Další problémy s čidly měřícími průtok paliva dnes zažil Red Bull v Malajsii. Ve druhém tréninku nefungovaly ani v jeho dceřiné stáji Toro Rosso, Christian Horner ztrácí trpělivost.
Red Bull, který byl v Austrálii vyloučen poté, co Daniel Ricciardo dojel na druhém místě, žádá od FIA vyjasnění postupů týkajících se měření průtoku paliva, který je letos nově omezen na max. 100 kg/h.
Krátce poté, co si Horner stěžoval na nevyzrálost nové technologie, selhalo v prvním tréninku čidlo opět ve voze Ricciarda. Proto žádá schůzku se zástupci FIA, aby předešel dalším tvrdým postihům: "Myslím, že si s Charliem [Whitingem] před tím popovídáme. Pokud uvidíme rozptyl, co budeme dělat? Snad se dohodneme na něčem rozumném."
"Hned ráno nám vypadl signál z Danielova vozu, takže jsme čidlo samozřejmě před odpolední částí vyměnili a zatím nemám výsledky toho, jak to dopadlo. Snad to vykazuje takové hodnoty, jako u rozdělovače paliva a bude tak fungovat i po zbytek víkendu.
Pokud ne, ocitneme se v hloupé situaci, ale budeme se v tom snažit spolupracovat s FIA. Znovu však čelíte stejnému dilematu, jako před pár týdny v Austrálii," stěžuje si Horner pro Autosport. Jeho tým dnes ale nebyl jediný, kdo měl s oficiálními průtokoměry velké problémy.
Daniel Ricciardo měl dnes v Sepangu znovu problémy s homologovaným průtokoměrem(foto: Red Bull Racing)
Problémy mají i ostatní"Ostatní týmy o tom tolik nemluví. Jsme si vědomi, že mají také problémy. Víme o dvou poruchách dnes dopoledne u Toro Rosso. Čidlo Sergia Péreze selhalo pro celý závod a ostatní dostávali jiné údaje.
U nás byl problém ten, že senzor ujížděl, nebylo to o nekonzistenci, šlo o konstantní odchylku od přívodu paliva. Potřebujeme čidlo, které udává konzistentní hodnoty jako rozdělovač paliva, což je ten nejdůležitější faktor.
Proto se v závodě budeme muset rozhodnout podle toho, jak se bude čidlo chovat. Pokud by šlo o 0,25 %, pak se s tím dá žít, když jde ale o 2 %, to už přijatelné není. Záleží na tom, jaké hodnoty bude ukazovat," dodává Horner.
Drahý špásČidla, která pro FIA dodává společnost Gill Sensors, přitom nejsou zrovna nejlevnější záležitostí: jeden kit stojí 10 000 liber (kolem 320 tisíc Kč), jeho kalibrace u firmy Calibra pak přijde na dalších 6 000 liber (kolem 192 000 korun). "Tolik k šetření," uvedl ironicky odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.