Red Bull nechápe, proč se na voze Sebastiana Vettela během závodního víkendu v Austrálii objevilo tolik problémů.
Mistr světa měl problémy se softwarem motoru již v kvalifikaci, v níž vypadl v prostřední části a obsadil až dvanácté místo, v nedělním závodě pak musel odstoupit poté, co v jeho motoru vynechával jeden válec. Tým stále pátrá po tom, proč k tomu došlo. Zajímavé je i to, že se problémy objevovaly pouze u Vettelova vozu.
"Vypadá to, že z nějakého důvodu vynechával válec a my musíme pochopit, co přesně to způsobilo - jestli to bylo elektrického či softwarového rázu," potvrzuje šéf rakouského týmu - Christian Horner.
"Od soboty dopoledne pohonná jednotka skutečně stávkovala, aniž by pro to byl logický důvod. Nastavení byla stejná [jako u Ricciardova vozu], oba měli čerstvé motory. Jen to však ukazuje, jak jsou momentálně tyto věci náchylné," pokračuje.
Před závodem je ale vystrašil i Ricciardův motor: "Zažili jsme drama, když opustil garáž a turbo nefungovalo. Museli jsme zajet zpět a resetovat výkonový cyklus, pak se zdálo, že se probudilo zpět k životu. Bylo to tedy při nájezdu na rošt drama, ale samo se to opravilo a už se to znovu neobjevilo," cituje Hornera Autosport.
Sebastian Vettel skončil už ve čtvtém kole Velké ceny Austrálie (foto: Red Bull Racing)
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.