Daniel Ricciardo dostal za nebezpečné vypuštění z boxů penalizaci 10 míst na startu příštího závodu v Bahrajnu.
Daniel Riccardo zatím v Red Bullu příliš štěstí nemá. Po zisku druhého místa v prvním závodě sezóny v Austrálii, jeho domácí velké ceně, byl diskvalifikován kvůli porušení pravidel ohledně limitu průtoku paliva. Tým se odvolal a 14.4. se bude konat jednání, kde se Red Bull bude hájit před FIA.
A ani v Malajsii se Australanovi příliš nedařilo. Oba Red Bully stíhaly vedoucí Mercedesy a jely na třetím a čtvrtém místě, když Daniel Ricciardo podruhé zajel do boxů. Byl však vypuštěn dříve, než mechanici stihli zcela připevnit jeho přední levou pneumatiku.
Ricciardo zastavil ještě v boxové uličce a mechanici se vydali jej odtlačit zpět, někteří však bez helem, které jsou povinné a budou to muset vysvětlit. Po výjezdu mu spadlo přední přítlačné křídlo a než ze závodu odstoupil a zajel s vozem RB10 do garáže, dostal penalizaci 10 sekund "stop & go."
Komisaři nyní potvrdili, že navíc dostane za nebezpečné vypuštění z boxů penalizaci deseti míst na startu následujícího závodu na okruhu v Šakiru. Za tento prohřešek podle nových přísnějších pravidel automaticky následuje odsun jezdce o 10 míst v příštím podniku.
Red Bull dostal také napomenutí za to, že jeden z jeho mechaniků neměl během Ricciardovy zastávky ochrannou kombinézu a přilbu.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.