Mercedes je spokojený se současným stavem Formule 1. Podařilo se zavést nové technologie a zároveň zachovat ducha závodění. Zpomalování je při změnách pravidel nutné kvůli bezpečnosti.
Mercedes vstoupil do sezóny dominantním způsobem a po 3 závodech už má na čele před zbytkem pole 67bodový náskok. V Bahrajnu svým pilotům dovolit vzájemně bojovat o vítězství a po skvělé podívané si připsal další double.
Není proto divu, že je technický ředitel Paddy Lowe spokojený: "Opravdu mě to potěšilo více než cokoliv jiného. Jde o skvělý výsledek pro Mercedes a pro tým, ale navíc jde o skvělý výsledek pro F1, protože se kolem povídá tolik negativních věcí. Musím říci, že my jsme je nevytvářeli, ale někteří naši soupeři možná zpochybňovali povahu této nové formule."
"Nejen, že jsme ve sportu zavedli fantastickou novou technologii, o 35 % efektivnější pohonné jednotky - to je obrovské číslo, když vezmete v úvahu, že jde o 50 kg méně ze 150 kg paliva. A výkonnost už velmi, velmi podobná," vyzdvihuje obrovský pokrok, který F1 učinila mezi loňskou a letošní sezónou.
Neutrpěla tím ale rychlost špičkových monopostů až příliš? "Lidé říkají: 'No, ale tyhle auta jsou pomalejší.' Měli bychom pamatovat na to, že vždy, když v F1 dojde ke změně pravidel, tak jejich záměrem je znovu nastavit výkonnost, protože celá myšlenka pravidel je udržovat výkonnost v bezpečném rozmezí," vysvětluje Lowe.
Mercedes si pochvaluje zavedení nových technologií a zachování "ducha závodění"(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Každá změna pravidel by tedy měla posunout výkonnost zpět o dvě či tři sekundy, aby dala výkonnost příležitost opět růst, k čemuž dojde. Tento rok najdeme další sekundu, sekundu a půl nebo ještě více.
Potřebujete tedy ten volný prostor. Myslím, že jde o perfektní výsledek. Ukázali jsme, že můžeme přijít se všemi těmito novými technologiemi a zároveň zachovat ducha závodění. Nemůžu si vzpomenout v poslední dekádě na více vzrušující závod, pokud jde o souboj o vedení kolo na kolo," dodává ředitel Mercedesu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.