Mnozí fanoušci F1 si právem stěžují na podobu oficiální aplikace pro sledování časomíry na webu Formule 1. Bernie Ecclestone chystá nápravu, zadarmo ale samozřejmě nebude.
Mnozí příznivci zůstali zděšení při pohledu na live-timing, který se během minulých let stal oblíbeným doplňkem při sledování závodů Formule 1. Zmizely údaje o maximálních rychlostech, zastávkách v boxech, časech v jednotlivých sektorech a další zajímavé informace.
Pro mobilní platformy (Apple iOS a Android) však existuje verze aplikace zdarma - ta je rovněž ochuzená, ale za příplatek (290 Kč) se můžete dostat k prémiovým funkcím: mapě s GPS pozicemi vozů, časům v sektorech, maximálním rychlostem, použitý pneumatikám v průběhu závodu, exkluzivním rádiovým hláškám, zprávám ředitelství závodu, analýze průjezdu zatáček, dostupnosti DRS a dalším.
Týmům se však nelíbí, že F1 nevyužívá potenciál Internetu. Šéf Ferrari Stefano Domenicali například tento týden vyzval Ecclestone k přehodnocení svého přístupu, protože "mladá generace" nechce "sledovat celý závod trvající hodinu a půl."
Současná ochuzená podoba livetimingu - kde nic, tu nic
Podle agentury Bloomberg jsou oficiální stránky Formule 1 až na 39. místě v žebříčku popularity mezi ostatními sporty. Královská disciplína motorsportu prošpikovaná moderními technologiemi se paradoxně musí sklonit i před americkým wrestlingem či egyptským fotbalem.
Ecclestone tvrdošíjně odmítá šíření obsahu prostřednictvím Internetu ve snaze chránit si obrovské příjmy z prodeje televizních práv. Veškeré jeho snahy se zatím smrskávají na pozávodní, zhruba tříminutový sestřih, který je navíc publikován obvykle s týdenním zpožděním, což je v moderní době nepřijatelné.
Šéf Formule 1 se naštěstí nechal přemluvit ke kompromisu a připravuje novou podobu internetových stránek i novou aplikaci, která nabídne některé videomateriály. Nebyl by to ovšem mazaný obchodník, kdyby to mělo být zadarmo.
Bernie Ecclestone oficiální aplikaci pro sledování ořezal, chce více vydělávat: kdysi standardní funkce jsou dnes prémiové a dostupné pouze za poplatek
"Plánujeme novou aplikaci, jde o celkem velký projekt. Momentálně na tom pracujeme, abychom ho správně zvládli." I nadále se hodlá ale orientovat především na televizní vysílání a novou aplikaci zpoplatnit: "Zadarmo neděláme," dodává Ecclestone.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.