Mezinárodní automobilová federace byla varována před "finanční katastrofou" Formule 1, pokud nepřehodnotí svůj názor na zrušení rozpočtových stropů.
Jak jsme vás již dříve informovali, prezident FIA Jean Todt se v Bahrajnu během schůzky Strategické skupiny F1 s týmy dohodl na zrušení rozpočtových stropů, které měly být zavedeny. Protože byly velké týmy proti a plán nepodporuje ani Bernie Ecclestone, neměl šanci být zakomponován do pravidel pro příští sezónu.
To však rozlítilo menší stáje, které rozhodnutí kritizují. Caterham, Force India, Marussia i Sauber ihned prezidentovi FIA napsali dopis, v němž vyjadřují své obavy z nejčernějších scénářů, pokud omezení rozpočtu nebude zavedeno. Naštval je i způsob, jakým šest velkým týmů, které patří do Strategické skupiny F1, přispělo ke zrušení této myšlenky.
Podle Autosportu Todtovi napsali, že současná Strategická skupina by neměla mít možnost diktovat pravidla. Takový systém podle nich může být v rozporu s evropským soutěžním právem, protože jde o nelegální zneužívání dominantní pozice.
Z dopisu jasně vyplývá, že tyto čtyři týmy nejdou ochotny akceptovat situaci, ve které o jejich budoucnosti rozhoduje proces, jenž je podle nich netransparentní a nedemokratický. Jejich přežití je totiž závislé na efektivní kontrole nákladů, které FIA slibovala.
FIA podle nich také bude vinná tím, že sport dožene na pokraj "finanční katastrofy," pokud podlehne lobby velkých týmů a přestane se rozpočtovými stropy úplně zabývat. Mezi šest týmů, které společně se zástupci FOM a FIA tvoří Strategickou skupinu F1, patří Ferrari, McLaren, Mercedes, Lotus, Red Bull a Williams.
Hrozí F1 finanční katastrofa? (foto: Sauber Motorsport AG)
Tento dopis byl zaslán Todtovi minulý týden před zasedáním Světové rady motosportu, což zřejmě sehrálo roli v jeho rozhodnutí svolat týmy 1. května k jednání ohledně o snižování nákladů.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.