Nico Rosberg ve Velké ceně Bahrajnu prohrál fascinující bitvu se svým týmovým kolegou. Mercedes se podle něj zachoval férově, když mu pro připravil výhodnou strategii na rychlejších pneumatikách pro konec závodu. Hamilton kvůli tomu dle svých slov čelil "neuvěřitelně těžké" situaci.
Kdo rozhodl o tom, že Rosberg zůstal v prvním stintu na dráze o dva kola déle - a kdy? "O strategiích rozhoduje tým. Provedli jsme přesně ten plán, o němž jsme hovořili před závodem. Vše šlo podle něj, abych měl tu nejlepší příležitost Lewise ke konci závodu předjet," odpovídá Nico.
Strategie byla podle něj správná a nic by na ni neměnil: "Říkal jsem jim, aby zajistili, že na druhý stint budu mít tvrdší pneumatiky, protože díky tomu budu moci získat tu nejlepší šanci ke konci závodu. Takže při zpětném pohledu bych udělal znovu totéž: pro závod šlo o perfektní strategii. Jo, pomalejší z pohledu času závodu, ale taková, která by mi dala ke konci šanci, kdybych měl rychlost."
"Tým to sehrál tak férově, jak to dnes šlo, nechal nás naplno závodit. Nemyslím si, že potřebujete větší důkaz než to, co jste viděli. Jsme tady letos kvůli závodění a nedošlo na žádnou týmovou režii. Chceme předvádět pro vás úžasnou show - a dnes se nám to povedlo. Je to samozřejmě drobné pozitivum, akorát já opravdu nerad končím druhý," popisuje Rosberg se smíšenými pocity.
Mercedesy během nočního závodu v Bahrajnu předváděly strhující showbez zbytečných zásahů z boxové zídky (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Během safety car fáze jsme ale mohli slyšet Paddyho Lowa, jak rádiem sděluje jezdcům, aby "přivezli auta domů." Nešlo o zákaz předjíždění? Zdálo se, že Nico v posledních dvou či třech kolech už tak agresivní nebyl.
"Dobře jsem si uvědomoval, že si celý svět myslí: 'Ha, tady to máme - týmová režie Stříbrných šípů, konečně na ni došlo.' mě to bylo jasné, ale takto to nebylo vůbec myšleno. Šlo jen o to: 'Kluci, zajistěte, že s těmito vozy dojedete do cíle. Nepoškoďte je, nehavarujte.'
Byla to jasná zpráva. Ve skutečnosti ani nebyla potřebná, protože víme, že jezdíme tvrdě, ale nakonec máme jeden vůči druhému respekt. Můžeme však po celou dobu závodit. Já jsem jen zkrátka trochu více přehříval pneumatiky v posledních kolech, když jsem na to v aerodynamickém stínu tolik tlačil.
Znáte to: nemáte přilnavost, hodně se smýkáte, takže se pneumatiky v posledních třech kolech přehřály a já jsem se už nemohl dostatečně přiblížit. A také s těmito hybridy toho někdy máte více, někdy méně. Přichází to a odchází a je těžké být tam v ten správný okamžik, když to máte. Není to tak jednoduché. Bylo období, kdy jsem neměl ani dostatek výkonu navíc," vysvětluje Nico.
Hamilton si myslel, že mu v závěru Rosberg vrátí dávnou porážku z motokár(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Ke konci závodu měl výhodu měkkých pneumatik, které byly podstatně rychlejší než středně-tvrdé, na kterých jezdil jeho týmový kolega. Jak moc to bylo pro Hamiltona těžké udržet vedení a zvítězit? "Bylo to neuvěřitelně těžké, šlo o jednu z nejtěžších situací, v jakých jsem se už dlouho neocitl."
"Měkčí pneumatika u nás podle mě byla o šest a půl desetiny rychlejší. Udržet ho s tímto za sebou, mimo potřebný rozdíl, mimo aerodynamického stínu a DRS bylo velmi, velmi těžké. Dokázat na to tlačit 10 kol naplno - to byl podle mě výjimečný závod.
S Nicem jsme takový nezažili od svých let v motokárách. Dnes jsem na to myslel - právě jsem mu to řekl - že před léty jsme absolvovali v motokárách závod, náš první společný, ale už nevím, který to byl rok. Vedl celou dobu a já jsem ho v posledním kole předjel a vyhrál. Myslel jsem si samozřejmě, že dnes udělá totéž a vrátí mi to. Tohle se mi honilo hlavou," uvádí Hamilton.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.