Bernie Ecclestone varuje týmy, že kvůli nespokojenosti pořadatelů v důsledku příliš tichých motorů mohou přijít o pořádný balík peněz.
Zástupce pořadatele Velké ceny Austrálie - Ron Walker ze společnosti Australian Grand Prix Corporation, si už u Ecclestonea stěžoval a obvinil jej z porušení smlouvy: "Zaplatili jsme za produkt, máme kontrakty a pohlížíme na to velmi vážně, protože podle nás došlo k porušením." Proto hodlá s Ecclestonem jednat o snížení poplatku za možnost pořádat závod.
Bernie podle agentury Reuters přiznal, že jej kontaktovali také pořadatelé dalších závodů i prezident Ferrari Luca di Montezemolo: "Měl jsem jednoho či dva pořadatele, kteří mě dnes kontaktovali a sdělili mi, jak jsou nespokojeni. Hovořil jsem právě s Lucou di Montezemolem a řekl, že ještě nikdy nedostal tolik emailů stěžujících si na to, že tohle není F1."
Pokud Ecclestoneovi budou pořadatelé platit méně, má jednoduché řešení - sníží peníze vyplácené týmům: "Pokud mi pořadatelé řeknou: 'Poslouchej, to není to, co jsme si koupili, a za tohle platit nebudeme nebo nechceme platit tolik' či něco podobného, pak je to problém. Dáváme týmům procenta z příjmu, které dostáváme. Když tedy bude náš příjem z jakéhokoliv důvodu nižší, pak týmy určitě nedostanou tolik. Doplatí na to."
Zatím ale neví, zda by pořadatelé měli u soudu šanci uspět: "Nevím, jestli to je z právního hlediska správné. Předpokládejme, že ne. Pak se na to musíte podívat z morálního hlediska. Když dnes jdete do supermarketu a koupíte si nějakou jahodovou marmeládu a místo ní dostanete arašídové máslo, zřejmě budete naštváni. I když jde o dobré arašídové máslo, tak tvrdí, že to není to, co si koupili."
Bernie Ecclestone (vlevo) s prezidentem Ferrai Lucou di Montezemolem (foto: Scuderia Ferrari)
"Jestli smlouva předepisuje, že si koupili jahodovou marmeládu s tolika jahodami, to nevím. Pochybuji. Myslím, že si koupili šampionát FIA Formule 1. Což dostávají," dodává lišácky 83letý zkušený britský obchodník.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.