Mnozí fanoušci F1 si právem stěžují na podobu oficiální aplikace pro sledování časomíry na webu Formule 1. Bernie Ecclestone chystá nápravu, zadarmo ale samozřejmě nebude.
Mnozí příznivci zůstali zděšení při pohledu na live-timing, který se během minulých let stal oblíbeným doplňkem při sledování závodů Formule 1. Zmizely údaje o maximálních rychlostech, zastávkách v boxech, časech v jednotlivých sektorech a další zajímavé informace.
Pro mobilní platformy (Apple iOS a Android) však existuje verze aplikace zdarma - ta je rovněž ochuzená, ale za příplatek (290 Kč) se můžete dostat k prémiovým funkcím: mapě s GPS pozicemi vozů, časům v sektorech, maximálním rychlostem, použitý pneumatikám v průběhu závodu, exkluzivním rádiovým hláškám, zprávám ředitelství závodu, analýze průjezdu zatáček, dostupnosti DRS a dalším.
Týmům se však nelíbí, že F1 nevyužívá potenciál Internetu. Šéf Ferrari Stefano Domenicali například tento týden vyzval Ecclestone k přehodnocení svého přístupu, protože "mladá generace" nechce "sledovat celý závod trvající hodinu a půl."
Současná ochuzená podoba livetimingu - kde nic, tu nic
Podle agentury Bloomberg jsou oficiální stránky Formule 1 až na 39. místě v žebříčku popularity mezi ostatními sporty. Královská disciplína motorsportu prošpikovaná moderními technologiemi se paradoxně musí sklonit i před americkým wrestlingem či egyptským fotbalem.
Ecclestone tvrdošíjně odmítá šíření obsahu prostřednictvím Internetu ve snaze chránit si obrovské příjmy z prodeje televizních práv. Veškeré jeho snahy se zatím smrskávají na pozávodní, zhruba tříminutový sestřih, který je navíc publikován obvykle s týdenním zpožděním, což je v moderní době nepřijatelné.
Šéf Formule 1 se naštěstí nechal přemluvit ke kompromisu a připravuje novou podobu internetových stránek i novou aplikaci, která nabídne některé videomateriály. Nebyl by to ovšem mazaný obchodník, kdyby to mělo být zadarmo.
Bernie Ecclestone oficiální aplikaci pro sledování ořezal, chce více vydělávat: kdysi standardní funkce jsou dnes prémiové a dostupné pouze za poplatek
"Plánujeme novou aplikaci, jde o celkem velký projekt. Momentálně na tom pracujeme, abychom ho správně zvládli." I nadále se hodlá ale orientovat především na televizní vysílání a novou aplikaci zpoplatnit: "Zadarmo neděláme," dodává Ecclestone.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.