Dva týdny poté, co by Daniel Ricciardo diskvalifikován, měl v Malajsii opět problémy s průtokoměrem paliva ve svém Red Bullu. Proč potíže pronásledují pořád stejná auta?
V Sepangu se Red Bull opět potýkal s problémy s oficiálními průtokoměry FIA. Ten ve voze Ricciarda v pátek v prvním tréninku vypověděl službu. Pro druhý trénink nasadil nový, jenž fungoval obstojně.
Jakmile však v neděli nastartovala rakouská stáj po převzetí vozu z parc fermé motor, čidlo se tvářilo, že nefunguje. Ani po restartu při nájezdu na startovní rošt neposkytovalo žádné údaje. To se netýkalo pouze Red Bullu - stejný problém měl také Lotus Pastora Maldonada.
FIA proto umožnila oběma týmům přechod na alternativní metodu měření průtoku, ovšem s korekčním faktorem z tréninků. Red Bull se tentokrát jejím instrukcím přizpůsobil, byť odchylka v měření podle něj dosahovala stejné výše, jako v Melbourne (4 %). Nakonec to na pořadí závodů ale nemělo žádný vliv: Ricciardo i Maldonado do cíle nedojeli.
Jak probíhá kalibrace průtokoměrů FIA?Tuto činnost má na starosti společnost Calibra. Jedná se o velmi složitý proces. Každý výrobce paliva jí musí doručit 190litrový barel svého benzínu. Přesnost průtokoměru je pak s daným palivem porovnávána s referenčním čidlem při 16 různých rychlostech průtoků za pěti odlišných teplot.
Maximální odchylka přitom může dosáhnout 0,5 %. Čidla jsou od výroby dimenzována na 400 pracovních hodin, požadované kalibrované úrovně by mělo dosahovat 100 hodin zátěže.
Může za problémy s průtokoměry úprava, kterou provádějí zákazníci Renaultu?(foto: Renault Sport F1)
Může za problémy vlastní úprava čidel?To, že se problémy objevují zejména u Red Bullu, Lotusu a v trénincích také u Toro Rosso, tedy v 95 % u vozů poháněných Renaulty, některé odborníky vedle k podezření, že by za nimi mohla stát určitá frekvence produkovaná tímto V6 turbomotorem, jenž vytváří určité zvukové frekvence, které narušují ultrazvukové měření čidel dodávaných společností Gill Sensors.
Pravděpodobněji za potíže však mohou úpravy, jež na průtokoměrech provádějí a jež mohlo vést k jejich poškození. Tyto tři týmy modifikovaly napojení 300gramových čidel na své palivové systémy z důvodu usnadnění jejich instalace.
Přitom mohlo dojít k poškození citlivé skleněné vložky uvnitř průtokoměrů. Z toho by pro týmy mohlo vyplývat doporučení, aby je instalovaly tak, jak jsou dodávány - byť majetkem týmů.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.