Jak se majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz těší na po velmi dlouhé době znovuobnovenou Velkou cenu Rakouska na Red Bull Ringu? Nelituje svého rozhodnutí jít do tohoto projektu?
Letos se po jedenáctileté pauze Formule 1 opět vrací do Rakouska na bývalý A1 Ring a za tuto pro spoustu Čechů nejbližší Grand Prix můžeme děkovat jen Dietrichu Mateschitzovi. Jak důležitá je domácí GP přímo pro majitele Red Bullu, který je především obchodníkem? Pro Rakušana je to největší událost roku, kterou nepředčí ani OH nebo MS ve fotbale!
"Přes to nic nejde. Formule 1 je důležitá pro Štýrsko stejně jako pro celé Rakousko a já jsem viděl možnost přivést ji zpět do Štýrska, což se ukázalo být správným rozhodnutím," říká Dietrich Mateschitz pro Kurier.
Osobní euforie při plánování návratu F1 do Rakouska prý nehrála žádnou roli. "My, jako pořadatelé, se budeme muset vypořádat také s případnou ztrátou. Je tak pro mě těžké najít zde nějaké osobní zájmy."
A co říká Dietrich na řeči některých kritiků, které se objevovaly v době, kdy tehdejší A1 Ring začínal spravovat? "Dokud zůstane podíl podporovatelů na přibližných 99%, tak s tím dokážu dobře žít." Červnovému závodu by tedy nemělo nic stát v cestě. "Přičemž doufám, že se F1 do té doby po začátku v Austrálii dostane do otáček."
Z propagační akce Red Bullu na svém okruhu (foto: Red Bull Racing)
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.