Odborný poradce Red Bullu přiznává, že je zaskočila agresivní argumentace Mercedesu při projednávání diskvalifikace Daniela Ricciarda z Velké ceny Austrálie.
Mezinárodní automobilová federace k jednání přizvala také soupeře Red Bullu, kteří se do něj s chutí zakousli. Právník Mercedesu Paul Harris dokonce ke konci dokonce požadoval zpřísnění trestu a "další sankce," které by měly výchovný účel, aby odradili další týmy od podobných taktik.
Porušování pravidel rakouskou stájí označil za "do nebe volající a úmyslné." Průběh jednání jsme podrobně sledovali v tomto článku. Mezinárodní odvolací soud FIA nakonec žádosti Red Bull nevyhověl, ale nesáhl ani k dodatečnému tvrdšímu postihu.
Tým z Milton Keynes přitom pevně věřil, že druhé místo a cenných 18 bodů získá zpět. "Jsme samozřejmě hořce zklamáni," hlesl Marko.
"Nemůžeme říci více, dokud nedostaneme detailní zdůvodnění rozsudku. Ještě více nás ale překvapil jazyk a agresivita, kterou použil náš soupeř Mercedes v argumentaci proti nám," cituje odborného poradce Red Bullu rakouský list Kleine Zeitung. Vysvětlení svého verdiktu má FIA zveřejnit do konce týdne.
"Je to zklamáním nedostat zpět 18 bodů z Austrálie. Pokud už nic, tohle nám alespoň dodá větší motivaci k tomu, abychom se na pódium vrátili co nejdříve," tvrdí postižený jezdec - Daniel Ricciardo.
Tým již údajně zahájil výrobu vylepšené "B-specifikaci" svého vozu, kterou by měl v červnu přivézt do Kanady, případně ke své domácí Velké ceně Rakouska.
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko (vlevo) se šéfem týmu Christianem Hornerem(foto: Red Bull Racing)
S tím, že musel vrátit trofej a v Melbourne zůstal nakonec bez bodu, se Ricciardo smířil: "Raději mít skvělý závod, dojed na pódiu a pak být vyloučený, než odjed nepovedený závod a v polovině odstoupit kvůli problému s vozem," dodává.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.