Red Bull nechápe, proč se na voze Sebastiana Vettela během závodního víkendu v Austrálii objevilo tolik problémů.
Mistr světa měl problémy se softwarem motoru již v kvalifikaci, v níž vypadl v prostřední části a obsadil až dvanácté místo, v nedělním závodě pak musel odstoupit poté, co v jeho motoru vynechával jeden válec. Tým stále pátrá po tom, proč k tomu došlo. Zajímavé je i to, že se problémy objevovaly pouze u Vettelova vozu.
"Vypadá to, že z nějakého důvodu vynechával válec a my musíme pochopit, co přesně to způsobilo - jestli to bylo elektrického či softwarového rázu," potvrzuje šéf rakouského týmu - Christian Horner.
"Od soboty dopoledne pohonná jednotka skutečně stávkovala, aniž by pro to byl logický důvod. Nastavení byla stejná [jako u Ricciardova vozu], oba měli čerstvé motory. Jen to však ukazuje, jak jsou momentálně tyto věci náchylné," pokračuje.
Před závodem je ale vystrašil i Ricciardův motor: "Zažili jsme drama, když opustil garáž a turbo nefungovalo. Museli jsme zajet zpět a resetovat výkonový cyklus, pak se zdálo, že se probudilo zpět k životu. Bylo to tedy při nájezdu na rošt drama, ale samo se to opravilo a už se to znovu neobjevilo," cituje Hornera Autosport.
Sebastian Vettel skončil už ve čtvtém kole Velké ceny Austrálie (foto: Red Bull Racing)
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.