mercedes, který byl jedním z oponentů, ve svých písemných vyjádřeních požádal, aby soud uložil přísnější sankce - zákaz nejméně tři závody a diskvalifikaci po dobu dalších šesti měsíců s odkladem na jeden rok. Jako poražené straně bylo Red Bullu nařízeno zaplatit plné náklady na slyšení.
Celé znění vydání odůvodnění neúspěšného odvolání Red Bullu zde.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.