Bernie Ecclestone varuje týmy, že kvůli nespokojenosti pořadatelů v důsledku příliš tichých motorů mohou přijít o pořádný balík peněz.
Zástupce pořadatele Velké ceny Austrálie - Ron Walker ze společnosti Australian Grand Prix Corporation, si už u Ecclestonea stěžoval a obvinil jej z porušení smlouvy: "Zaplatili jsme za produkt, máme kontrakty a pohlížíme na to velmi vážně, protože podle nás došlo k porušením." Proto hodlá s Ecclestonem jednat o snížení poplatku za možnost pořádat závod.
Bernie podle agentury Reuters přiznal, že jej kontaktovali také pořadatelé dalších závodů i prezident Ferrari Luca di Montezemolo: "Měl jsem jednoho či dva pořadatele, kteří mě dnes kontaktovali a sdělili mi, jak jsou nespokojeni. Hovořil jsem právě s Lucou di Montezemolem a řekl, že ještě nikdy nedostal tolik emailů stěžujících si na to, že tohle není F1."
Pokud Ecclestoneovi budou pořadatelé platit méně, má jednoduché řešení - sníží peníze vyplácené týmům: "Pokud mi pořadatelé řeknou: 'Poslouchej, to není to, co jsme si koupili, a za tohle platit nebudeme nebo nechceme platit tolik' či něco podobného, pak je to problém. Dáváme týmům procenta z příjmu, které dostáváme. Když tedy bude náš příjem z jakéhokoliv důvodu nižší, pak týmy určitě nedostanou tolik. Doplatí na to."
Zatím ale neví, zda by pořadatelé měli u soudu šanci uspět: "Nevím, jestli to je z právního hlediska správné. Předpokládejme, že ne. Pak se na to musíte podívat z morálního hlediska. Když dnes jdete do supermarketu a koupíte si nějakou jahodovou marmeládu a místo ní dostanete arašídové máslo, zřejmě budete naštváni. I když jde o dobré arašídové máslo, tak tvrdí, že to není to, co si koupili."
Bernie Ecclestone (vlevo) s prezidentem Ferrai Lucou di Montezemolem (foto: Scuderia Ferrari)
"Jestli smlouva předepisuje, že si koupili jahodovou marmeládu s tolika jahodami, to nevím. Pochybuji. Myslím, že si koupili šampionát FIA Formule 1. Což dostávají," dodává lišácky 83letý zkušený britský obchodník.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.