Sauber pro květnovou Velkou cenu Španělska připravuje odlehčené šasi, které by mělo významně přispět k jeho lepší výkonnosti.
Již v Melbourne se na hmotnost svého šasi zaměřila Force India, které se ho podařilo odlehčit o 10 kg. Švýcarský tým v poslední době také přiznal, že má se svou váhou problémy a pohybuje se hodně na letošním minimálním limitem stanoveným na 691 kg (bez paliva, ale včetně pilota).
Výkonnost vozu C33 zatím zaostává za předsezónními očekáváními - v Malajsii do cíle nedojelo kvůli technickým problémům ani jedno auto, v Austrálii na body nedosáhlo. Ve snaze učinit velký pokrok proto podstoupí zeštíhlovací kúrou. Šasi Sauberu by mělo do Barcelony zhubnout o 20 kg, což by v čase na kolo mělo dělat až 7 desetin sekundy.
"Pro Barcelonu plánujeme velké vylepšení, ale i v obou nadcházejících závodech [Bahrajn a Čína] podnikneme opatření zaměřená na hmotnostní stránku," přiznává šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová.
V Malajsii k hmotnosti svého vozu Adrian Sutil uvedl: "Těžko dosahujeme [minimální] hmotnost. Máme nad váhu a krok za krokem se to snažíme zlepšit, ale nějaký čas to bude trvat. Výroba lehkého šasi je drahá, ale pro příštích několik závodů máme plán na pravidelné snižování váhy."
Nejtěžší jezdec v poli Adrian Sutil se dočká lehčího monopostu (foto: Sauber Motorsport AG)
Nadváhu svého balíku přiznal také druhý pilot Esteban Gutiérrez, jenž váží o 14 kg méně než Sutil - ten je s 75 kg při výšce 183 cm vůbec nejtěžším pilotem v letošním poli. Částečně k ní přispívá také pohonná jednotka Ferrari, která svou hmotností přesahuje povinné minimum 145 kg.
Sauber také oznámil, že dá v 1. tréninku v Bahrajnu šanci Giedovi van der Gardemu. Společně s ním se na dráze objeví další Holanďan: Robin Frijns, který zažije oficiální debut během závodního víkendu F1. Tomu chce dát v pátek šanci Caterham.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.