Odvolací soud FIA bude v pondělí 14. dubna projednávat diskvalifikaci Red Bullu z druhého místa ve Velké ceně Austrálie. Jeho šéf Christian Horner si myslí, že s přibývajícími závody a dalšími problémy jejich šance na úspěch stoupá.
Další problémy s měřiči průtoku, které se objevily po Austrálii, podle něj posiluje pozici týmu před soudním jednáním. Věří, že v Paříži příští týden uspějí a získají cenných 18 bodů zpět.
"Ty body jsou životně důležité, každý bod je velmi důležitý. Myslím, že máme velmi silné argumenty. Jak jsme absolvovali další závody, problém se stal zřetelnějším a potíže i porozumění se vyjasnilo. Snad naši pozici budeme moci férově prezentovat a získat zpět druhé místo, které si Daniel v Melbourne zasloužil," uvádí Horner.
Mimo soudní síně se Red Bull také nevzdává a věří, že na závodních tratích dokáže stáhnout náskok Mercedesu, který vyhrál všechny tři letošní závody: "Zkrátka na tom budeme dále pracovat, nikdo to nevzdává. Víme, v čem se musíme zlepšit, a jednoduše na to budeme tlačit.
Kluci Renaultu v Paříži tvrdě pracují a všichni v Milton Keynes jsou plně zapálení. Když si vzpomenete, kde jsme byli před pěti týdny v předsezónním testu v Bahrajnu, tak to ani nevypadalo, že ujedeme vzdálenost závodu, natož abychom v něm byli konkurenceschopní."
Šéfové Red Bullu spřádají plány na to, jak postupovat na dráze i mimo ní (foto: Red Bull Racing)
V Číně budeme s Mercedesem velmi těžko soupeřit kvůli kilometrové rovince, ale jakmile se dostaneme zpět do Evropy, potřebujeme je začít stahovat. Není tajemstvím, že ve výkonnosti na rovinkách na Mercedes výrazně ztrácíme.
Kluci u Renaultu to vědí a tvrdě na tom pracují. Cokoliv uděláme pro snížení ztráty, to nás k nim přiblíží. Když vezmeme v úvahu, jak na tom jsme i přes naši nevýhodu v rychlosti na rovinkách, tak to, co jsme dosáhli, je vážně působivé," dodává Horner.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.