Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz je nespokojený se technickými změnami a vyloučení Daniela Ricciarda, k němuž došlo po Velké ceně Austrálie, kde dojel druhý.
Naznačil, že jeho trpělivost má své meze a že Red Bull v F1 nehodlá působit do nekonečna. K jeho frustraci přispěla zejména diskvalifikace jeho mladého jezdce v Melbourne kvůli údajnému překračování limitu maximálního průtoku paliva (100 kg/h).
"Faktem je, že čidlo [Mezinárodní automobilové] federace poskytovalo nepřesné údaje od prvních testů. Můžeme dokázat, že jsme se pohybovali v rámci omezení," stěžuje si rakouský miliardář. FIA bude odvolání Red Bullu projednávat 14. dubna 2014.
Mateschitzovi se nelíbí ani směr, kterým se Formule 1 ubírá, a varuje, že by tuto sérii mohl opustit: "Nejde ani tak o ekonomický smysl, ale spíše o sportovní hodnotu, politický vliv a podobné věci. Měli jsme to všechno, ale u těchto věcí existuje jasný limit toho, co můžeme akceptovat."
Nové menší a ekologičtější pohonné jednotky se mu také nezamlouvají: "Formule 1 by znovu měla být to, co vždy bývala: vrcholným odvětvím. Není tady pro to, aby stanovovala nové rekordy ve spotřebě nebo abyste si mohli šeptat během závodu a největším vzrušením by bylo kvílení pneumatik."
"Za absurdní považuji zároveň to, že jezdíme o sekundu pomaleji než v minulém roce a že juniorská série GP2 je téměř stejně rychlá jako F1 se zlomkem jejího rozpočtu," pokračuje majitel Red Bullu.
Red Bull s Renaultem usilovně pracuje, podle Mateschitze předvedou brzy další velký pokrok(foto: Red Bull Racing)
Se svým týmem však nehodlá vzdát boj o stažení náskoku Mercedesu. "S naším partnerem Renaultem neustále pracujeme a v příštích dvou či třech týdnech učiníme další velký krok. Zbývá 18 závodů, vrátíme se do hry," varuje Mateschitz.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.