Nico Rosberg pro německý tisk vyhlásil, že je to poprvé v kariéře, kdy může současně bojovat o vítězství v kvalifikaci i v závodě.
Můžete po prvním závodě říct, že Sebastian Vettel nepředstavuje pro Vás vážnou hrozbu?Nico Rosberg (NR): „Ne, Red Bull a Sebastiana Vettela nemůžete jen tak odepsat. V Austrálii byl jejich jezdec diskvalifikován, ale jejich výkony byly lepší, než se očekávalo. Red Bull v posledních letech v F1 dominoval, stále ještě patří k favoritům na zisk titulu. Své postavení dokáže rychle vylepšit, proto nesmíme usnout na vavřínech.“
Na začátku sezony Mercedes převyšuje své soupeře. Jak rychlý je vlastně Váš vůz, zatím jste asi neukázal jeho celý potenciál? NR: „Problém je v tom, že i nás donedávna pronásledovaly problémy se spolehlivostí techniky. A až dosud nejsou vyřešeny na sto procent, v Austrálii byl toho důkazem Lewis…“
Vyhýbáte se odpovědi, povězte nám o svém monopostu, prosím.NR: „Startuje jako raketa, přesněji jako stříbrná střela! (smích) Je to skvělý vůz a dobře se ovládá. V podobné situaci, jakou prožívám na začátku této sezony, jsem poprvé ve své kariéře. Nezažil jsem to ani v F1, ani v nižších kategoriích. Je to skvělé, proto se na příští závod připravuju v dobré náladě.“
Vyhovuje Vám okruh v Malajsii víc, než ten v Austrálii?NR: „Nechci nic předpovídat. Situace se musí zhodnotit reálně. Mercedes má dobrý vůz i pohonnou jednotku, podmínky v Malajsii nám vyhovují. Stále ale nemůžu říct, že jsme si naší technikou jistí na sto procent.“
Co jste si odnesl z prvního závodu?NR: „Tým se semknul, už nemusíme dobíhat Red Bull, jak to bylo dřív. V současnosti je W05 nejrychlejším vozem šampionátu. V zimní přestávce všichni v Mercedesu usilovně pracovali a já jsem jim za to vděčný. Mezi závody v Austrálii a Malajsii jsou dva týdny, já bych se obešel i bez této pauzy.“
Před Lewisem Hamiltonem máte náskok 25 bodů. Počítáte se mezi favority na získání titulu?NR: „Zatím o tom nepřemýšlím, to by byla hloupost. Jednoduše si užívám tuto chvíli. Skvělý pocit je, že teď můžu bojovat najednou o prvenství v kvalifikaci i v závodě. Teď vím, jak se vloni cítil Sebastian Vettel, když v závodech vítězil o půl minuty.“
Říká se, že když jste po závodě mluvil s Lewisem, měli jste mezi sebou nějaký spor. Bude to pokračovat i na okruhu?NR: „Jaký spor? Po závodě jsme byli na poradě s vedením týmu a diskutovali jsme o sezoně. Spor neexistuje, naopak si myslím, že porada byla konstruktivní. Naším úkolem je být soupeři na okruhu a přitom myslet na zájmy týmu, ty nesmím ohrozit příliš riskantní jízdou v souboji s týmovým kolegou. V průběhu sezony ale budeme spolu bojovat, protože diváci chtějí zajímavé závody.“
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.