Mezinárodní automobilová federace po posledních problémech s měřením průtoků paliva u některých týmů vydá omezení jejich dodatečných úprav.
95 % všech potíží zaznamely týmy poháněné Renaultem. Nejhlasitěji o nich hovořil Red Bull, jehož jezdec Daniel Ricciardo byl po Velké ceně Austrálie diskvalifikován. Rakouská stáj se pak u něj v Malajsii setkala znovu s problémy, průtokoměr tam ale vypověděl službu také v Lotusu Pastora Maldonada či během tréninků v obou vozech Toro Rosso (více zde).
Protože se ukázalo, že týmy homologované průtokoměry po kalibraci u firmy Calibra dodatečně upravují, rozhodla se FIA zakročit. Před Velkou cenou Španělska zakáže jakékoliv designové úpravy čidel, jež pro Formuli 1 dodává společnost Gill Sensors: týmy je budou muset dle nové technické směrnice, kterou týmy obdrží v nejbližší době, používat v původním stavu, v jakém jej doručuje výrobce.
Pro lepší zabudování do vozu některé týmy včetně Red Bullu provrtávaly závit, na který je našroubován přívod benzínu. Tato úprava měla zasahovat až ke skleněnému tělu měřící součásti ultrazvukového čidla.
FIA je přesvědčena o spolehlivosti i přesnosti průtokoměrů, během jízd u nich toleruje odchylky v rozsahu 0,5 %. Pokud to nepomůže, pak se pátrání po příčinách potíží přesune k palivu: Lotus, Red Bull a nakonec zřejmě i Toro Rosso - přestože obsahuje na voze reklamu na společnost Cepsa - používají benzín firmy Total. Renault se při optimalizaci své pohonné jednotky soustředí především na tohoto výrobce.
Vymizí z F1 po uplatnění nového nařízení potíže s oficiálními průtokoměry paliva?(foto: Scuderia Toro Rosso)
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.