Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera nemůže Mezinárodní automobilová federace popřít problémy, které se ve Formuli 1 vyskytují u jejich homologovaných čidel průtoku paliva.
Jak jsme vás informovali po závodě, 14 dní po diskvalifikaci Daniela Ricciarda ze druhého místa v Austrálii jeho čidlo pro průtok paliva před Velkou cenou Malajsie opět selhalo. Tým proto přešel na vlastní způsob měření - tentokrát po dohodě s FIA.
"Selhalo před závodem. Informovali jsme o tom FIA a zeptali, zda se jej můžeme pokusit oživit na roštu restartem auta. Udělali jsme to na počátku závodu, ale k životu se neprobralo. Čidlo tedy po celý závod nefungovalo. Myslím, že to zcela jasně dokládá, že jsou s nimi problémy," popisuje Horner.
Podle některých teorií může být za jejich selháváním zejména u týmu Renaultu (95 % všech potíží) určitá specifická frekvence generovaná jejich pohonnými jednotkami, pravděpodobněji však na ně budou mít dodatečné designové úpravy kvůli zabudovatelnosti do vozu (více zde).
Šéf Red Bullu si to zatím ale vysvětlit neumí: "Nemám tušení, proč. Samozřejmě jsme nasbírali spoustu dat, na které se můžeme podívat. Teoreticky by k tomu neměl být důvod, musíme to ale prozkoumat a pochopit to."
"Zdá se, že jsou s čidly všichni spokojeni. Toro Rosso ale během víkendu zaznamenalo také dvě selhání a v boxové uličce se objevily další problémy. Oni jsou jediní, o kom víme. Ale rozhodně nejde pouze o Red Bull," upozorňuje Horner pro Autosport.
Problémy s průtokoměry podle Christiana Hornera postihují i ostatní týmy,ty si ale zatím moc hlasitě nestěžují (foto: Red Bull Racing)
Mezi tvrdé zastánce nových průtokoměrů patří podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka Mercedes, který vede šampionát a který odmítá jednání o úpravě pravidel, která se týkají palivových limitů.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.