Šanghaj; 3.trénink - V deštěm ovlivněném třetím tréninku zajel nejrychlejší čas Daniel Ricciardo, druhý Massa ztratil půl sekundy. Vettel s potížemi, Alonso ani piloti Mercedesu nezajeli měřený čas.
V Číně poprchá a okruh je tak mokrý. Teplota vzduchu je 14°C, trať má 15°C.
Včera se dobrými časy zapsalo Ferrari a co se závodních simulací týče, nebyl na tom špatně ani Red Bull. Jenson Button se dokonce domnívá, že právě Daniel Riccardo bude pro Mercedesy největší hrozbou. Nepříjemnou zprávou pro rakouský tým je, že budou muset zaplatit výdaje za odvolací soud FIA, ve kterém neuspěli.
Na konci boxové uličky se rozstvítila zelená a podmínky na trati se jako první vydal prozkoumat Pastor Maldonado v Lotusu. Ten včera boural při nájezdu do boxů a vzal vinu za tuto nehodu na sebe.
Následují jej další piloti, někteří na pneumatikách do mokra (např.Rosberg), jiní na přechodných (např. obě Force Indie, Alonso) Piloti zatím zajeli jen instalační kola, ani po deseti minutách nikdo nezajel měřený čas.
U Toro Rosso informují Kvjata, že objevili problém s mapováním motoru na obou vozech. První měřený čas zajíždí Maldonado na přechodných pneumatikách a má hodnotu 1:56,676, brzy jej překonává jeho týmový kolega Romain Grosjean: 1:54,514.
Maldonado bude chtít napravit nepovedený včerejšek (foto: Lotus F1 Team)
Uběhlo už téměř 20 minut třetího tréninku a tabulka s časy se konečně začíná zaplňovat. V čele stále Grosjean, měřené kolo zajel už i Vettel, Button, Chilton, Bianchi, Kobajaši či Ericsson. Zbytek pilotů zatím spíše stojí v garáži. Déšť nebylo přesně to, co si většina týmů přála.
Na trať vyrazil Nico Hülkenberg či Valtteri Bottas. Ten ve Williamsu však po rychlém prvním sektoru skončil v hodinách. Mimo trať se vydal Jules Bianchi, zatímco Daniel Ricciardo zajíždí nejrychlejší čas: 1:53,958. Na druhé místo se dostal Felipe Massa (1:54,4s).
Pořadí po půl hodině: Ricciardo, Massa, Grosjean, Hülkenberg, Maldonado, Kvjat, Bottas, Button, Vettel, Vergne.
Měřený čas zatím zajelo jen 14 pilotů, s osmi koly je nejpilnějším jezdcem Maldonado. U Ferrari si zatím připsali pouze instalační kola, časy nezajely ani Mercedesy či Sutil a Magnussen. Pérez se zařadil na deváté místo. Mexičan si navíc v dalším udělal menší výlet mimo trať.
A vedle tratě stojí E22 Pastora Maldonada, který dostal instrukce, aby vůz zastavil. Vypadá to na mechanický problém. Riccardovi je řečeno, že už znovu na trať nevyjedou. U Caterhamu Ericsson také vystoupil z auta a tým nyní bude prošetřovat potíže s motorem, které Švéd měl.
Zbývá patnáct minut, ale akce na trati příliš vidět není. A zdá se, že se podmínky zhoršují. Uvidíme letošní třetí deštivou kvalifikaci?
Kobajašimu to hodně klouže, Chiltonovi radí, aby si dával pozor. Na chvíli se na trať podíval Nico Rosberg, vyrazil také Magnussen, Vettel a Räikkönen. Všichni na přechodných pneumatikách. Ferrari si připisuje měřený čas, Räkkönen se řadí na páté místo s časem 1:55,0s.
Vettel zajíždí do boxů a jeho RB10 má prý problém s KERS systémem. Většina pilotů postává v garáži, zatímco Vettel znovu vyrazil na trať. Třetí trénink končí. Týmy hodně šetřily pneumatiky a budou se teď snažit vytěžit s limitovaného ježdění co nejvíc.
Počty ujetých kol:Daniel Ricciardo 5Felipe Massa 5Romain Grosjean 4Nico Hülkenberg 6Kimi Räikkönen 4Pastor Maldonado 12Daniil Kvjat 7Valtteri Bottas 5Jenson Button 4Sergio Pérez 6Sebastian Vettel 8Jean-Eric Vergne 9Adrian Sutil 8Max Chilton 13Esteban Gutiérrez 9Kamuj Kobajaši 12Jules Bianchi 14Marcus Ericsson 6Nico Rosberg 4Kevin Magnussen 3Fernando Alonso 1Lewis Hamilton 3
Maximální rychlosti: 1. Bottas - 313,4 km/h; 2. Massa - 311,8; 3. Bianchi - 311,5; 4. Hülkenberg - 311,2; 5. Rosberg - 310,3; 6. Kvjat - 310,2; 7. Vergne - 308,8; 8. Pérez - 307,9.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.