Odvolací soud FIA bude v pondělí 14. dubna projednávat diskvalifikaci Red Bullu z druhého místa ve Velké ceně Austrálie. Jeho šéf Christian Horner si myslí, že s přibývajícími závody a dalšími problémy jejich šance na úspěch stoupá.
Další problémy s měřiči průtoku, které se objevily po Austrálii, podle něj posiluje pozici týmu před soudním jednáním. Věří, že v Paříži příští týden uspějí a získají cenných 18 bodů zpět.
"Ty body jsou životně důležité, každý bod je velmi důležitý. Myslím, že máme velmi silné argumenty. Jak jsme absolvovali další závody, problém se stal zřetelnějším a potíže i porozumění se vyjasnilo. Snad naši pozici budeme moci férově prezentovat a získat zpět druhé místo, které si Daniel v Melbourne zasloužil," uvádí Horner.
Mimo soudní síně se Red Bull také nevzdává a věří, že na závodních tratích dokáže stáhnout náskok Mercedesu, který vyhrál všechny tři letošní závody: "Zkrátka na tom budeme dále pracovat, nikdo to nevzdává. Víme, v čem se musíme zlepšit, a jednoduše na to budeme tlačit.
Kluci Renaultu v Paříži tvrdě pracují a všichni v Milton Keynes jsou plně zapálení. Když si vzpomenete, kde jsme byli před pěti týdny v předsezónním testu v Bahrajnu, tak to ani nevypadalo, že ujedeme vzdálenost závodu, natož abychom v něm byli konkurenceschopní."
Šéfové Red Bullu spřádají plány na to, jak postupovat na dráze i mimo ní (foto: Red Bull Racing)
V Číně budeme s Mercedesem velmi těžko soupeřit kvůli kilometrové rovince, ale jakmile se dostaneme zpět do Evropy, potřebujeme je začít stahovat. Není tajemstvím, že ve výkonnosti na rovinkách na Mercedes výrazně ztrácíme.
Kluci u Renaultu to vědí a tvrdě na tom pracují. Cokoliv uděláme pro snížení ztráty, to nás k nim přiblíží. Když vezmeme v úvahu, jak na tom jsme i přes naši nevýhodu v rychlosti na rovinkách, tak to, co jsme dosáhli, je vážně působivé," dodává Horner.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.