Nico Rosberg ve Velké ceně Bahrajnu prohrál fascinující bitvu se svým týmovým kolegou. Mercedes se podle něj zachoval férově, když mu pro připravil výhodnou strategii na rychlejších pneumatikách pro konec závodu. Hamilton kvůli tomu dle svých slov čelil "neuvěřitelně těžké" situaci.
Kdo rozhodl o tom, že Rosberg zůstal v prvním stintu na dráze o dva kola déle - a kdy? "O strategiích rozhoduje tým. Provedli jsme přesně ten plán, o němž jsme hovořili před závodem. Vše šlo podle něj, abych měl tu nejlepší příležitost Lewise ke konci závodu předjet," odpovídá Nico.
Strategie byla podle něj správná a nic by na ni neměnil: "Říkal jsem jim, aby zajistili, že na druhý stint budu mít tvrdší pneumatiky, protože díky tomu budu moci získat tu nejlepší šanci ke konci závodu. Takže při zpětném pohledu bych udělal znovu totéž: pro závod šlo o perfektní strategii. Jo, pomalejší z pohledu času závodu, ale taková, která by mi dala ke konci šanci, kdybych měl rychlost."
"Tým to sehrál tak férově, jak to dnes šlo, nechal nás naplno závodit. Nemyslím si, že potřebujete větší důkaz než to, co jste viděli. Jsme tady letos kvůli závodění a nedošlo na žádnou týmovou režii. Chceme předvádět pro vás úžasnou show - a dnes se nám to povedlo. Je to samozřejmě drobné pozitivum, akorát já opravdu nerad končím druhý," popisuje Rosberg se smíšenými pocity.
Mercedesy během nočního závodu v Bahrajnu předváděly strhující showbez zbytečných zásahů z boxové zídky (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Během safety car fáze jsme ale mohli slyšet Paddyho Lowa, jak rádiem sděluje jezdcům, aby "přivezli auta domů." Nešlo o zákaz předjíždění? Zdálo se, že Nico v posledních dvou či třech kolech už tak agresivní nebyl.
"Dobře jsem si uvědomoval, že si celý svět myslí: 'Ha, tady to máme - týmová režie Stříbrných šípů, konečně na ni došlo.' mě to bylo jasné, ale takto to nebylo vůbec myšleno. Šlo jen o to: 'Kluci, zajistěte, že s těmito vozy dojedete do cíle. Nepoškoďte je, nehavarujte.'
Byla to jasná zpráva. Ve skutečnosti ani nebyla potřebná, protože víme, že jezdíme tvrdě, ale nakonec máme jeden vůči druhému respekt. Můžeme však po celou dobu závodit. Já jsem jen zkrátka trochu více přehříval pneumatiky v posledních kolech, když jsem na to v aerodynamickém stínu tolik tlačil.
Znáte to: nemáte přilnavost, hodně se smýkáte, takže se pneumatiky v posledních třech kolech přehřály a já jsem se už nemohl dostatečně přiblížit. A také s těmito hybridy toho někdy máte více, někdy méně. Přichází to a odchází a je těžké být tam v ten správný okamžik, když to máte. Není to tak jednoduché. Bylo období, kdy jsem neměl ani dostatek výkonu navíc," vysvětluje Nico.
Hamilton si myslel, že mu v závěru Rosberg vrátí dávnou porážku z motokár(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Ke konci závodu měl výhodu měkkých pneumatik, které byly podstatně rychlejší než středně-tvrdé, na kterých jezdil jeho týmový kolega. Jak moc to bylo pro Hamiltona těžké udržet vedení a zvítězit? "Bylo to neuvěřitelně těžké, šlo o jednu z nejtěžších situací, v jakých jsem se už dlouho neocitl."
"Měkčí pneumatika u nás podle mě byla o šest a půl desetiny rychlejší. Udržet ho s tímto za sebou, mimo potřebný rozdíl, mimo aerodynamického stínu a DRS bylo velmi, velmi těžké. Dokázat na to tlačit 10 kol naplno - to byl podle mě výjimečný závod.
S Nicem jsme takový nezažili od svých let v motokárách. Dnes jsem na to myslel - právě jsem mu to řekl - že před léty jsme absolvovali v motokárách závod, náš první společný, ale už nevím, který to byl rok. Vedl celou dobu a já jsem ho v posledním kole předjel a vyhrál. Myslel jsem si samozřejmě, že dnes udělá totéž a vrátí mi to. Tohle se mi honilo hlavou," uvádí Hamilton.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.