Dva týdny poté, co by Daniel Ricciardo diskvalifikován, měl v Malajsii opět problémy s průtokoměrem paliva ve svém Red Bullu. Proč potíže pronásledují pořád stejná auta?
V Sepangu se Red Bull opět potýkal s problémy s oficiálními průtokoměry FIA. Ten ve voze Ricciarda v pátek v prvním tréninku vypověděl službu. Pro druhý trénink nasadil nový, jenž fungoval obstojně.
Jakmile však v neděli nastartovala rakouská stáj po převzetí vozu z parc fermé motor, čidlo se tvářilo, že nefunguje. Ani po restartu při nájezdu na startovní rošt neposkytovalo žádné údaje. To se netýkalo pouze Red Bullu - stejný problém měl také Lotus Pastora Maldonada.
FIA proto umožnila oběma týmům přechod na alternativní metodu měření průtoku, ovšem s korekčním faktorem z tréninků. Red Bull se tentokrát jejím instrukcím přizpůsobil, byť odchylka v měření podle něj dosahovala stejné výše, jako v Melbourne (4 %). Nakonec to na pořadí závodů ale nemělo žádný vliv: Ricciardo i Maldonado do cíle nedojeli.
Jak probíhá kalibrace průtokoměrů FIA?Tuto činnost má na starosti společnost Calibra. Jedná se o velmi složitý proces. Každý výrobce paliva jí musí doručit 190litrový barel svého benzínu. Přesnost průtokoměru je pak s daným palivem porovnávána s referenčním čidlem při 16 různých rychlostech průtoků za pěti odlišných teplot.
Maximální odchylka přitom může dosáhnout 0,5 %. Čidla jsou od výroby dimenzována na 400 pracovních hodin, požadované kalibrované úrovně by mělo dosahovat 100 hodin zátěže.
Může za problémy s průtokoměry úprava, kterou provádějí zákazníci Renaultu?(foto: Renault Sport F1)
Může za problémy vlastní úprava čidel?To, že se problémy objevují zejména u Red Bullu, Lotusu a v trénincích také u Toro Rosso, tedy v 95 % u vozů poháněných Renaulty, některé odborníky vedle k podezření, že by za nimi mohla stát určitá frekvence produkovaná tímto V6 turbomotorem, jenž vytváří určité zvukové frekvence, které narušují ultrazvukové měření čidel dodávaných společností Gill Sensors.
Pravděpodobněji za potíže však mohou úpravy, jež na průtokoměrech provádějí a jež mohlo vést k jejich poškození. Tyto tři týmy modifikovaly napojení 300gramových čidel na své palivové systémy z důvodu usnadnění jejich instalace.
Přitom mohlo dojít k poškození citlivé skleněné vložky uvnitř průtokoměrů. Z toho by pro týmy mohlo vyplývat doporučení, aby je instalovaly tak, jak jsou dodávány - byť majetkem týmů.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.