Helmut Marko přiznává, že momentálně u Red Bullu uvažují o novém dodavateli motorů. Aktuálně ale samozřejmě změna dodavatele motorů není žádným horkým tématem, protože celé auto je postaveno kolem agregátu Renault.
Helmut Marko je naštvaný. Jeho Red Bull už není měřítkem pro ostatní, jako tomu bývalo v několika posledních sezonách. Nicméně výkon v dnešní kvalifikaci (2. a 5. místo) je dle poradce týmu akceptovatelný. Více ho ale zajímají výkony dodavatele pohonných jednotek, společnosti Renault, na které tým už několik týdnů s Francouzi spolupracuje.
"Pokud vezmete v potaz pouze šasi, jsme absolutně na špici. Nemocnou součástí je stále motor, pohonné ústrojí. Vemte si například situaci ze včerejšího druhého tréninku - jezdili jsme z mapováním z Melbourne, protože další vývojový krok nefunguje způsobem, který by nám poskytoval výhodu," popisuje Helmut Marko.
Znamená to, že nebýt motoru by byli opět na špici? "Ano, byli bychom znovu na špici. Ale momentálně máme deficit kolem 80 koní, tak to jednoduše není možné. Viděli jsme to v místě měření maximálních rychlostí."
Mistrovskému týmu se ale přetrvávající problémy nelíbí. Svoji nelibost nad touto situací dával najevo už v zimě: "Stále je nám říkáno, že to zavčas vyřeší," řekl Marko pro formula1.com. Po těchto slovech ale příšel nepovedený test v Jerezu, při kterém Red Bull zvládl odjet pouze pár kol.
"Pak jsme zasáhli na nejvyšších místech u Renaultu. A společně s Toro Rosso a Renaultem jsme nastartovali spolupráci, abychom se posunuli dopředu." I Markovi je ale jasné, že se problémy jen tak nevyřeší. "Je to zvláštní hybridní část, která nás nechává ve štychu."
To, že má Toro Rosso pohonné ústrojí od Renaultu také, ale Marko jako nevýhodu nevidí: "Ne, protože když se podíváte na Sauber, tak si nemyslím, že by Toro Rosso bylo lepší s motorem Ferrari. A máme teď druhou sílu pro vývojové práce. A naše práce dokazuje, že postupujeme správně: podívejte se, kde jsou Lotus a Caterham."
Otázkou však je, jak dlouho bude Red Bull v čele s Dietrichem Mateschitzem ochoten situaci dále akceptovat: "Člověk je fixován na to, co má. Nemůžete jen tak jednoduše říct: 'Hey, od zítra budeme používat motory Mercedes-Benz' - pokud by nám tedy mohli nějaké dát." Helmut tedy moc dobře ví, že otázka výměny dodavatele motorů je teď zcela mimo debatu a navíc: Auto je postaveno kolem pohonného řešení Francouzů.
Tým okolo Seba Vettela tak nemá moc na výběr. "Musíme z této situace získat to nejlepší, chytře a rozvážně. Budeme se snažit s Renaultem rychle posouvat dopředu a dnešní odpoledne bylo dobrým krokem správným směrem." Ale přeci jen, neuvažují v Rakousku nad změnou dodavatele motorů? "Toto téma diskutujeme..." zakončuje Helmut Marko.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.