Šéf traťových operací společnosti Renault Sport F1 - Rémi Taffin - hovoří výzvách, které letos pro motory představuje okruh v Malajsii, a o tvrdé práci na zlepšení nových pohonných jednotek.
V Melbourne jsme měli u několika vozů vážné potíže, problémy se nám ale podařilo na brzdy ve Viry znovu vytvořit. Většina z nich je opravena a zbývající budou do pátku v Sepangu pod kontrolou," uklidňuje Taffin.
"I když očekáváme, že se další problémy mohou objevit, tak jsme schopni rychle reagovat, abychom minimalizovali jejich dopad. Sepang je jedním z okruhů, jejichž technické požadavky se kvůli novým pravidlům mění. V éře V8 se řadil mezi průměrné z pohledu náročnosti na motory, ale nyní půjde o jeden z nejtěžších závodů v roce," upozorňuje zkušený inženýr.
Pro techniku to bude těžké zejména kvůli tradičnímu malajsijskému horku a vlhkosti. "Ze šesti hlavních komponent pohonné jednotky bude v Malajsii pod největším tlakem interní spalovací motor. Vlhkost v Sepangu to motorům s přirozeným sáním usnadňovala, protože výkon s obsahem vody ve vzduchu klesal. Díky tomu jsme mohli relativně kompenzovat dopad dvou dlouhých rovinek."
"Letos tento luxus mít nebudeme. U turbomotoru je přívod vzduchu po celou dobu řízený bez ohledu na okolní podmínky, takže ty dlouhé rovinky mu opravdu začnou škodit. Ve výsledku toho Sepang budou mnohem méně odpouštět, protože během kola pojedou pohonné jednotky dvakrát naplno, přičemž turbo bude točit po 10 sekund téměř 100 000 ot/min," přibližuje Taffin.
Letošní V6 interní spalovací motor Renaultu - jedna ze šesti základníchsoučástí nových pohonných jednotek (foto: Renault Sport F1)
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.