Olivier Panis se domívá, že F1 by měla být hlavně rychlá a patří k ní i hlasitý zvuk motorů.
Po Velké ceně Austrálie se objevilo hodně kritiků zvuku, který vydávají nové motory v F1. Jedním z nich je i Olivier Panis, bývalý jezdec F1. Domnívá se, že při svém vývoji se F1 vybrala špatným směrem. Jste rozčarován po prvním závodě v Austrálii?Olivier Panis (OP): „Ano, abych byl upřímný. Mluví se o tom, že po třech čtyřech závodech si na to lidé zvyknou. Já jsem byl ale šokován, když jsem poprvé slyšel zvuk nových pohonných jednotek. Myslím si, že šokovaní byli i fanoušci. Zvuk motoru považuji za jedno z kouzel F1, vždy umožňoval fanouškům pocítit tu obrovskou sílu vozů. Teď to neexistuje.“ Co si myslíte o tom, že když se zapne režim šetření paliva, na voze začne blikat červené světlo upozorňující na to soupeře? OP: „Ani mi to nepřipomínejte. F1 už není taková, jakou jsme znali dřív, když nejdůležitější byla maximální rychlost a závod byl jako sprint, ne maratón. Teď se všechno změnilo: pneumatiky jsou jiné, vůz se ovládá komplikovaněji, musí se dávat pozor na spotřebu paliva a stav baterií. F1 se změnila na vytrvalostní závod.“ Existuje řešení, které by uspokojilo všechny a přitom zachovalo kurs ekologickým směrem?ОP: „Říká se, že elektromobily jsou dopravními prostředky budoucnosti, ale já si neumím představit, že do nich usednou všichni na celém světě. Hromadný přechod na elektromobily přinese nové problémy, například co se starými akumulátory. Podobné plány považuju za utopii a nevěřím, že se elektrická energie stane novým typem paliva pro automobilovou dopravu. F1 nikdy nebyla ekologicky čistou. F1 – to je rychlost a fanouškům se to líbí.“ Takže se lidé, kteří změnili F1, mýlili?OP: „Po závodě v Melbourne jsme viděli negativní reakce ze strany diváků a promotérů. Teď vidíme pokusy napravit situaci, které mají umožnit hlasitější motory.“
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.