Sauber pro květnovou Velkou cenu Španělska připravuje odlehčené šasi, které by mělo významně přispět k jeho lepší výkonnosti.
Již v Melbourne se na hmotnost svého šasi zaměřila Force India, které se ho podařilo odlehčit o 10 kg. Švýcarský tým v poslední době také přiznal, že má se svou váhou problémy a pohybuje se hodně na letošním minimálním limitem stanoveným na 691 kg (bez paliva, ale včetně pilota).
Výkonnost vozu C33 zatím zaostává za předsezónními očekáváními - v Malajsii do cíle nedojelo kvůli technickým problémům ani jedno auto, v Austrálii na body nedosáhlo. Ve snaze učinit velký pokrok proto podstoupí zeštíhlovací kúrou. Šasi Sauberu by mělo do Barcelony zhubnout o 20 kg, což by v čase na kolo mělo dělat až 7 desetin sekundy.
"Pro Barcelonu plánujeme velké vylepšení, ale i v obou nadcházejících závodech [Bahrajn a Čína] podnikneme opatření zaměřená na hmotnostní stránku," přiznává šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová.
V Malajsii k hmotnosti svého vozu Adrian Sutil uvedl: "Těžko dosahujeme [minimální] hmotnost. Máme nad váhu a krok za krokem se to snažíme zlepšit, ale nějaký čas to bude trvat. Výroba lehkého šasi je drahá, ale pro příštích několik závodů máme plán na pravidelné snižování váhy."
Nejtěžší jezdec v poli Adrian Sutil se dočká lehčího monopostu (foto: Sauber Motorsport AG)
Nadváhu svého balíku přiznal také druhý pilot Esteban Gutiérrez, jenž váží o 14 kg méně než Sutil - ten je s 75 kg při výšce 183 cm vůbec nejtěžším pilotem v letošním poli. Částečně k ní přispívá také pohonná jednotka Ferrari, která svou hmotností přesahuje povinné minimum 145 kg.
Sauber také oznámil, že dá v 1. tréninku v Bahrajnu šanci Giedovi van der Gardemu. Společně s ním se na dráze objeví další Holanďan: Robin Frijns, který zažije oficiální debut během závodního víkendu F1. Tomu chce dát v pátek šanci Caterham.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.