Bernie Ecclestone varuje týmy, že kvůli nespokojenosti pořadatelů v důsledku příliš tichých motorů mohou přijít o pořádný balík peněz.
Zástupce pořadatele Velké ceny Austrálie - Ron Walker ze společnosti Australian Grand Prix Corporation, si už u Ecclestonea stěžoval a obvinil jej z porušení smlouvy: "Zaplatili jsme za produkt, máme kontrakty a pohlížíme na to velmi vážně, protože podle nás došlo k porušením." Proto hodlá s Ecclestonem jednat o snížení poplatku za možnost pořádat závod.
Bernie podle agentury Reuters přiznal, že jej kontaktovali také pořadatelé dalších závodů i prezident Ferrari Luca di Montezemolo: "Měl jsem jednoho či dva pořadatele, kteří mě dnes kontaktovali a sdělili mi, jak jsou nespokojeni. Hovořil jsem právě s Lucou di Montezemolem a řekl, že ještě nikdy nedostal tolik emailů stěžujících si na to, že tohle není F1."
Pokud Ecclestoneovi budou pořadatelé platit méně, má jednoduché řešení - sníží peníze vyplácené týmům: "Pokud mi pořadatelé řeknou: 'Poslouchej, to není to, co jsme si koupili, a za tohle platit nebudeme nebo nechceme platit tolik' či něco podobného, pak je to problém. Dáváme týmům procenta z příjmu, které dostáváme. Když tedy bude náš příjem z jakéhokoliv důvodu nižší, pak týmy určitě nedostanou tolik. Doplatí na to."
Zatím ale neví, zda by pořadatelé měli u soudu šanci uspět: "Nevím, jestli to je z právního hlediska správné. Předpokládejme, že ne. Pak se na to musíte podívat z morálního hlediska. Když dnes jdete do supermarketu a koupíte si nějakou jahodovou marmeládu a místo ní dostanete arašídové máslo, zřejmě budete naštváni. I když jde o dobré arašídové máslo, tak tvrdí, že to není to, co si koupili."
Bernie Ecclestone (vlevo) s prezidentem Ferrai Lucou di Montezemolem (foto: Scuderia Ferrari)
"Jestli smlouva předepisuje, že si koupili jahodovou marmeládu s tolika jahodami, to nevím. Pochybuji. Myslím, že si koupili šampionát FIA Formule 1. Což dostávají," dodává lišácky 83letý zkušený britský obchodník.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.
Lewis Hamilton zahajuje novou éru své kariéry ve Formuli 1, když poprvé oblékne barvy Ferrari při Velké ceně Austrálie. Společně s ním se na startovním roštu objeví řada dalších jezdců v nových týmech, ale právě Hamiltonův debut v ikonickém rudém monopostu budí největší pozornost.
Toto Wolff, šéf Mercedesu, uvedl, že již nejedná o přestupu Maxe Verstappena z Red Bullu. Po spekulacích o změně týmu pro Verstappena se Mercedes zaměřuje na jiné strategické cíle.
George Russell přiznal, že nečeká, že by byl rychlejší než jeho nový týmový kolega, nováček Andrea Kimi Antonelli. Britský jezdec tvrdí, že se dnes necítí rychlejší než při svém debutu ve Formuli 1 v roce 2019, a jedinou výhodou, kterou přináší, jsou zkušenosti nasbírané během šesti let v šampionátu.