Váha sportovců je důležitá a v motorsportu, kde hraje roli každé kilo, obzvlášť. Letos navíc nová pravidla a motory F1 vedly k těžším vozům a týmy se s obtížemi dostanou na minimální hranici 691kg. Srazit kila dolů tak museli především jezdci.
Na to, že se situace dostala na hranici únosnosti a může být pro jezdce nebezpečná, protože takové hubnutí je nezdravé, si stěžoval například Adrian Sutil. Ten měří 1,84m a svou váhu se snaží redukovat už od loňska.
"Cítím to, rozhodně to na sobě cítím. Shodil jsem 3 nebo 4 kila oproti loňsku, kdy už jsem se snažil zhubnout. Váha, kterou se nyní snažím shodit už je navíc, dostává se to do kritického bodu. Snažím se to kontrolovat a být vždy ve stavu, abych byl schopen dojet závod," uvedl nedávno s tím, že už není garantováno, že jsou jezdci 100% fyzicky fit.
Potvrdil to i Jean-Eric Vergne, který kvůli váhovému rozdílu na svého týmového kolegu Danilla Kvjata ztrácel čtyři desetiny sekundy a kvůli důsledkům drastické diety dokonce mezi závody v Austrálii a Malajsii navštívil nemocnici.
"Byl jsem slabý a dehydratovaný. Je to hloupá situace. Lehčí piloti se snaží udržet na limitu a my nenašli řešení. Vozy F1 jsou náročné na řízení a potřebujeme všechny naše schopnsti. Nutnost hubnutí není dobrá," cituje francouzského pilota Toro Rosso Daily Telegraph.
Podle Sutila je situaci ohledně váhového limitu nebezpečná (foto: Sauber AMG F1)
Nelíbí se to ani Nicu Rosbergovi. "Musel jsem přinést oběť, pokud chci, aby bylo auto vyvážené. Cukr jsem nejedl od začátku prosince - žiju jako mnich. Dieta je jedna věc, ale trénovat s tak málo jídlem je peklo," nechal se slyšet pro Blick am Sonntag německý závodník Mercedesu. A Rosberg se svými 1,78m nepatří k nejvyšším pilotům v poli.
Jeho týmový kolega Lewis Hamilton uvedl, že je to opravdu šílené. "Já jsem ok, ale neumím si představit, jaké to je pro ty těžší závodníky. Je zde hranice, kam mohou fyzicky jít, aniž by si uřízli ruku. Můžete jít do kvalifikace trošku dehydratovaný - a slyšel jsem, že se takto někdo sám vyčerpává," uvedl.
Marcus Ericsson uvedl, že na svého týmového kolegu Kamuje Kobajašiho ztrácí půl sekundy na kolo jen kvůli své váze.
"Problém je, že je o 10kg lehčí a proto je pro mě tak obtížné vyrovnat se jeho časům, protože na každé kolo ztrácím půl sekundy jen kvůli té váze. Snažíme se neustále auto zlehčit, ale je to frustrující, protože máte o 10kg víc," popisuje Ericsson pro crash.net.
Přiznal také, že Caterham je váhou s oběma vozy nad limitem. "Nevím přesně kolik, ale oba vozy jsou nad limitem a on je navíc o 10kg lehčí, takže moje auto je hodně nad limitem. Stojí nás to čas," popisuje Švéd.
Sutil se však domnívá, že tento boj o každé kilo není spravedlivý. "Nechtěl bych vyhrát před jezdcem, který je o 20kg těžší. Kdybych vyhrál třeba o 0,1s, tak to není pravda. On vyhrál, ale já jsem před ním. Není to fér a není to sport," komentuje situaci a dodává, že by se s tím mělo něco udělat.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.