Olivier Panis se domívá, že F1 by měla být hlavně rychlá a patří k ní i hlasitý zvuk motorů.
Po Velké ceně Austrálie se objevilo hodně kritiků zvuku, který vydávají nové motory v F1. Jedním z nich je i Olivier Panis, bývalý jezdec F1. Domnívá se, že při svém vývoji se F1 vybrala špatným směrem. Jste rozčarován po prvním závodě v Austrálii?Olivier Panis (OP): „Ano, abych byl upřímný. Mluví se o tom, že po třech čtyřech závodech si na to lidé zvyknou. Já jsem byl ale šokován, když jsem poprvé slyšel zvuk nových pohonných jednotek. Myslím si, že šokovaní byli i fanoušci. Zvuk motoru považuji za jedno z kouzel F1, vždy umožňoval fanouškům pocítit tu obrovskou sílu vozů. Teď to neexistuje.“ Co si myslíte o tom, že když se zapne režim šetření paliva, na voze začne blikat červené světlo upozorňující na to soupeře? OP: „Ani mi to nepřipomínejte. F1 už není taková, jakou jsme znali dřív, když nejdůležitější byla maximální rychlost a závod byl jako sprint, ne maratón. Teď se všechno změnilo: pneumatiky jsou jiné, vůz se ovládá komplikovaněji, musí se dávat pozor na spotřebu paliva a stav baterií. F1 se změnila na vytrvalostní závod.“ Existuje řešení, které by uspokojilo všechny a přitom zachovalo kurs ekologickým směrem?ОP: „Říká se, že elektromobily jsou dopravními prostředky budoucnosti, ale já si neumím představit, že do nich usednou všichni na celém světě. Hromadný přechod na elektromobily přinese nové problémy, například co se starými akumulátory. Podobné plány považuju za utopii a nevěřím, že se elektrická energie stane novým typem paliva pro automobilovou dopravu. F1 nikdy nebyla ekologicky čistou. F1 – to je rychlost a fanouškům se to líbí.“ Takže se lidé, kteří změnili F1, mýlili?OP: „Po závodě v Melbourne jsme viděli negativní reakce ze strany diváků a promotérů. Teď vidíme pokusy napravit situaci, které mají umožnit hlasitější motory.“
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.