Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera nemůže Mezinárodní automobilová federace popřít problémy, které se ve Formuli 1 vyskytují u jejich homologovaných čidel průtoku paliva.
Jak jsme vás informovali po závodě, 14 dní po diskvalifikaci Daniela Ricciarda ze druhého místa v Austrálii jeho čidlo pro průtok paliva před Velkou cenou Malajsie opět selhalo. Tým proto přešel na vlastní způsob měření - tentokrát po dohodě s FIA.
"Selhalo před závodem. Informovali jsme o tom FIA a zeptali, zda se jej můžeme pokusit oživit na roštu restartem auta. Udělali jsme to na počátku závodu, ale k životu se neprobralo. Čidlo tedy po celý závod nefungovalo. Myslím, že to zcela jasně dokládá, že jsou s nimi problémy," popisuje Horner.
Podle některých teorií může být za jejich selháváním zejména u týmu Renaultu (95 % všech potíží) určitá specifická frekvence generovaná jejich pohonnými jednotkami, pravděpodobněji však na ně budou mít dodatečné designové úpravy kvůli zabudovatelnosti do vozu (více zde).
Šéf Red Bullu si to zatím ale vysvětlit neumí: "Nemám tušení, proč. Samozřejmě jsme nasbírali spoustu dat, na které se můžeme podívat. Teoreticky by k tomu neměl být důvod, musíme to ale prozkoumat a pochopit to."
"Zdá se, že jsou s čidly všichni spokojeni. Toro Rosso ale během víkendu zaznamenalo také dvě selhání a v boxové uličce se objevily další problémy. Oni jsou jediní, o kom víme. Ale rozhodně nejde pouze o Red Bull," upozorňuje Horner pro Autosport.
Problémy s průtokoměry podle Christiana Hornera postihují i ostatní týmy,ty si ale zatím moc hlasitě nestěžují (foto: Red Bull Racing)
Mezi tvrdé zastánce nových průtokoměrů patří podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka Mercedes, který vede šampionát a který odmítá jednání o úpravě pravidel, která se týkají palivových limitů.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.