Šanghaj; 3.trénink - V deštěm ovlivněném třetím tréninku zajel nejrychlejší čas Daniel Ricciardo, druhý Massa ztratil půl sekundy. Vettel s potížemi, Alonso ani piloti Mercedesu nezajeli měřený čas.
V Číně poprchá a okruh je tak mokrý. Teplota vzduchu je 14°C, trať má 15°C.
Včera se dobrými časy zapsalo Ferrari a co se závodních simulací týče, nebyl na tom špatně ani Red Bull. Jenson Button se dokonce domnívá, že právě Daniel Riccardo bude pro Mercedesy největší hrozbou. Nepříjemnou zprávou pro rakouský tým je, že budou muset zaplatit výdaje za odvolací soud FIA, ve kterém neuspěli.
Na konci boxové uličky se rozstvítila zelená a podmínky na trati se jako první vydal prozkoumat Pastor Maldonado v Lotusu. Ten včera boural při nájezdu do boxů a vzal vinu za tuto nehodu na sebe.
Následují jej další piloti, někteří na pneumatikách do mokra (např.Rosberg), jiní na přechodných (např. obě Force Indie, Alonso) Piloti zatím zajeli jen instalační kola, ani po deseti minutách nikdo nezajel měřený čas.
U Toro Rosso informují Kvjata, že objevili problém s mapováním motoru na obou vozech. První měřený čas zajíždí Maldonado na přechodných pneumatikách a má hodnotu 1:56,676, brzy jej překonává jeho týmový kolega Romain Grosjean: 1:54,514.
Maldonado bude chtít napravit nepovedený včerejšek (foto: Lotus F1 Team)
Uběhlo už téměř 20 minut třetího tréninku a tabulka s časy se konečně začíná zaplňovat. V čele stále Grosjean, měřené kolo zajel už i Vettel, Button, Chilton, Bianchi, Kobajaši či Ericsson. Zbytek pilotů zatím spíše stojí v garáži. Déšť nebylo přesně to, co si většina týmů přála.
Na trať vyrazil Nico Hülkenberg či Valtteri Bottas. Ten ve Williamsu však po rychlém prvním sektoru skončil v hodinách. Mimo trať se vydal Jules Bianchi, zatímco Daniel Ricciardo zajíždí nejrychlejší čas: 1:53,958. Na druhé místo se dostal Felipe Massa (1:54,4s).
Pořadí po půl hodině: Ricciardo, Massa, Grosjean, Hülkenberg, Maldonado, Kvjat, Bottas, Button, Vettel, Vergne.
Měřený čas zatím zajelo jen 14 pilotů, s osmi koly je nejpilnějším jezdcem Maldonado. U Ferrari si zatím připsali pouze instalační kola, časy nezajely ani Mercedesy či Sutil a Magnussen. Pérez se zařadil na deváté místo. Mexičan si navíc v dalším udělal menší výlet mimo trať.
A vedle tratě stojí E22 Pastora Maldonada, který dostal instrukce, aby vůz zastavil. Vypadá to na mechanický problém. Riccardovi je řečeno, že už znovu na trať nevyjedou. U Caterhamu Ericsson také vystoupil z auta a tým nyní bude prošetřovat potíže s motorem, které Švéd měl.
Zbývá patnáct minut, ale akce na trati příliš vidět není. A zdá se, že se podmínky zhoršují. Uvidíme letošní třetí deštivou kvalifikaci?
Kobajašimu to hodně klouže, Chiltonovi radí, aby si dával pozor. Na chvíli se na trať podíval Nico Rosberg, vyrazil také Magnussen, Vettel a Räikkönen. Všichni na přechodných pneumatikách. Ferrari si připisuje měřený čas, Räkkönen se řadí na páté místo s časem 1:55,0s.
Vettel zajíždí do boxů a jeho RB10 má prý problém s KERS systémem. Většina pilotů postává v garáži, zatímco Vettel znovu vyrazil na trať. Třetí trénink končí. Týmy hodně šetřily pneumatiky a budou se teď snažit vytěžit s limitovaného ježdění co nejvíc.
Počty ujetých kol:Daniel Ricciardo 5Felipe Massa 5Romain Grosjean 4Nico Hülkenberg 6Kimi Räikkönen 4Pastor Maldonado 12Daniil Kvjat 7Valtteri Bottas 5Jenson Button 4Sergio Pérez 6Sebastian Vettel 8Jean-Eric Vergne 9Adrian Sutil 8Max Chilton 13Esteban Gutiérrez 9Kamuj Kobajaši 12Jules Bianchi 14Marcus Ericsson 6Nico Rosberg 4Kevin Magnussen 3Fernando Alonso 1Lewis Hamilton 3
Maximální rychlosti: 1. Bottas - 313,4 km/h; 2. Massa - 311,8; 3. Bianchi - 311,5; 4. Hülkenberg - 311,2; 5. Rosberg - 310,3; 6. Kvjat - 310,2; 7. Vergne - 308,8; 8. Pérez - 307,9.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.