Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz je nespokojený se technickými změnami a vyloučení Daniela Ricciarda, k němuž došlo po Velké ceně Austrálie, kde dojel druhý.
Naznačil, že jeho trpělivost má své meze a že Red Bull v F1 nehodlá působit do nekonečna. K jeho frustraci přispěla zejména diskvalifikace jeho mladého jezdce v Melbourne kvůli údajnému překračování limitu maximálního průtoku paliva (100 kg/h).
"Faktem je, že čidlo [Mezinárodní automobilové] federace poskytovalo nepřesné údaje od prvních testů. Můžeme dokázat, že jsme se pohybovali v rámci omezení," stěžuje si rakouský miliardář. FIA bude odvolání Red Bullu projednávat 14. dubna 2014.
Mateschitzovi se nelíbí ani směr, kterým se Formule 1 ubírá, a varuje, že by tuto sérii mohl opustit: "Nejde ani tak o ekonomický smysl, ale spíše o sportovní hodnotu, politický vliv a podobné věci. Měli jsme to všechno, ale u těchto věcí existuje jasný limit toho, co můžeme akceptovat."
Nové menší a ekologičtější pohonné jednotky se mu také nezamlouvají: "Formule 1 by znovu měla být to, co vždy bývala: vrcholným odvětvím. Není tady pro to, aby stanovovala nové rekordy ve spotřebě nebo abyste si mohli šeptat během závodu a největším vzrušením by bylo kvílení pneumatik."
"Za absurdní považuji zároveň to, že jezdíme o sekundu pomaleji než v minulém roce a že juniorská série GP2 je téměř stejně rychlá jako F1 se zlomkem jejího rozpočtu," pokračuje majitel Red Bullu.
Red Bull s Renaultem usilovně pracuje, podle Mateschitze předvedou brzy další velký pokrok(foto: Red Bull Racing)
Se svým týmem však nehodlá vzdát boj o stažení náskoku Mercedesu. "S naším partnerem Renaultem neustále pracujeme a v příštích dvou či třech týdnech učiníme další velký krok. Zbývá 18 závodů, vrátíme se do hry," varuje Mateschitz.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.