Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz je nespokojený se technickými změnami a vyloučení Daniela Ricciarda, k němuž došlo po Velké ceně Austrálie, kde dojel druhý.
Naznačil, že jeho trpělivost má své meze a že Red Bull v F1 nehodlá působit do nekonečna. K jeho frustraci přispěla zejména diskvalifikace jeho mladého jezdce v Melbourne kvůli údajnému překračování limitu maximálního průtoku paliva (100 kg/h).
"Faktem je, že čidlo [Mezinárodní automobilové] federace poskytovalo nepřesné údaje od prvních testů. Můžeme dokázat, že jsme se pohybovali v rámci omezení," stěžuje si rakouský miliardář. FIA bude odvolání Red Bullu projednávat 14. dubna 2014.
Mateschitzovi se nelíbí ani směr, kterým se Formule 1 ubírá, a varuje, že by tuto sérii mohl opustit: "Nejde ani tak o ekonomický smysl, ale spíše o sportovní hodnotu, politický vliv a podobné věci. Měli jsme to všechno, ale u těchto věcí existuje jasný limit toho, co můžeme akceptovat."
Nové menší a ekologičtější pohonné jednotky se mu také nezamlouvají: "Formule 1 by znovu měla být to, co vždy bývala: vrcholným odvětvím. Není tady pro to, aby stanovovala nové rekordy ve spotřebě nebo abyste si mohli šeptat během závodu a největším vzrušením by bylo kvílení pneumatik."
"Za absurdní považuji zároveň to, že jezdíme o sekundu pomaleji než v minulém roce a že juniorská série GP2 je téměř stejně rychlá jako F1 se zlomkem jejího rozpočtu," pokračuje majitel Red Bullu.
Red Bull s Renaultem usilovně pracuje, podle Mateschitze předvedou brzy další velký pokrok(foto: Red Bull Racing)
Se svým týmem však nehodlá vzdát boj o stažení náskoku Mercedesu. "S naším partnerem Renaultem neustále pracujeme a v příštích dvou či třech týdnech učiníme další velký krok. Zbývá 18 závodů, vrátíme se do hry," varuje Mateschitz.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.