Nico Rosberg pro německý tisk vyhlásil, že je to poprvé v kariéře, kdy může současně bojovat o vítězství v kvalifikaci i v závodě.
Můžete po prvním závodě říct, že Sebastian Vettel nepředstavuje pro Vás vážnou hrozbu?Nico Rosberg (NR): „Ne, Red Bull a Sebastiana Vettela nemůžete jen tak odepsat. V Austrálii byl jejich jezdec diskvalifikován, ale jejich výkony byly lepší, než se očekávalo. Red Bull v posledních letech v F1 dominoval, stále ještě patří k favoritům na zisk titulu. Své postavení dokáže rychle vylepšit, proto nesmíme usnout na vavřínech.“
Na začátku sezony Mercedes převyšuje své soupeře. Jak rychlý je vlastně Váš vůz, zatím jste asi neukázal jeho celý potenciál? NR: „Problém je v tom, že i nás donedávna pronásledovaly problémy se spolehlivostí techniky. A až dosud nejsou vyřešeny na sto procent, v Austrálii byl toho důkazem Lewis…“
Vyhýbáte se odpovědi, povězte nám o svém monopostu, prosím.NR: „Startuje jako raketa, přesněji jako stříbrná střela! (smích) Je to skvělý vůz a dobře se ovládá. V podobné situaci, jakou prožívám na začátku této sezony, jsem poprvé ve své kariéře. Nezažil jsem to ani v F1, ani v nižších kategoriích. Je to skvělé, proto se na příští závod připravuju v dobré náladě.“
Vyhovuje Vám okruh v Malajsii víc, než ten v Austrálii?NR: „Nechci nic předpovídat. Situace se musí zhodnotit reálně. Mercedes má dobrý vůz i pohonnou jednotku, podmínky v Malajsii nám vyhovují. Stále ale nemůžu říct, že jsme si naší technikou jistí na sto procent.“
Co jste si odnesl z prvního závodu?NR: „Tým se semknul, už nemusíme dobíhat Red Bull, jak to bylo dřív. V současnosti je W05 nejrychlejším vozem šampionátu. V zimní přestávce všichni v Mercedesu usilovně pracovali a já jsem jim za to vděčný. Mezi závody v Austrálii a Malajsii jsou dva týdny, já bych se obešel i bez této pauzy.“
Před Lewisem Hamiltonem máte náskok 25 bodů. Počítáte se mezi favority na získání titulu?NR: „Zatím o tom nepřemýšlím, to by byla hloupost. Jednoduše si užívám tuto chvíli. Skvělý pocit je, že teď můžu bojovat najednou o prvenství v kvalifikaci i v závodě. Teď vím, jak se vloni cítil Sebastian Vettel, když v závodech vítězil o půl minuty.“
Říká se, že když jste po závodě mluvil s Lewisem, měli jste mezi sebou nějaký spor. Bude to pokračovat i na okruhu?NR: „Jaký spor? Po závodě jsme byli na poradě s vedením týmu a diskutovali jsme o sezoně. Spor neexistuje, naopak si myslím, že porada byla konstruktivní. Naším úkolem je být soupeři na okruhu a přitom myslet na zájmy týmu, ty nesmím ohrozit příliš riskantní jízdou v souboji s týmovým kolegou. V průběhu sezony ale budeme spolu bojovat, protože diváci chtějí zajímavé závody.“
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.