Dva týdny poté, co by Daniel Ricciardo diskvalifikován, měl v Malajsii opět problémy s průtokoměrem paliva ve svém Red Bullu. Proč potíže pronásledují pořád stejná auta?
V Sepangu se Red Bull opět potýkal s problémy s oficiálními průtokoměry FIA. Ten ve voze Ricciarda v pátek v prvním tréninku vypověděl službu. Pro druhý trénink nasadil nový, jenž fungoval obstojně.
Jakmile však v neděli nastartovala rakouská stáj po převzetí vozu z parc fermé motor, čidlo se tvářilo, že nefunguje. Ani po restartu při nájezdu na startovní rošt neposkytovalo žádné údaje. To se netýkalo pouze Red Bullu - stejný problém měl také Lotus Pastora Maldonada.
FIA proto umožnila oběma týmům přechod na alternativní metodu měření průtoku, ovšem s korekčním faktorem z tréninků. Red Bull se tentokrát jejím instrukcím přizpůsobil, byť odchylka v měření podle něj dosahovala stejné výše, jako v Melbourne (4 %). Nakonec to na pořadí závodů ale nemělo žádný vliv: Ricciardo i Maldonado do cíle nedojeli.
Jak probíhá kalibrace průtokoměrů FIA?Tuto činnost má na starosti společnost Calibra. Jedná se o velmi složitý proces. Každý výrobce paliva jí musí doručit 190litrový barel svého benzínu. Přesnost průtokoměru je pak s daným palivem porovnávána s referenčním čidlem při 16 různých rychlostech průtoků za pěti odlišných teplot.
Maximální odchylka přitom může dosáhnout 0,5 %. Čidla jsou od výroby dimenzována na 400 pracovních hodin, požadované kalibrované úrovně by mělo dosahovat 100 hodin zátěže.
Může za problémy s průtokoměry úprava, kterou provádějí zákazníci Renaultu?(foto: Renault Sport F1)
Může za problémy vlastní úprava čidel?To, že se problémy objevují zejména u Red Bullu, Lotusu a v trénincích také u Toro Rosso, tedy v 95 % u vozů poháněných Renaulty, některé odborníky vedle k podezření, že by za nimi mohla stát určitá frekvence produkovaná tímto V6 turbomotorem, jenž vytváří určité zvukové frekvence, které narušují ultrazvukové měření čidel dodávaných společností Gill Sensors.
Pravděpodobněji za potíže však mohou úpravy, jež na průtokoměrech provádějí a jež mohlo vést k jejich poškození. Tyto tři týmy modifikovaly napojení 300gramových čidel na své palivové systémy z důvodu usnadnění jejich instalace.
Přitom mohlo dojít k poškození citlivé skleněné vložky uvnitř průtokoměrů. Z toho by pro týmy mohlo vyplývat doporučení, aby je instalovaly tak, jak jsou dodávány - byť majetkem týmů.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.