Mezinárodní automobilová federace byla varována před "finanční katastrofou" Formule 1, pokud nepřehodnotí svůj názor na zrušení rozpočtových stropů.
Jak jsme vás již dříve informovali, prezident FIA Jean Todt se v Bahrajnu během schůzky Strategické skupiny F1 s týmy dohodl na zrušení rozpočtových stropů, které měly být zavedeny. Protože byly velké týmy proti a plán nepodporuje ani Bernie Ecclestone, neměl šanci být zakomponován do pravidel pro příští sezónu.
To však rozlítilo menší stáje, které rozhodnutí kritizují. Caterham, Force India, Marussia i Sauber ihned prezidentovi FIA napsali dopis, v němž vyjadřují své obavy z nejčernějších scénářů, pokud omezení rozpočtu nebude zavedeno. Naštval je i způsob, jakým šest velkým týmů, které patří do Strategické skupiny F1, přispělo ke zrušení této myšlenky.
Podle Autosportu Todtovi napsali, že současná Strategická skupina by neměla mít možnost diktovat pravidla. Takový systém podle nich může být v rozporu s evropským soutěžním právem, protože jde o nelegální zneužívání dominantní pozice.
Z dopisu jasně vyplývá, že tyto čtyři týmy nejdou ochotny akceptovat situaci, ve které o jejich budoucnosti rozhoduje proces, jenž je podle nich netransparentní a nedemokratický. Jejich přežití je totiž závislé na efektivní kontrole nákladů, které FIA slibovala.
FIA podle nich také bude vinná tím, že sport dožene na pokraj "finanční katastrofy," pokud podlehne lobby velkých týmů a přestane se rozpočtovými stropy úplně zabývat. Mezi šest týmů, které společně se zástupci FOM a FIA tvoří Strategickou skupinu F1, patří Ferrari, McLaren, Mercedes, Lotus, Red Bull a Williams.
Hrozí F1 finanční katastrofa? (foto: Sauber Motorsport AG)
Tento dopis byl zaslán Todtovi minulý týden před zasedáním Světové rady motosportu, což zřejmě sehrálo roli v jeho rozhodnutí svolat týmy 1. května k jednání ohledně o snižování nákladů.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.
Lewis Hamilton zahajuje novou éru své kariéry ve Formuli 1, když poprvé oblékne barvy Ferrari při Velké ceně Austrálie. Společně s ním se na startovním roštu objeví řada dalších jezdců v nových týmech, ale právě Hamiltonův debut v ikonickém rudém monopostu budí největší pozornost.
Toto Wolff, šéf Mercedesu, uvedl, že již nejedná o přestupu Maxe Verstappena z Red Bullu. Po spekulacích o změně týmu pro Verstappena se Mercedes zaměřuje na jiné strategické cíle.
George Russell přiznal, že nečeká, že by byl rychlejší než jeho nový týmový kolega, nováček Andrea Kimi Antonelli. Britský jezdec tvrdí, že se dnes necítí rychlejší než při svém debutu ve Formuli 1 v roce 2019, a jedinou výhodou, kterou přináší, jsou zkušenosti nasbírané během šesti let v šampionátu.