Mnozí fanoušci F1 si právem stěžují na podobu oficiální aplikace pro sledování časomíry na webu Formule 1. Bernie Ecclestone chystá nápravu, zadarmo ale samozřejmě nebude.
Mnozí příznivci zůstali zděšení při pohledu na live-timing, který se během minulých let stal oblíbeným doplňkem při sledování závodů Formule 1. Zmizely údaje o maximálních rychlostech, zastávkách v boxech, časech v jednotlivých sektorech a další zajímavé informace.
Pro mobilní platformy (Apple iOS a Android) však existuje verze aplikace zdarma - ta je rovněž ochuzená, ale za příplatek (290 Kč) se můžete dostat k prémiovým funkcím: mapě s GPS pozicemi vozů, časům v sektorech, maximálním rychlostem, použitý pneumatikám v průběhu závodu, exkluzivním rádiovým hláškám, zprávám ředitelství závodu, analýze průjezdu zatáček, dostupnosti DRS a dalším.
Týmům se však nelíbí, že F1 nevyužívá potenciál Internetu. Šéf Ferrari Stefano Domenicali například tento týden vyzval Ecclestone k přehodnocení svého přístupu, protože "mladá generace" nechce "sledovat celý závod trvající hodinu a půl."
Současná ochuzená podoba livetimingu - kde nic, tu nic
Podle agentury Bloomberg jsou oficiální stránky Formule 1 až na 39. místě v žebříčku popularity mezi ostatními sporty. Královská disciplína motorsportu prošpikovaná moderními technologiemi se paradoxně musí sklonit i před americkým wrestlingem či egyptským fotbalem.
Ecclestone tvrdošíjně odmítá šíření obsahu prostřednictvím Internetu ve snaze chránit si obrovské příjmy z prodeje televizních práv. Veškeré jeho snahy se zatím smrskávají na pozávodní, zhruba tříminutový sestřih, který je navíc publikován obvykle s týdenním zpožděním, což je v moderní době nepřijatelné.
Šéf Formule 1 se naštěstí nechal přemluvit ke kompromisu a připravuje novou podobu internetových stránek i novou aplikaci, která nabídne některé videomateriály. Nebyl by to ovšem mazaný obchodník, kdyby to mělo být zadarmo.
Bernie Ecclestone oficiální aplikaci pro sledování ořezal, chce více vydělávat: kdysi standardní funkce jsou dnes prémiové a dostupné pouze za poplatek
"Plánujeme novou aplikaci, jde o celkem velký projekt. Momentálně na tom pracujeme, abychom ho správně zvládli." I nadále se hodlá ale orientovat především na televizní vysílání a novou aplikaci zpoplatnit: "Zadarmo neděláme," dodává Ecclestone.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.