Olivier Panis se domívá, že F1 by měla být hlavně rychlá a patří k ní i hlasitý zvuk motorů.
Po Velké ceně Austrálie se objevilo hodně kritiků zvuku, který vydávají nové motory v F1. Jedním z nich je i Olivier Panis, bývalý jezdec F1. Domnívá se, že při svém vývoji se F1 vybrala špatným směrem. Jste rozčarován po prvním závodě v Austrálii?Olivier Panis (OP): „Ano, abych byl upřímný. Mluví se o tom, že po třech čtyřech závodech si na to lidé zvyknou. Já jsem byl ale šokován, když jsem poprvé slyšel zvuk nových pohonných jednotek. Myslím si, že šokovaní byli i fanoušci. Zvuk motoru považuji za jedno z kouzel F1, vždy umožňoval fanouškům pocítit tu obrovskou sílu vozů. Teď to neexistuje.“ Co si myslíte o tom, že když se zapne režim šetření paliva, na voze začne blikat červené světlo upozorňující na to soupeře? OP: „Ani mi to nepřipomínejte. F1 už není taková, jakou jsme znali dřív, když nejdůležitější byla maximální rychlost a závod byl jako sprint, ne maratón. Teď se všechno změnilo: pneumatiky jsou jiné, vůz se ovládá komplikovaněji, musí se dávat pozor na spotřebu paliva a stav baterií. F1 se změnila na vytrvalostní závod.“ Existuje řešení, které by uspokojilo všechny a přitom zachovalo kurs ekologickým směrem?ОP: „Říká se, že elektromobily jsou dopravními prostředky budoucnosti, ale já si neumím představit, že do nich usednou všichni na celém světě. Hromadný přechod na elektromobily přinese nové problémy, například co se starými akumulátory. Podobné plány považuju za utopii a nevěřím, že se elektrická energie stane novým typem paliva pro automobilovou dopravu. F1 nikdy nebyla ekologicky čistou. F1 – to je rychlost a fanouškům se to líbí.“ Takže se lidé, kteří změnili F1, mýlili?OP: „Po závodě v Melbourne jsme viděli negativní reakce ze strany diváků a promotérů. Teď vidíme pokusy napravit situaci, které mají umožnit hlasitější motory.“
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.