Šéf traťových operací společnosti Renault Sport F1 - Rémi Taffin - hovoří výzvách, které letos pro motory představuje okruh v Malajsii, a o tvrdé práci na zlepšení nových pohonných jednotek.
V Melbourne jsme měli u několika vozů vážné potíže, problémy se nám ale podařilo na brzdy ve Viry znovu vytvořit. Většina z nich je opravena a zbývající budou do pátku v Sepangu pod kontrolou," uklidňuje Taffin.
"I když očekáváme, že se další problémy mohou objevit, tak jsme schopni rychle reagovat, abychom minimalizovali jejich dopad. Sepang je jedním z okruhů, jejichž technické požadavky se kvůli novým pravidlům mění. V éře V8 se řadil mezi průměrné z pohledu náročnosti na motory, ale nyní půjde o jeden z nejtěžších závodů v roce," upozorňuje zkušený inženýr.
Pro techniku to bude těžké zejména kvůli tradičnímu malajsijskému horku a vlhkosti. "Ze šesti hlavních komponent pohonné jednotky bude v Malajsii pod největším tlakem interní spalovací motor. Vlhkost v Sepangu to motorům s přirozeným sáním usnadňovala, protože výkon s obsahem vody ve vzduchu klesal. Díky tomu jsme mohli relativně kompenzovat dopad dvou dlouhých rovinek."
"Letos tento luxus mít nebudeme. U turbomotoru je přívod vzduchu po celou dobu řízený bez ohledu na okolní podmínky, takže ty dlouhé rovinky mu opravdu začnou škodit. Ve výsledku toho Sepang budou mnohem méně odpouštět, protože během kola pojedou pohonné jednotky dvakrát naplno, přičemž turbo bude točit po 10 sekund téměř 100 000 ot/min," přibližuje Taffin.
Letošní V6 interní spalovací motor Renaultu - jedna ze šesti základníchsoučástí nových pohonných jednotek (foto: Renault Sport F1)
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.